test Citroen Grand C4 Picasso
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155

Gepost: 05 april 2007 04:29 PM

Hallo,

Er staat in de Autoweek van 4 april een test over de Grand C4 Picasso.

Wat zijn ze weer lekker negatief, met veel dingen ben ik het zeker oneens aangezien ik zelf een uitgebreide proefrit gemaakt heb in deze auto !

Ze zijn (weer) niet onder de inddruk van de EB6V, ze vinden het daschbord niet logisch en de besturing niet direct genoeg en het onderstel te week???

Wat is dat toch met dit blad ze zijn eigenlijk altijd negatief over Citroen ?

Ik vind de C4 picasso een wereld auto rijd lekker, ligt goed op de weg stuurt goed enz…en vind het dashbord erg mooi !

Op dit moment vind ik het de mooiste MPV op de markt !

Ik denk dat ik mijn lidmaatshap bij Autoweek maar opzeg Twisted Evil 

Vriendelijke groet,
Marinus.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  

---Special-T---
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25

Gepost: 05 april 2007 04:38 PM
  [ # 1 ]

het is niet de eerste keer dat ze citroen afkraken tot op het bot. “Franse auto’s” weet je wel. zo van die vooroordelen van “oh zo’n speelgoed interieur”, maar zelf weet ik wel wat te kiezen als ik in mijn C2 VTR zit of in zo’n kale Ford kijk. laat het niet aan je hart komen beste vriend, citroen is op vele vlakken een stuk voor op andere automerken…motoren, uitstoot…

mvg

Profiel  

Berlin.Go.Picasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 06 april 2007 12:07 AM
  [ # 2 ]

Het dashboard maakt de C4 Picasso een echte Citroen. Anders dan alle andere merken. Zoals de bediening van de verwarming/airco. Oh, oh, wat een ellende denken die journalisten. Anders is in hun woorden dan ... waardeloos. Nou, dan maar niet. Overigens vond ik de test ook wel weer positief dat comfort. Inderdaad CX gevoel.
Ik geniet elke dag van mijn Grand C4 Picasso! Inmiddels alweer bijna 10.000 km achter de wielen.

Berlingo I 1.9D (grijs)
Berlingo I 1.6 16V
Beringo II 1.6 16V
Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive EB6V
Grand C4 Picasso 1.6 HTP Exclusive
Grand C4 Picasso 165 HTP Shine

Profiel  

hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 371

Gepost: 06 april 2007 12:43 AM
  [ # 3 ]
Thijs- schreef:

Wat de airco betreft, de automatische is door bestuurder en bijrijder gescheiden te bedienen, toch?

alleen de temperatuur, toch wel lastig als vrouwlief achter het stuur zit, dan moet je helemaal uit gaan leggen hoe ze de achteruitverwarming aan moet doen, i.p.v. zelf de knop in te drukken Wink

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 06 april 2007 01:46 AM
  [ # 4 ]
Thijs- schreef:

Ook de test van Kampioen (april nummer) viel erg tegen. In de tekst wordt de wegligging geroemd. In beoordeling (7,5) gelijk gesteld aan de VW Touran. Nu heb ik zelf proefgereden in een Touran, niks mis mee, alleen het comfort is door het onderstel en de stoelen onvoldoende.

Onderstel is ook wat anders dan comfort. Onderstel is besturing en wegligging. Comfort is vering en stoelen. Kampioen heeft vaak goede meningen over onderstellen, Autoweek fantaseert er maar wat op los.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 06 april 2007 11:36 AM
  [ # 5 ]

ach als je ahv testen een auto moet kopen dan kan je beter…..... Confused  Razz

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 06 april 2007 12:21 PM
  [ # 6 ]

Ik kan me nog herinneren dat er ooit eens een test in de autoweek stond over de XM type 2 dat het dashboard maar conservatief was. Alles zat waar je het verwachte en dat soort gebrabbel toen was dat niet goed en nu dit weer, make up your mind.

Overigens niet alle Fransen zijn volgens autoweek slecht een Peug en een Renault zijn natuurlijk geweldig. NEt als een Dacia Logan. Op de Rai even zo’n ding bewonderd. Misschien doet deze auto zich wel denken aan hun blad. Lekker simpel.

Profiel  

harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 324

Gepost: 06 april 2007 02:39 PM
  [ # 7 ]

Ik heb me inderdaad ook verwonderd over de rijtest in de Kampioen, maar ergens is het wel logisch dat de Volkswagen als grote winnaar uit de test komt, want waarin rijdt de anwb ook alweer???? Juist de Volkswagen, dus die doen de test met een ietwat gekleurde bril. Laat je dat buiten beschouwing wint gewoon de C4P Laughing

Profiel  

Marco99
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150

Gepost: 10 april 2007 12:53 PM
  [ # 8 ]
Peteryed schreef:

Ik kan me nog herinneren dat er ooit eens een test in de autoweek stond over de XM type 2 dat het dashboard maar conservatief was. Alles zat waar je het verwachte en dat soort gebrabbel toen was dat niet goed en nu dit weer, make up your mind.

Overigens niet alle Fransen zijn volgens autoweek slecht een Peug en een Renault zijn natuurlijk geweldig. NEt als een Dacia Logan. Op de Rai even zo’n ding bewonderd. Misschien doet deze auto zich wel denken aan hun blad. Lekker simpel.

En wat zegt Renault zelf van de week op de AD-ste?! Dat hun auto’s teveel mankementen vertonen en dat vooral de Laguna een ramp was…..dus als het journaille nu nog volhoudt dat Renault top is (omdat ze toevallig met F1 auto 2 x WK zijn geworden) dan breekt mijn klomp…..

Overigens vond ik test in Kampioen ook wat flauw, ze hebben echt de basisuitvoeringen getest, als je dan bij de C4GP kijkt is het beetje saaie bak (met excuses aan de mensen die deze uitvoering hebben), hij wordt natuurlijk pas leuk met extra’s als EB6V en rondom (ook boven) glas….(let op, dit is mijn mening, hoeft niet de jouwe te zijn).

DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 10 april 2007 10:04 PM
  [ # 9 ]

Aw is op zich een leuk blad, maar het is zo jammer dat ze altijd zitten af te geven op Citroën, met die EB6V is helemaal niks mis, Het gezeik over die remme gaat nergens over enz,enz,

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 11 april 2007 02:27 AM
  [ # 10 ]
second2 schreef:

met mijn Espace ben ik nog maar 37 keer bij de garage geweest in ruim drie jaar. en toch ga ik binnenkort nu voor de 2e keer voor ‘frans’

Hm, ja, maar Frans is dan ook de enige overeenkomst. Het zijn twee totaal verschillende merken.

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 11 april 2007 12:28 PM
  [ # 11 ]

Nou kan Autoweek het natuurlijk niet maken om een Franse auto te gaan aanprijzen, aangezien ze een Duits moederblad hebben Wink (blader de Autobild maar een door, bijna alleen maar Duitse merken)

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

KAarts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66

Gepost: 11 april 2007 01:51 PM
  [ # 12 ]
fiorano schreef:

Nou kan Autoweek het natuurlijk niet maken om een Franse auto te gaan aanprijzen, aangezien ze een Duits moederblad hebben Wink (blader de Autobild maar een door, bijna alleen maar Duitse merken)

Natuurlijk. Voorbeeld is de midi-MPV test onlangs in Autoweek. De C4P kwam als winnaar uit de test, samen met die oubollige en fantasieloze Zafira. Autoweek moet wel wegens Autobild…

Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 12 april 2007 12:26 PM
  [ # 13 ]

In de test van vorige week geven ze hem 2 sterren voor veiligheid. EuroNcap geeft hem 5. En waarom omdat ze de remweg te lang vinden. En die is maar een meter langer dan een Golf verderop in het blad. En dat is bij 100 kilometer. bij 50 is het nog maar 50 centimeter ofzo.

Profiel  

KAarts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66

Gepost: 12 april 2007 02:10 PM
  [ # 14 ]
Peteryed schreef:

In de test van vorige week geven ze hem 2 sterren voor veiligheid. EuroNcap geeft hem 5. En waarom omdat ze de remweg te lang vinden. En die is maar een meter langer dan een Golf verderop in het blad. En dat is bij 100 kilometer. bij 50 is het nog maar 50 centimeter ofzo.

Remmen kunnen ze ook al niet bij Autoweek Evil or Very Mad

Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007

Profiel  

PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 582

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 12 april 2007 02:46 PM
  [ # 15 ]

Ze blijven soms wat te lang hangen met hetzelfde commentaar op bepaalde technieken en/of merken. Zo wordt de I-drive van BMW altijd compleet afgezeken. Net zoals de Sensodrive en nu weer de EBV6. Tja het blijft toch altijd stiekem een ietwat subjectieve beoordeling. Zo zijn ze over VAG altijd wel tevreden en over de fransozen wat minder.
En uiteraard is het natuurlijk nooit leuk als er over jouw auto/merk iets negatiefs wordt geschreven. Misschien is het commentaar wel oprecht, maar dat zijn juist zaken die een Citroen, een citroen maken. En als de schrijver dat niet zint, tja pech gehad toch?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook