1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
slecht starten en nagelen HDi
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 08 april 2007 12:44 PM

Mijn HDi begint wat moeite te krijgen met de koude start en nagelent nogal bij het optrekken met koude motor. Nu kwam ik dit draadje tegen. Zou het helpen om een liter motorolie in de tank te gooien? En welke olie? ik heb 5w40, 10w40 en 15w40. Zou ik 1 ervan ongestraft in de tank kunnen gooien? Zijn er mensen die dit ook al eens gedaan hebben?

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 08 april 2007 01:20 PM
  [ # 1 ]

Ik heb geen ervaring met het bijgooien van olie, maar minder nagelen is wellicht te voorkomen om iets langer voor te gloeien. Is het niet zo dat je het voorgloei lampje alleen maar in de winter ziet?
Ik weet dat een HDi vrijwel direct kan starten zonder voorgloeien maar het kan geen om een seconde of twee te gloeien en dan te starten.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 08 april 2007 01:33 PM
  [ # 2 ]

Mijn HDi begint inderdaad überhaupt pas te gloeien (tenminste, het lampje gaat dan pas branden) als de buitentemperatuur onder de 5 graden komt ongeveer, pas als het koud is dus, in ieder geval. Maar zelfs dan slaat hij eigenlijk altijd direct aan, zelfs als je vergeet even te gloeien en de sleutel direct doordraait…

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 13 april 2007 05:59 PM
  [ # 3 ]

Grrrr….. picasso staat al een paar dagen bij de dealer voor het slechte starten. Een paar weken geleden is de opvoerpomp in de brandstoftank vervangen (300 euro) omdat die het niet meer deed. Ws is het lagertje stukgelopen en is er allemaal slijpsel vrijgekomen en in de verstuivers terechtgekomen. Vorige week is het brandstoffilter vervangen en injectie pomp gereinigd ivm storing in inspuitsysteem (230 euro) en nu zat er weer wat slijpsel in het filter en ze konden ook meten dat de druk te hoog was in de verstuivers dus ws verstopt. Dus nu gaan er 4 gereviseerde verstuivers in, weer een nieuw brandstoffilter en de tank wordt ook gelijk maar volledig gereinigd, totaal zo’n 1100 euro Sad
Totaal zo’n 1600 euro Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 24-01-2004

Gepost: 13 april 2007 11:12 PM
  [ # 4 ]

Geef mij dan maar een Xantia…..

Groet
Henk

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 april 2007 11:16 PM
  [ # 5 ]

lijkt meer op half werk,, daarnaast vind ik het ietwat vreemd,, er zitten toch diverse filters in het systeem,,, imo zou pas na de hoofdpomp slijpsel in je injectoren kunnen komen…
maar zo bekend ben ik nu ook weer niet met het HDI verhaal….

wel lijkt het me logica dat als er ergens slijpsel in je systeem zit, je alles erachter uit elkaar haald,cq vervangt….

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 april 2007 11:18 PM
  [ # 6 ]

Re: slecht starten en nagelen HDi

zandvoorta schreef:

Mijn HDi begint wat moeite te krijgen met de koude start en nagelent nogal bij het optrekken met koude motor. Nu kwam ik dit draadje tegen. Zou het helpen om een liter motorolie in de tank te gooien? En welke olie? ik heb 5w40, 10w40 en 15w40. Zou ik 1 ervan ongestraft in de tank kunnen gooien? Zijn er mensen die dit ook al eens gedaan hebben?

kwaad kan het igg niet, wel max 1 ltr op 1 volle tank aanhouden.
welke olie? mijn keuze zou op de dikste vallen.

mvgr wupke: baad het niet schaad het niet// Wink

Profiel  
 
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 13 april 2007 11:54 PM
  [ # 7 ]

Ik ben eigenlijk als mede HDi rijder wel benieuwd wat de kilometerstand is van de Picasso?

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 14 april 2007 12:05 AM
  [ # 8 ]

158.000 km…..

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 april 2007 12:19 AM
  [ # 9 ]
zandvoorta schreef:

Dus nu gaan er 4 gereviseerde verstuivers in, weer een nieuw brandstoffilter en de tank wordt ook gelijk maar volledig gereinigd, totaal zo’n 1100 euro Sad
Totaal zo’n 1600 euro Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

wat een kosten man Sad

zo kan je net zo goed benzine gaan rijden Confused
ik vind dat echt erg hoge kosten Sad

Profiel  
 
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 14 april 2007 12:26 AM
  [ # 10 ]
arjan_verkade schreef:
zandvoorta schreef:

Dus nu gaan er 4 gereviseerde verstuivers in, weer een nieuw brandstoffilter en de tank wordt ook gelijk maar volledig gereinigd, totaal zo’n 1100 euro Sad
Totaal zo’n 1600 euro Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

wat een kosten man Sad

zo kan je net zo goed benzine gaan rijden Confused
ik vind dat echt erg hoge kosten Sad

Tja, maar met een benzine auto kun je natuurlijk ook een keer domme pech hebben; volgens mij is dit niet een algemeen voorkomend HDi kwaaltje…

Het is anderzijds wel een gegeven dat onderdelen voor commonrail dieselmotoren vreselijk duur zijn…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 april 2007 12:41 AM
  [ # 11 ]
Jalu schreef:
arjan_verkade schreef:

Tja, maar met een benzine auto kun je natuurlijk ook een keer domme pech hebben; volgens mij is dit niet een algemeen voorkomend HDi kwaaltje…

Het is anderzijds wel een gegeven dat onderdelen voor commonrail dieselmotoren vreselijk duur zijn…

daar doel ik dan ook op Wink

ik heb nu al meerdere keren gelezen dat er gewoon een simpel probleem was.
hieraan zaten dan direct erg hoge kosten.
om iets te vervangen kost gewoon allemaal erg veel tijd.

met een relatief eenvoudige benzine motor gaat ook wel eens iets stuk, maar de onderdelen zijn goedkoper en is vaak sneller te fixen.

als je zo’n grapje krijgt ben je gewoon 1 of 2 jaar je voordeel diesel rijden kwijt Sad

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 april 2007 01:19 AM
  [ # 12 ]
arjan_verkade schreef:
Jalu schreef:
arjan_verkade schreef:

Tja, maar met een benzine auto kun je natuurlijk ook een keer domme pech hebben; volgens mij is dit niet een algemeen voorkomend HDi kwaaltje…

Het is anderzijds wel een gegeven dat onderdelen voor commonrail dieselmotoren vreselijk duur zijn…

daar doel ik dan ook op Wink

ik heb nu al meerdere keren gelezen dat er gewoon een simpel probleem was.
hieraan zaten dan direct erg hoge kosten.
om iets te vervangen kost gewoon allemaal erg veel tijd.

met een relatief eenvoudige benzine motor gaat ook wel eens iets stuk, maar de onderdelen zijn goedkoper en is vaak sneller te fixen.

als je zo’n grapje krijgt ben je gewoon 1 of 2 jaar je voordeel diesel rijden kwijt Sad

HDI is leuk.
het heeft wat meer power dan een standaard diesel,, en het koppel is ook beter verdeeld..
maar aangezien het een nieuw stukkie techniek is,, tja dan komen er gaande de 1e jaren soms toch wat zwakheden naar boven, welke dus nog uit of doorontwikkeling vergen..

persoonlijk ben ik niet zo happig op Diesel,, maar dat is ieder voor zich.
wel ben ik al frequent verhalen tegen gekomen zoals::

brandstof problemen.
cilinders uitgevreten cq zowat complete motor revisie’s noodzakenlijk.
en nu weer bovenstaand verhaaltje..

alle verhalen zijn tussen de 50 en 150,000 km…

dus zo betrouwbaar is de diesel niet meer, denk eens aan de 404 en de 405 probleemloos 450,000 km….en soms zelfs meer….

mvgr wupke:die de kwaliteit hard achteruit ziet gaan van de oliestokers… Wink

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 14 april 2007 11:40 AM
  [ # 13 ]

Idd, HDi is een heerlijke motor maar mijn vertrouwen in de betrouwbaarheid heeft een behoorlijke deuk gehad. En als je er een keer wat mee hebt is het echt verschrikkelijk kassa. Bij de volgende auto zal ik echt wel even goed nadenken of ik weer diesel zal nemen of benzine. Voor mij hoeft dit niet meer, de lol van diesel is er behoolijk af. Helaas moet ik 30.000 km per jaar rijden dus benzine is dan ook niet echt een optie. Denk dat gas een serieuze optie wordt.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 14 april 2007 03:13 PM
  [ # 14 ]

Ik word wel heel nieuwsgierig naar de pechstatistieken van de HDi en bijvoorbeeld de TDi. Is het in jouw geval botte pech of zijn er veel meer van soortgelijke gevallen? Martijn geeft aan dat ze op een hand tellen zijn. Zelf ken ik een situatie van problemen met de krukaspoulie. Zouden het juist de electronica en aanvullende motorcomponenten zijn die problemen veroorzaken Confused: Iemand hier van de ANWB die eens een boekej kan opendoen?
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 14 april 2007 07:20 PM
  [ # 15 ]

Voor ons is de lol eraf, als wij tegen een leuke berlingo multispace benzine aanlopen gaat de picasso weg. Ik heb geen vertrouwen meer in HDi Sad Dan gaan we de woon-werk kms wel in de C1 maken, ook lekker goedkoop Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook