zijpanelen kofferbak, nukkig starten
zijpanelen:
een grote carosseriering M6
een nylock M5, zo’n moertje met een nylon borgingsring.
een pijpsleutel voor M5 (nr 8??)
plastick dop er af, ring over en dan de moer er voorzichtig maar wel met kracht opdraaien. Die snijdt zijn eigen schroefdraad.
als je op die manier alle plastick doppen vervangt dan zit het als een huis.
en het nukkig starten en toerentalwisseling: het kan één van de temperatuursensoren zijn. Volgens een oude citroen monteur gaan die vaak stuk. De sensor van de luchtinlaat zit naast de monopoint in het inlaatspruitstuk geschroefd. Gewoon laten zitten, stekkertje los, ohms meten. Moet bij 25 graden iets van 2 kohm zijn (bij een 1600 blok)
benieuwd of je er wat aan hebt.
Groeten, Rob
Re: kleine kuren en rare zaken
Wnijland schreef:
- Als eerste heb ik een probleem met de ventilaor opgelost door de print die in de het ventilatorhuis zit door te solderen. Ik heb dat misschien iets te robuust gedaan (de twee binnenste twee contacten zijn nu direct doorverbonden) maar alles werkt goed. Weet iemand of dit verder kwaad kan?
Zou goed kunnen dat het intern sowie so doorverbonden al was.
- zo ongeveer onder de accu kwam ik nog een aantal losse stekkertjes tegen, waar ik verder geen nut voor kon vinden. sommigen zagen er ook uit alsof ze nooit (of iig al lang) aangesloten waren geweest. ik zal eens kijken of ik binnekort wat foto’s kan neerzetten.
Kan heel goed standaard zijn.
- Ik heb een oneindig irritante tril/pieptoon opgelost die door de uitlaat werd voortgebracht. er bleek een pootje van de kooi van het reservewiel tegen en van die knalpotten aan te zitten. het pootje een stukje afgezaagd en klaar!
Ik denk dat het kantelen v/d demper ook had geholpen - megoed, als dit werkt…
- de schakelaar van de kofferbakverlichting is vervangen voor een sloopexemplaar en ik heb de gordijntjes vervangen voor die van de reserve hoedenplank die ik nog had, want één rolde niet meer op. Ik erger me alleen nog dood aan de loszittende zijbekledingsplaten van de kofferbak. weet iemand een goede tip om die vast te zetten, die plastic dopjes vallen er steeds af
Andere dopjes halen van een sloper.
- ik heb de iets kierende motorkap wat strakker afgesteld door het slotje iets naar beneneden te verplaatsen.
Er zitten 2 stelrubbers (draaibaar) op de radiateurbalk, uiterst links en rechts. Het slotje hoef je normaliter niet te verstellen.
Ich bin ein Breaker
de olipeilmeter lijkt wel iets te doen als ik het contact aanzet, dus het is niet helemaal dood. Ik geloof dat ik er nog maar eens dieper naar ga kijken.
de andere zaken als temperatuursensors en branstoffilter komen ook een keer aan de beurt als ik tijd heb. dan laat ik het zeker weten. Ik ga ook maar weer eens een lekker eindje rijden ipv alleen kortje stukjes, daar wordt de motor ook al vaak een stukkie blijer van