Ik zat eens te denken de eendjes sterven langzaam uit , of ze worden gesloopt, worden verbouwd tot kitcar die soms niet eens mooi zijn, neem nou de lomax naar mijn mening heb ik liever een originele eend. Maar sommige home made 2cv kits zijn af en toe zo lelijk ,nou dan heb ik nog liefer een lada! Maar dat even achterwege
Ik dacht dus er zijn veel mensen die eendjes leuk vinden, of willen hebben omdat er steeds meer kitcars komen dacht ik waarom maken ze geen nieuwe duckjes??nu denken jullie natuurlijk aan snelheid en veiligheid die nu niet meer aan de eizen voldoen.nou daar had ik al wat op bedacht je neemt elke 2cv die er ooit geweest is, bouwt die nu naa met dikker plaatwerk een van de laatste typen stuur (daar valt nog een airbag in te proppen) ook kun je nog een compartiment in het dasboard maken voor de 2e airbag. Je neemt gewoon de banken over aleen dan zet je ze vast op de grond maakt ze comfortabeler geeft ze hoofdsteunen enz. dan het raamje dat blijft gewoon alleen is de sluiting geen dun pennetje dat losschiet maar gewoon een stevigere vergrendeling. hij moet natuurlijk wel weer een 2CYL . het ventilatie klepje DÉ citroën 2cv veerpoten enz gewoon styling van vroeger veiligheid en stevigheid van nu!!
nu is mijn vraag hoe maak je dit realistisch en wat is uw mening???
Laat het me weten A.U.B mischien is dit wat nutteloos maar ja? ops:
het is natuurlijk wel leuk! een 2cv in 2008?? als het niet kan of zou kunnen zou dat jammer zijn ik heb er wel vertrouwen in dat er over n paar jaar nog wel genoeg 2cv’s zijn! elke keer als ik n 2cv zie raak ik meteen weer verliefd aleen worden het ieder jaar minder
nou in ieder geval dit was het wel tot ziens en post A.U.B uw mening
:
Goed ide, maar het prodiceren kost ook geld en een 2cv vergde vrij veel arbeidskracht om gebouwd te worden omdat machines ze niet konden bouwen. En een machine is goedkoper, sneller en beter dan mensenhanden als het om serieproductie gaat.
Schijt aan originaliteit.
ik bedoel eigenlijk een nieuwe eend niet hoe hij vroeger werd gemaakt maar hoe hij er nu zou uitzien met de vormen van vroeger.
of…..begrijp ik u verkeerd??
Half
Als je iets in een bepaalde vorm maakt, heeft dat al vrij snel gevolgen voor de productie. Dus als je een Auto makt in de vorm van de Eend heeft dat ook gevolgen voor de productie. Als je alles wat je niet meteen ziet aanpast zal dat dus wel schelen !
Overigens, ik ben geen U ! ! !
Schijt aan originaliteit.
ik bedoel dus precies hetzelfde model als de 2cv alleen dan is hei met dikker plaatwerk uitgevoerd dus eigenlijk de herproductie van de 2cv maar dan dikker en minder roestgevoellig en hierendaar iets meer ontwikkeld qua veilig/stevig heid
dus bedoelde ik geen nieuwe eend op basis van de c3 of zoiets maar de oude vertrouw…iets minder vertrouwde eend (niet dat ik de 2cv wil uitschelden maar qua veiligheid is het niet 100%)
dat was het
groeten van de 2cvfanaat
je maakt hem met dikker plaatwerk, stoelen wat steviger met hoofdsteun, modern stuur met airbags en ook nog eentje voor de passagier, misschien ABS remmen?
om hem nu op de weg te krijgen (als nieuwe wagen) zal hij ook moeten voldoen aan de euro4-5 dus injectie en kat eronder
je maakt dus een zwaardere wagen die verder PK’s verlies aan de euronorm maar je wil hem nog steeds in een 2 cyl.
dit http://www.autoblog.nl/archive/2005/06/30/nieuwe_citroen_2cv_de_evoque_c zie ik wel zitten zeg maar met de oude vering maar met een zwaardere motor (al moet hij geen 150 kunnen)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
eigenlijk had ik iid nog niet aan de euro ncap gedacht en het gewicht mischien een 4cyl dan maar ja je zult met je tijd me moeten gaan he?
versta me niet verkeerd vind de huidige 2CV mooi zo maar vrees dat je hem inderdaad moet veranderen om aan de huidige normen te voldoen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hallo,een 2pk is en moet gewoon een 2pk blijven met zijn voor-en nadelen.
laat ons gewoon proberen degene die er nog zijn rijdend te houe
Lid van CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
ja dat is eigenlijk wel te doen maar er schiet me ineens iets te binnen op marktplaats vond ik heel veel nieuwe chassis en als de oude mallen er nog zijn zouden ze nieuwe kunnen maken omdat de mehari ook nog word gemaakt door de mehari club kan als de mallen er nog zijn de 2cv terugkomen alleen de stoellen en stuur en motoren ?? ja dat is nog iets moeilijker
Maar het kan wel…
Wordt met kevertjes ook gedaan, dat zijn onderhuids gewoon Golfjes, maar uiterlijk een kever.
Kan met een eend toch ook? Gewoon volproppen met C1 techniek ofzo, en aan de buitenkant gewoon een eend laten.
Test
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Thijsvandebles schreef:Maar het kan wel…
Wordt met kevertjes ook gedaan, dat zijn onderhuids gewoon Golfjes, maar uiterlijk een kever.
Kan met een eend toch ook? Gewoon volproppen met C1 techniek ofzo, en aan de buitenkant gewoon een eend laten.
Klopt. En die bestaat ook al; hij heet C3 Pluriel .
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Thijsvandebles schreef:Maar het kan wel…
Wordt met kevertjes ook gedaan, dat zijn onderhuids gewoon Golfjes, maar uiterlijk een kever.
Kan met een eend toch ook? Gewoon volproppen met C1 techniek ofzo, en aan de buitenkant gewoon een eend laten.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=179558
neh dit id geen originele 2cv meer het is gewoon n beetjke een slecht gefokte C1`??
Een Eend die onderhuids een C1 o.i.d. is, is in mijn ogen geen Eend. Minimale eisen wat mij betreft: het moet op een Eend lijken, er moet een tweepits boxermotor in, er moeten veerpotten onder, het ding moet een apart chassis en koets hebben, het ding moet 4 deuren, een achterklep en neen motorkap hebben, het ding moet een dak hebben dat even ver open kan als bij het orgineel.
Schijt aan originaliteit.
Hoeft niet persee een eend met nieuwe techniek te zijn.
De eend is destijds niet gemaakt vanwege het uiterlijk mar vanwege praktische redenen. Moest goedkoop zijn, lichtgewicht, 4 personen kunnen vervoeren, 50 kg vracht, en uiteraard mochten de eieren niet kapot gaan bij het nemen van een landweggetje.
Denk dat je weer naar dit principe terugmoet. Vormen zo ver als dat mogelijk is behouden. je zit ook met aerodynamica van de eend dus zal de daklijn lager komen te liggen.
Concept van chassis in stand houden een zware 2 cilinder boxer met de modernste technologie aan elektronica en injectiesystemen erop.
Voor en achter schijremmen.
soort van kooiconstructie maken met daaraan deurpanelen die uitwisselbaar zijn. ala Smart. Uiteraard een systeem verzinnen om veilige en toch uitneembare stoelen te monteren.
Denk dat als er goed en betaalbaar concept voorhanden is dat dit weer een verkoophit zal gaan worden.
ZIE de FIAT 500 ...is comming back en hoe….dat wordt gegarandeert een broodjes over de toonbank autotjuh.
Hieronder een schets die al eerder op forum te zien was
Citroen rolls better then a Rolls!!