hel1 schreef:ik mis hem nu al
Dat wordt nog veel erger. Er is ook maar 1 remedie.
wat dan? ik heb wel vandaag wat “bonding” met het GT-tje gedaan (zie ander topic)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
nou, mooie boel.
ik dacht, kom, we gaan die velgen er op schroeven die de één mooi vind en de ander superlelijk. moesten toch wat banden gewisseld worden. deze
[url]http://img233.imageshack.us/img233/6214/velg5gt.th.jpg [/URL]
helemaal blij bij de bandenboer weg, hoor ik gepiep links achter. nu weet ik dat te lange bouten de remschijf kunnen raken dus dat leek me ernstig genoeg om meteen om te keren en terug te rollen.
bij inspectie bleek dat de loodjes aan de binnenkant tegen de remleidingen tikte, en die zijn snel vervangen door plakloodjes. ik weer blij weg… weer dat gepiep, en toen ik stopte rook ik rubber. linksachter een stukje van de band geschraapt????????? wat nu?
auto op de brug om eens goed te kijken, en jawel, die officiële optionele citroënvelgen staan veel meer naar binnen dan de speedlines. een ET van 27 ipv. 15. en dan heb ik 195-65-14 om de velg en dan raakt de band de wielkast aan één kant.
waaaaaah!!
bij de inspectie bleek ook dat het loodje rechts de remleiding had genekt
WAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!
we hebben die leiding afgedopt zodat ik wel rustig naar de garage kan hobbelen, achterremmen doen toch niet veel, en spacers tussen de achtervelgen gezet, als noodoplossing.
heeft iemand ideeën over wat er aan de hand kan zijn? heeft iemand ideeën over hoe die velgen wel gebruikt kunnen worden, het liefst zonder spacers want die vind ik eigenlijk niet heel tof als je af en toe flink door wil rijden.
en alsjeblieft, geen opmerkingen van jeetje wat stom van die gasten en dat soort verhaaltjes, want dat weten we al..en zij zelf ook. en ze hebben de hele middag gesleuteld en geholpen om me verder te helpen, en ook de bijkomende kosten zijn geregeld.
dank
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:auto op de brug om eens goed te kijken, en jawel, die officiële optionele citroënvelgen staan veel meer naar binnen dan de speedlines. een ET van 27 ipv. 15. en dan heb ik 195-65-14 om de velg en dan raakt de band de wielkast aan één kant.
waaaaaah!!
bij de inspectie bleek ook dat het loodje rechts de remleiding had genekt
WAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!
Oeps, dat is niet leuk.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van de niet-standaard en niet-optionele 195-ers die probleemloos op de achteras gingen; dat ging altijd gepaard met het wegknippen v/d omgezette rand van het achterscherm.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van de niet-standaard en niet-optionele 195-ers die probleemloos op de achteras gingen; dat ging altijd gepaard met het wegknippen v/d omgezette rand van het achterscherm.
goh dan heb ik unieke velgen.
Mijn saxo velgjes gingen zo onder de 1400
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
die velgen zijn 6J, minimaal 185 zou ik zeggen, zo had ik ze ook onder de GTI vorig jaar. en de 16V heeft standaard 195 banden op een 6J velg, wel met een andere ET waarde dus.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
tja, op bx-sportief gaat het er nu ook over, in topic van de dag en een eigen topic. werkt momenteel wat sneller, helaas
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gewone GTi velg is 6j, 16v velg 6,5j toch (en misschien daarom andere ET)?
Edit: je had niets gezegd over domme vragen… ops:
het gaat hier weer sneller, dus…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Toen ik de 16V net kocht heb ik de 205 velgjes met 205-50-15 bandjes die later naar Raoul gegaan zijn onder mijn 16V gepropt, en verdomd, aan een kant liep de band aan in de wielkast. Alleen links en niet rechts. Ik heb toen maar even mijn bescheiden 90 kilo aan de wielkast gehangen en dat loste het probleem op.
Later ben ik erachter gekomen dat mijn 16V ooit flinke schade heeft gehad, en daardoor was mijn wielkast kennelijk nog wat naar binnen gedrukt. Niet dat dat bij jou het geval is, maar er zijn natuurlijk legio oorzaken te verzinnen waardoor een wielkast nét iets te veel naar binnen staat.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
mssl schreef:Zonde zeg hel1! Wat voor banden zitten normaliter op zulke velgen? Zou er dan zo weinig marge normaliter zitten tussen de wielkast en de band?!
Enige oplossing (naast spacers) zijn volgens mij smallere banden, of je wielkast iets uitkloppen?! Toch vind ik het vreemd dat het niet past…wat voor ET waarde hebben Peugeot 205 GTI speedline velgen en standaard GTI velgen?!
Had de bandenboer geen goede ideeen? Veelal weten die gasten erg veel….ook omdat ze te maken krijgen met allerlei extreme maten etc. onder wagens
Mijn pa had ze vroeger ook onder de BX, dat was met 165 breed banden.
Mogelijk ook niet direct nuttig, want niet direct te veranderen, maar wel vaker tegengekomen: achterassen zitten vaak (net) niet in het midden…
Liepen beide kanten aan?
Van Citroën kan ik me namelijk helemaal wel voorstellen dat iets niet precies in het midden staat?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
easternnl schreef:
Mijn pa had ze vroeger ook onder de BX, dat was met 165 breed banden.
Ik heb nu 165 breed op deauville velgjes onder de GTI 8V liggen en dat is al geen porum, dat ding houdt nauwelijks de wielen op de weg
Onder een 16V moet dat helemaal een feest zijn, Dan sta je vaker bij de bandenboer dan bij de pomp
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mssl schreef:
Met de 185 banden onder jouw 16V is dat to niks anders , Tonie
Nee hoor, ik kan wél met een koppeling omgaan
@oudelut, dat lijkt me bij een BX niet van toepassing vanwege de draagarmen, wat bij de BX dan wel weer vaak voorkomt is dat de lagers rot zijn waardoor de wielen scheef staan, maar dat zal bij de BX van Heleen ook niet het geval zijn lijkt me.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
wellicht toch wel, links kan wel weer een lagertje gebruiken
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar