Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En niet vergeten de dubbel vonkende eendmotoren en eerste DSen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
wat okkidela aanhaalt is ook waar, staat een hoop rommel op het net over Lpg, inderdaad veel verkooppraat en afbraak omdat het ja dan neen in hun kraam past
ben al een tijdje bezig om de Lpg te doorgronden…
hopelijk komen we eruit
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
nieuwe vraag:
zijn BX 16V’s extra gevoelig voor backfires als ze op LPG rijden? dit voordat we knallers van de kleppers maken…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
De snelle ontbranding van LPG is ook de oorzaak van de vele problemen met LPG, zoals backfires..
abxsport schreef:De snelle ontbranding van LPG is ook de oorzaak van de vele problemen met LPG, zoals backfires..
je bedoeld vast de trage ontbranding?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik denk dat de BX 16V goed tegen LPG kan.
De mijne heeft nog een compressie van 15BAR op iedere cilinder (volgens meting van vorige week donderdag) en dat na ruim 3 ton waarvan minstens de helft op LPG.
Backfires heb ik wel al een paar keer meegemaakt, maar tot nog toe zonder blijvende schade (buiten de luchtslang dan) op de bijna 30.000 kilometer die ik gereden heb heb ik nog geen 10x backfire gehad. En in de meeste gevallen is het ook steeds mijn schuld geweest. Als ik trouw start op benzine en de auto uitzet op benzine dan gebeurt dat zelfs nooit.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Tis inderdaad gewoon een ordinaire G2 installatie.
Ik hoorde van Arend Mihl dat hij ook wat moeite had met het vinden van een bereidwillige LPG-boer. Maar er uiteindelijk een gevonden heeft.
De PI-generator is in Duitsland te verkrijgen voor 89 euro, en wat dat ding doet is het uitschakelen van de injectoren, en wellicht nog een signaaltje terugsturen naar het motormanagement dat alles in orde is. Bij de 16V is dat dan geloof ik weer niet van toepassing, maar de injectoren moeten wel uitgeschakeld worden.
De installatie zit er nu dus bijna 7 jaar (en ca. 150000 kilometer) in en tot nog toe zonder problemen.
Mocht je nou geen enkele gasboer vinden die G2 in wilt bouwen, en jij wilt dat persé wel, dan wil ik wel een keer met mijn auto langs zo’n gast rijden zodat hij het kan namaken.
Echt problemen met de inbouw waren er niet, behalve dan dat Arend persé wilde dat het gasvulnippel achter de tankklep weggewerkt werd, en de verdamper onder het spruitstuk uit het zicht. (en daar ben ik hem dankbaar voor )
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
mssl schreef:Klinkt opzich wel vertrouwd ops: ! Afkijken is altijd slimmer Tonie , maak dan ook graag gebruik van je aanbod.
De vuldop moet wat mij betreft ook ergens speciaal worden weggewerkt (moet het aan de buitenkant zitten, mag het niet in de achterbak? ops: )Onder de motorkap boeit het me weinig, zolang het allemala goed werkt en zolang het niet allemaal in de weg zit
De vuldop moet aan de buitenkant, dit is een veiligheidseis. Je wilt niet in de auto zitten terwijl de vuldop begint te lekken…
Overigens zou ik voor de BX16V een iets modernere installatie prefereren dan in de BX van Tonie. Automatisch starten op benzine en automatisch overschakelen op LPG is toch wel handig en voorkomt de backfires.
Overigens is LPG gevoeling voor een slechte ontsteking. Zorg ervoor dat de verdelerkap, verdeler, bougiekabels en bougies in goede conditie zijn en blijven. Ook dat verkleint de kans op een backfire.
Eric Vertogen schreef:mssl schreef:Klinkt opzich wel vertrouwd ops: ! Afkijken is altijd slimmer Tonie , maak dan ook graag gebruik van je aanbod.
De vuldop moet wat mij betreft ook ergens speciaal worden weggewerkt (moet het aan de buitenkant zitten, mag het niet in de achterbak? ops: )Onder de motorkap boeit het me weinig, zolang het allemala goed werkt en zolang het niet allemaal in de weg zit
De vuldop moet aan de buitenkant, dit is een veiligheidseis. Je wilt niet in de auto zitten terwijl de vuldop begint te lekken…
Overigens zou ik voor de BX16V een iets modernere installatie prefereren dan in de BX van Tonie. Automatisch starten op benzine en automatisch overschakelen op LPG is toch wel handig en voorkomt de backfires.
Overigens is LPG gevoeling voor een slechte ontsteking. Zorg ervoor dat de verdelerkap, verdeler, bougiekabels en bougies in goede conditie zijn en blijven. Ook dat verkleint de kans op een backfire.
Ja, goede bougies & kabels zijn essentieel. Ik verving ze ongeveer ieder jaar (ok, ik reed ook best wel veel). Was maar een simpele 1.4 op lpg maar op gas-uitstroom onder de motorkap heb ik het nooit zo gehad…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ieder jaar die bougies en kabels vervangen voor de 16V is ook een beetje zo wat die krengen zijn nogal duur.
Maar ik moet zeggen dat het (in mijn ervaring) redelijk meevalt met die gevoeligheid, op zich waren mijn oude kabels nog goed, maar de verdelerkap was echt volledig op. Het contactpunt dat tegen de rotor zit was grotendeels weg, evenals de “tepel” waar dat contactpunt in zit.
Maar wat dat betreft blijft LPG een rare brandstof, de 16V is mijn 2e gasbak, en qua “storingen” die ik nauwelijks heb gehad bij beide auto’s (andere was bx 16TGI) lopen ze niet ver uiteen. Maar ik hoor ook vaker hele andere ervaringen van mensen.
Ik weet niet in hoeverre factor geluk daar in meespeelt.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Ieder jaar die bougies en kabels vervangen voor de 16V is ook een beetje zo wat die krengen zijn nogal duur.
Maar ik moet zeggen dat het (in mijn ervaring) redelijk meevalt met die gevoeligheid, op zich waren mijn oude kabels nog goed, maar de verdelerkap was echt volledig op. Het contactpunt dat tegen de rotor zit was grotendeels weg, evenals de “tepel” waar dat contactpunt in zit.
Maar wat dat betreft blijft LPG een rare brandstof, de 16V is mijn 2e gasbak, en qua “storingen” die ik nauwelijks heb gehad bij beide auto’s (andere was bx 16TGI) lopen ze niet ver uiteen. Maar ik hoor ook vaker hele andere ervaringen van mensen.Ik weet niet in hoeverre factor geluk daar in meespeelt.
Sja, kabels beoordelen op toestand natuurlijk, en zoals gezegd hangt het van je jaarkmtrage af (ik reed 40-50K/jaar). Maar als ze heter worden dan gaan ze ook harder verrot, en zijn ze eenmaal lek dan kun je wachten op een backfire. Zelfde geldt voor matige bougies. Is het geen tikkie-lopen op benzine dan is dat het zeker niet op lpg.
Mijn idee: je moet zeker bij een auto met zo’n lang inlaatcircuit als de 16v niet overwegen om op LPG te starten; er kan erg veel onverbrand gas op plaatsen zitten waar je het niet hebben wilt. Als dat al automatisch voor je gedaan wordt is dat idd erg handig.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Bougiekabels zijn ongeveer 70 euro, de verdelerkap is iets van 35 euro.
Dure shit, en de kabel van mijn 2e cilinder is dus finaal uitelkaar geploft toen de bougie het tijd vond om het nest te ontvluchten.
Gelukkig had ik de oude kabels nog niet weggegooid.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX