4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
klepper, de dappere 16v van hel1 (op naar het volgende)
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 22 maart 2007 02:53 AM
  [ # 46 ]
hel1 schreef:

ik mis hem nu al

Dat wordt nog veel erger. Er is ook maar 1 remedie.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 22 maart 2007 06:45 PM
  [ # 47 ]

wat dan? ik heb wel vandaag wat “bonding” met het GT-tje gedaan (zie ander topic)

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 12 april 2007 11:50 PM
  [ # 48 ]

nou, mooie boel.
ik dacht, kom, we gaan die velgen er op schroeven die de één mooi vind en de ander superlelijk. moesten toch wat banden gewisseld worden. deze
[url]http://img233.imageshack.us/img233/6214/velg5gt.th.jpg [/URL]

helemaal blij bij de bandenboer weg, hoor ik gepiep links achter. nu weet ik dat te lange bouten de remschijf kunnen raken dus dat leek me ernstig genoeg om meteen om te keren en terug te rollen.
bij inspectie bleek dat de loodjes aan de binnenkant tegen de remleidingen tikte, en die zijn snel vervangen door plakloodjes. ik weer blij weg… weer dat gepiep, en toen ik stopte rook ik rubber. linksachter een stukje van de band geschraapt????????? wat nu?
auto op de brug om eens goed te kijken, en jawel, die officiële optionele citroënvelgen staan veel meer naar binnen dan de speedlines. een ET van 27 ipv. 15. en dan heb ik 195-65-14 om de velg en dan raakt de band de wielkast aan één kant.
waaaaaah!!
bij de inspectie bleek ook dat het loodje rechts de remleiding had genekt
WAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!
we hebben die leiding afgedopt zodat ik wel rustig naar de garage kan hobbelen, achterremmen doen toch niet veel, en spacers tussen de achtervelgen gezet, als noodoplossing.

heeft iemand ideeën over wat er aan de hand kan zijn? heeft iemand ideeën over hoe die velgen wel gebruikt kunnen worden, het liefst zonder spacers want die vind ik eigenlijk niet heel tof als je af en toe flink door wil rijden.

en alsjeblieft, geen opmerkingen van jeetje wat stom van die gasten en dat soort verhaaltjes, want dat weten we al..en zij zelf ook. en ze hebben de hele middag gesleuteld en geholpen om me verder te helpen, en ook de bijkomende kosten zijn geregeld.
dank

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 april 2007 01:01 AM
  [ # 49 ]
hel1 schreef:

auto op de brug om eens goed te kijken, en jawel, die officiële optionele citroënvelgen staan veel meer naar binnen dan de speedlines. een ET van 27 ipv. 15. en dan heb ik 195-65-14 om de velg en dan raakt de band de wielkast aan één kant.
waaaaaah!!
bij de inspectie bleek ook dat het loodje rechts de remleiding had genekt
WAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!

Oeps, dat is niet leuk.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van de niet-standaard en niet-optionele 195-ers die probleemloos op de achteras gingen; dat ging altijd gepaard met het wegknippen v/d omgezette rand van het achterscherm.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 april 2007 01:09 AM
  [ # 50 ]
karel schreef:

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van de niet-standaard en niet-optionele 195-ers die probleemloos op de achteras gingen; dat ging altijd gepaard met het wegknippen v/d omgezette rand van het achterscherm.

goh dan heb ik unieke velgen.
Mijn saxo velgjes gingen zo onder de 1400 Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 13 april 2007 01:25 AM
  [ # 51 ]

die velgen zijn 6J, minimaal 185 zou ik zeggen, zo had ik ze ook onder de GTI vorig jaar. en de 16V heeft standaard 195 banden op een 6J velg, wel met een andere ET waarde dus.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 13 april 2007 01:40 AM
  [ # 52 ]

tja, op bx-sportief gaat het er nu ook over, in topic van de dag en een eigen topic. werkt momenteel wat sneller, helaas

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 13 april 2007 01:43 AM
  [ # 53 ]

Gewone GTi velg is 6j, 16v velg 6,5j toch (en misschien daarom andere ET)?

Edit: je had niets gezegd over domme vragen… Surprisedops:

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 13 april 2007 02:00 AM
  [ # 54 ]

het gaat hier weer sneller, dus…

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 april 2007 02:08 AM
  [ # 55 ]

Toen ik de 16V net kocht heb ik de 205 velgjes met 205-50-15 bandjes die later naar Raoul gegaan zijn onder mijn 16V gepropt, en verdomd, aan een kant liep de band aan in de wielkast. Alleen links en niet rechts. Ik heb toen maar even mijn bescheiden 90 kilo aan de wielkast gehangen en dat loste het probleem op.
Later ben ik erachter gekomen dat mijn 16V ooit flinke schade heeft gehad, en daardoor was mijn wielkast kennelijk nog wat naar binnen gedrukt. Niet dat dat bij jou het geval is, maar er zijn natuurlijk legio oorzaken te verzinnen waardoor een wielkast nét iets te veel naar binnen staat.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 13 april 2007 02:12 AM
  [ # 56 ]
mssl schreef:

Zonde zeg hel1! Wat voor banden zitten normaliter op zulke velgen? Zou er dan zo weinig marge normaliter zitten tussen de wielkast en de band?! Rolling Eyes

Enige oplossing (naast spacers) zijn volgens mij smallere banden, of je wielkast iets uitkloppen?! Toch vind ik het vreemd dat het niet past…wat voor ET waarde hebben Peugeot 205 GTI speedline velgen en standaard GTI velgen?!

Had de bandenboer geen goede ideeen? Veelal weten die gasten erg veel….ook omdat ze te maken krijgen met allerlei extreme maten etc. onder wagens Wink

Mijn pa had ze vroeger ook onder de BX, dat was met 165 breed banden.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 13 april 2007 02:16 AM
  [ # 57 ]

Mogelijk ook niet direct nuttig, want niet direct te veranderen, maar wel vaker tegengekomen: achterassen zitten vaak (net) niet in het midden…
Liepen beide kanten aan?
Van Citroën kan ik me namelijk helemaal wel voorstellen dat iets niet precies in het midden staat?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 april 2007 02:17 AM
  [ # 58 ]
easternnl schreef:

Mijn pa had ze vroeger ook onder de BX, dat was met 165 breed banden.

Very Happy Ik heb nu 165 breed op deauville velgjes onder de GTI 8V liggen en dat is al geen porum, dat ding houdt nauwelijks de wielen op de weg Laughing
Onder een 16V moet dat helemaal een feest zijn, Dan sta je vaker bij de bandenboer dan bij de pomp Mr. Green

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 april 2007 02:25 AM
  [ # 59 ]
mssl schreef:

Met de 185 banden onder jouw 16V is dat to niks anders Razz Wink , Tonie Very Happy

Nee hoor, ik kan wél met een koppeling omgaan Wink

@oudelut, dat lijkt me bij een BX niet van toepassing vanwege de draagarmen, wat bij de BX dan wel weer vaak voorkomt is dat de lagers rot zijn waardoor de wielen scheef staan, maar dat zal bij de BX van Heleen ook niet het geval zijn lijkt me.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 13 april 2007 02:27 AM
  [ # 60 ]

wellicht toch wel, links kan wel weer een lagertje gebruiken

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
 
4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook