3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Opboren veerbol gevaarlijk?
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 13 april 2007 11:51 PM
  [ # 31 ]

why opboren?
ik bedoel.. je kunt onder een BX eenvoudig de bollen van een GS hangen…
en onder een xant 16 klepper de bollen van een BX 1400 kaal geval….

dat functioneert minstens zo goed als al dat aanpassen van de bollen met boren enzo…

daarnaast kun je nog wat spelen met de drukken.

ietwat meer in de orginele bollen geeft zachter en softer veergedrag.
ietwat minder dan standaard druk = stijvere veren.

alles beter dan het klinknageltje in het midden opboren,, want die houd de schokbreker bij mekaar…
als je dus die klinknagel kapot boort, net zoals je popnagels uitboort,, euhh aan 100 per uur en je schokbrekers zijn in ene pleite!!!

zie dan je tuut maar eens tot een stop te krijgen…

de truuk is relatief simpel..

wil je soft kies dan de bollen van een type auto wat 200 KG ligter is dan jou auto.
dus GS op BX 14 en BX 14 op Xantia 1,6 tot 1,8 ... de xantia’s erboven die soft willen, kiezen simpel de bollen van de kale 5 bollenuitvoering xant 1,6 .

het vervolg van XM laat zich raden…

willen jullie meer weten pm maar FF

wupke die het uitboor verhaal nooit zo’n succes vond.. Wink

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 14 april 2007 02:33 AM
  [ # 32 ]

Helder verhaal Wupke.
In mijn geval had ik geen nieuwe bollen nodig. Ze zijn weer gevuld en ik heb Martin van Chyparse gevraagd de bollen “op te boren”. Het bevalt zoals gezegd uitstekend.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 220

- ID/DS Dspecial
Gepost: 14 april 2007 02:48 AM
  [ # 33 ]

Wupke heeft helemaal gelijk
Opboren= gevaarlijk
niet doen dus!!!!!

Greetz Martijn joint

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 14 april 2007 02:54 AM
  [ # 34 ]

Daar ben ik het niet mee eens. Bollentechneuten weten echt wel wat ze doen.
Ik heb zelfs garantie gekregen.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 14 april 2007 03:45 AM
  [ # 35 ]
hogervp schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Bollentechneuten weten echt wel wat ze doen.
Ik heb zelfs garantie gekregen.
Patrick

wel of niet garantie en wel of niet gevaarlijk, dat laat ik even in het midden.
wel wil ik even zeggen dat de bollen gefabriceert worden volgens voorschriften en meer van dat NEN en ISO gedoe.
daarnaast is die klinknagel van een X dikte, dus erin boren is mischien niet echt verstandig, los van dat het om tiende’s gaat ,en geen mm’s.

vandaar dat ikzelf middels puzzelen en trail en error op dat bollen type wissel verhaal uit ben gekomen..

sterker ik was doende om de diameters in kaart te brengen van diverse bollen en bijbehorende auto’s met drukken….
iets wat ik binnenkort weer op ga pakken, want dat boren is imo niet de weg.

andersom is mijn niet bekend of iemand brokken heeft en of gehad vanwege defect geraakte bollen door het boren,, dus zo extreem gevaarlijk zal het ook wel niet wezen…

mvgr wupke Wink

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 april 2007 01:26 PM
  [ # 36 ]

De keuze ligt dus eigenlijk bij jezelf. Er zijn voorstanders en tegenstanders. Voorstanders zijn gewoon erg tevreden met het resultaat. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik wel begin te twijvelen of ik het ook ga doen. Misschien doe ik er ook wel comfortbollen onder. Ik zal, als de operatie aan de Xantia lukt, een afspraak maken bij Chyparse.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 14 april 2007 03:09 PM
  [ # 37 ]
Peteryed schreef:

De keuze ligt dus eigenlijk bij jezelf. Er zijn voorstanders en tegenstanders. Voorstanders zijn gewoon erg tevreden met het resultaat. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik wel begin te twijvelen of ik het ook ga doen. Misschien doe ik er ook wel comfortbollen onder. Ik zal, als de operatie aan de Xantia lukt, een afspraak maken bij Chyparse.

Afgelopen meeting hebben meerdere forummers met mijn auto gereden. De eerste meters was het voor de meesten al herkenbaar: zijdezachte vering en echt zweefgevoel. Mssl heb ik nog een paar stevige drempels laten nemen met wat hogere snelheid zodat hij kon ervaren hoe de auto dan reageert. Hij vond het doorslaan nog meevallen.
Ik zou zeggen, mocht het zo uitkomen dan moet je maar eens uitgebreid proefrijden. Ik ben in ieder geval heel tevreden en heb ook een bewuste keuze gemaakt. Chyprase vraagt ook met nadruk of je het echt wilt, ze gaan niet zomaar de bollen opboren.
Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 april 2007 03:14 PM
  [ # 38 ]

Ik had nog getwijfeld om je te vragen. Nou ja misschien kom ik je van tevoren nog eens tegen voor een rit. Citroen23 zijn XM is ook opgeboort rijd ook erg goed.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 14 april 2007 03:20 PM
  [ # 39 ]
Peteryed schreef:

Ik had nog getwijfeld om je te vragen. Nou ja misschien kom ik je van tevoren nog eens tegen voor een rit. Citroen23 zijn XM is ook opgeboort rijd ook erg goed.

Bij Chyparse had je idd mooi even kunnen rijden. Nou moeten we even de dijk over om wat af te spreken.
Ik neem de Xantia ook mee naar Citrombile en ga op de zaterdag zoals het er nu naar uitziet. Misschien nog een optie.

Iemand nog doneren?

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 april 2007 03:22 PM
  [ # 40 ]

Ja is misschien wel een idee jij moet natuurlijk ook het eerste stuk richting Almere totaan de A1 Wink

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 14 april 2007 03:26 PM
  [ # 41 ]

Tegen die tijd maar even PB-en.

Iemand nog doneren?

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 april 2007 03:29 PM
  [ # 42 ]

Lijkt me een goed plan. Wij gaan ook op zaterdag. We eindigen meestal altijd op het parkeer terrein. Lekker kijken wat er staat Cool

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 april 2007 08:07 PM
  [ # 43 ]

Tijdens het verhelpen van de olie lekkage’s hebben we ook een nieuwe voorraadbol moeten plaatsen. De oude gaf geen druk meer. Bij het losdraaien van de ontlastschroef kwam er geen pufje meer uit. Nu met de nieuwe bol veert de auto werkelijk geweldig en heb ik de garage waar hij nu staat opdracht gegeven om voor ook twee nieuwe bollen te laten plaatsen. Het opboren laat ik dus even voor wat het is.

Hogervp wil ik wel even bedanken voor het aanbieden van een ritje in zijn Xantia, maar dit is nu niet meer nodig. very good Ook gezien we na Citromobiel niet naar het noorden afreizen maar naar het oosten. Toch erg bedankt en ik ga er vanuit dat we je wel tegen het lijf lopen zaterdag. Erg sportief allemaal

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 01 mei 2007 12:53 AM
  [ # 44 ]
Peteryed schreef:

Tijdens het verhelpen van de olie lekkage’s hebben we ook een nieuwe voorraadbol moeten plaatsen. De oude gaf geen druk meer. Bij het losdraaien van de ontlastschroef kwam er geen pufje meer uit. Nu met de nieuwe bol veert de auto werkelijk geweldig en heb ik de garage waar hij nu staat opdracht gegeven om voor ook twee nieuwe bollen te laten plaatsen. Het opboren laat ik dus even voor wat het is.

Hogervp wil ik wel even bedanken voor het aanbieden van een ritje in zijn Xantia, maar dit is nu niet meer nodig. very good Ook gezien we na Citromobiel niet naar het noorden afreizen maar naar het oosten. Toch erg bedankt en ik ga er vanuit dat we je wel tegen het lijf lopen zaterdag. Erg sportief allemaal

Geen dank, en rijden kan/mag altijd, dat aanbod staat gewoon. Mooi werk dat het vervangen van de voorraadbol al zoveel goede resultaten geeft! Zaterdag ben ik ook op Citromobile, wie weet kom ik je nog tegen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook