2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Een soort natte droom gevonden…
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 april 2007 12:32 PM
  [ # 16 ]

De huidige eigenaar kan m dan toch starten?

Lijkt me trouwens alleen wel een auto voor als je n eigen garage aan huis hebt. Om dagelijks te love6 poetsen en eventueel te sleutelen natuurlijk…  Razz

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 april 2007 12:36 PM
  [ # 17 ]
ieksEmmu schreef:

De huidige eigenaar kan m dan toch starten?

Ja maar je weet niet wanneer die klep breekt. kan ook bij de eerste rit na aanschaf gebeuren…  Twisted Evil

Daarna kost je revisie wel 15000 ( nieuwe kop, zuigers, drijfstang, enz..)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 april 2007 12:37 PM
  [ # 18 ]
ieksEmmu schreef:

De huidige eigenaar kan m dan toch starten?

Lijkt me trouwens alleen wel een auto voor als je n eigen garage aan huis hebt. Om dagelijks te love6 poetsen en eventueel te sleutelen natuurlijk…  Razz

Als ie slim is doet ie dat niet….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 13 april 2007 02:43 PM
  [ # 19 ]

meen je dat nou….  5000 voor een auto die optisch in elk geval in een prachtige staat is ?  dat ljikt me wel erg weinig..

ik zou hem dan idd alleen al als beeldhouwerk in mijn kantoor kunnen zetten.

maar goed, hoe de auto goed te beoordelen ?
dat kan alleen als de motor loopt, maar als ik hem start heb je kans op een enorme schade…  lijkt me tamelijk lastig.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 april 2007 02:45 PM
  [ # 20 ]
erik wijngaarden schreef:

meen je dat nou….  5000 voor een auto die optisch in elk geval in een prachtige staat is ?

ik zou hem dan idd alleen al als beeldhouwerk in mijn kantoor kunnen zetten.

maar goed, hoe de auto goed te beoordelen ?
dat kan alleen als de motor loopt, maar als ik hem start heb je kans op een enorme schade…  lijkt me tamelijk lastig.

Dat klopt. De beste oplossig is de auto op een trailer laden en naar een specialist te brengen die hem op een verantwoorde manier lopend kan maken. Tel bij die 5000 nou eens een revisie en een paar modificaties op, en een paar banden… dan komt er zo ff 10.000 euro bij. Dat is dus 15.000 euro voor een nette, maar weinig geliefd (automaat..) SM model.

Overigens betaalde ik in 2003 voor mijn (toen nog automaat) ook maar 7500 euro. Daar zat de invoer uit CH al bij in. Mijn auto had toen precies 100.700 km gelopen en was geheel in originele nieuwstaat, inclusief ALLE facturen van de dealer, boekjes en met de tapijten nog in het plastic. Toen ie klaar was ( met een 5 bak ipv die stomme automaatbak..) stond de teller op 23.000 euro. Daarna nog eens geheel gespoten, en nu na 65.000 moeten de cilinderkoppen weer van het blok. Als dat allemaal klaar is ben ik totaal op 35.000 euro aan het uitkomen…. dus….. Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 13 april 2007 02:58 PM
  [ # 21 ]

zou bush ook een SM hebben ?  hij loopt ook leeg

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 april 2007 02:58 PM
  [ # 22 ]

Het komt ook omdat je een redelijke rijdende SM koopt voor 10kEuro.

Een SM in topconditie levert zelden meer op dan 25k..

Maarja. Als je die man zover weet te krijgen dat ie em laat gaan voor weinig…

Ik ken in in ieder geval een persoon die al jaren heel blij rond rijdt in zn SM automaat. Lekker rustig. Niet te hard ( 150 km/h)....

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 april 2007 03:01 PM
  [ # 23 ]
bogaard77 schreef:

Het komt ook omdat je een redelijke rijdende SM koopt voor 10kEuro.

Een SM in topconditie levert zelden meer op dan 25k..

Maarja. Als je die man zover weet te krijgen dat ie em laat gaan voor weinig…

Ik ken in in ieder geval een persoon die al jaren heel blij rond rijdt in zn SM automaat. Lekker rustig. Niet te hard ( 150 km/h)....

klopt, maar ook hij was de L*L en had voor ie kon rijden een revisie nodig.. en je weet wat dat kost bij ene J van den B Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 13 april 2007 03:36 PM
  [ # 24 ]

Erik,

Als ik jou was zou ik goed naar Waterman771 luisteren. Als er één citroen is waar je je portomonnee lelijk aan kunt openhalen dan is het wel een SM.

Je kunt er natuurlijk ook nog altijd een Xantia V6 blok ingooien. 

 

 


Haha, grapje Laughing  banned

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 april 2007 04:56 PM
  [ # 25 ]

Zie hieronder wat er gebeurt als er een klep breekt:


Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 14 april 2007 01:18 AM
  [ # 26 ]
bogaard77 schreef:

Zie hieronder wat er gebeurt als er een klep breekt:


Yep en dan ben je hier aan toe ; http://www.cqsbelgium.be/resto4/index.htm , is een grapje met vijf cijfertjes de eindafrekening .

 

Kan me dus volledig aansluiten bij Waterman en Bogaard ; aankoopprijs PLUS 10.000 € en dan kan je rijden Wink

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 14 april 2007 01:52 AM
  [ # 27 ]

En om nog even alles in herinnering te brengen het resultaat van één gebroken klepje : http://s75.photobucket.com/albums/i301/wbogaerts/SM motor/

gelukkig is de bus van de watermantel niet beschadigd ( 7758 ) , anders was het motorblokje TOTAL LOSS .

Walter

PS : is een 3 liter automaat

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
BertuCX
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 14 april 2007 02:11 AM
  [ # 28 ]

Waarde Erik,

ik denk dat je je hoofd zeer koel moet houden. Luister naar de kenners die hier ook al geantwoord hebben, het is niet bepaald ‘n franse schuurvondst voor weinig, lijkt het. Verdiep je in de SM, zoek eens goed in het aangebodene, als je hem echt wilt, wordt lid van die club! Leer eerst alle in’s and out’s!
Ben zelf verstokt CXert, met ‘n liefde voor de ouwe neus ID/DS erbij. GTI-T2tje gaat het veld weer ruime voor ‘n serie 1 break. Heb de SM altijd twee geslaagde halve autos gevonden, zowel qua koets als qua techniek (oei, oei, oei, wat richt ik aan!).
Ben ook gek op Maserati, droom van ‘n Sebring of 3500 GT, serie 1 Quatroporte, heb net verleden jaar m’n biturbo SI (225 peeka en net 1000 kilo!) verkocht. Niet de mooiste qua model, maar wel ‘n Masi zoals ‘n Masi moet zijn: bulten kracht, weinig gewicht en achterwielaangedreven.
Citroen en Masi was in mijn ogen ‘n slecht huwelijk. Maar dat is mijn mening.
Ik zou veel eerder ‘n E-type nemen, tijdloze tijdgenoot!

Groets, Bertus

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 14 april 2007 03:40 AM
  [ # 29 ]

Bertu CX, ga je mond eens spoelen, een E-Type ?!? heb je dat ding weleens voorbij zien rijden in jouw straat (of iemand anders z’n straat),  dat ljkt wel een familielid van de Fiat Multipla, m.a.w. een auto met een enge ziekte. @ Erik Wijngaarden ;en met een raadgever als Lelijke Eend heb je dus ook geen vijanden meer nodig, je hebt zo de vijand in huis ; “DOEN’ hoe verzint ie ‘t ?, Maaaar naaar mijn raad moet je ook niet luisteren hoor, ik heb een heel leuk gespek met iemand met 35.000 € in z’n broekzak en hij twijfelt tussen een Maserati Shamal en een Maserati 3200 gt, nou, probeer zo iemand maar eens van goed advies te voorzien, ik heb ‘m gezegd , koop voor 10.000 € SM en dan heb je nog geld over voor een serieuze revisie en sindsdien spreekt hij niet meer met mij, begrijp jij daar nou iets van ?!? @ BertuCX en Lelijke Eend, neem deze reply niet te serieus,  ‘t is juist om eens goed te lachen Laughing

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 april 2007 01:43 PM
  [ # 30 ]

Met andere woorden niet doen dus. Een incourante automaat die nu al een vermogen gaat kosten om hem te starten. Pas dan kun je precies zien welke olieleiding lek is. Na verloop van tijd gaat er vanzelf een koelslang kapot loopt de motor te warm. De auto heeft erg lang stil gestaan dat is natuurlijk nooit goed.

Een driebak automaat is ook niet echt geweldig dat gaat je vanzelf tegen staan. En zo nu en dan wel je toch wel een beetje snel zijn.

De motorkap omhoog beetje stof op de motor in combinatie met een SM zijn voor mij geen lekkere droombeelden. Ik zou dan gewoon wachten tot een handbak je pad kruist. En dan zou ik zeggen DOEN.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook