Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gisteren na een half uurtje snelweg met onze 2CV6Club van ‘87 met AM2 blok, lekker coursen rond 110 km/uur. Af en toe inhalen met 120 en nog gas over. Opeens file en dus stilstaan. Toen brandde het oliedruklampje bij stationair. Later in de stad flikkerde het lampje bij stationair. Hoe erg is dit? Moet ik bij een revisie ooit de oliepomp vervangen of is het accuut vervangen van de oliepomp noodzakelijk? Ik rijd nu wel met 10W40 olie ipv van anders met 20W50. Who knows?
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Flikkerend olielampje
GeraldDSuper schreef:Gisteren na een half uurtje snelweg met onze 2CV6Club van ‘87 met AM2 blok, lekker coursen rond 110 km/uur. Af en toe inhalen met 120 en nog gas over. Opeens file en dus stilstaan. Toen brandde het oliedruklampje bij stationair. Later in de stad flikkerde het lampje bij stationair. Hoe erg is dit? Moet ik bij een revisie ooit de oliepomp vervangen of is het accuut vervangen van de oliepomp noodzakelijk? Ik rijd nu wel met 10W40 olie ipv van anders met 20W50. Who knows?
Oliepeil al gecheckt? Want daar is dat lampje van…
Als het oliepeil goed is, dan is de oliedruksensor aan het overlijden. Zit op een rottige plek, maar is verder simpel te vervangen.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Had ik ook bij 35graden op de terugweg van vakantie in Frankrijk. Bij de tolpoortjes begon ie te knipperen. Als ik gas gaf ging ie weer uit. Oliepeil bleef goed. Nieuwe sensor eringedaan (altijd handig, reserveonderdelen mee op vakantie) en het was weer goed.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)