1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
shit, xm langs de kant !!
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 april 2007 02:19 AM

het vrouwtje belt net dat de xm niets meer doet, aan haar beschrijving van een geel lampje ga ik er vanuit dat ze het motormanagement lampje gezien heeft.

dat gele motorgevormde lampje kennen we allemaal wel inmiddels, geeft je een lekker breed zoekgebied.

startmotor draait wel gewoon, iemand nog tips ........ Idea

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 14 april 2007 02:20 AM
  [ # 1 ]

‘n Geel lampje kan ook aangeven dat de tank leeg is….  Laughing

Gr Martijn

Profiel  
 
C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 14 april 2007 02:25 AM
  [ # 2 ]

Heb ik ook gehad met m,n Xm(V6) accu polen los ff 10sec tegen elkaar en weer er op en starten en nooit meer problemen gehad Laughing  Tenzij het idd het brandstof lampje is Wink

Greetz Martijn joint

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 14 april 2007 03:40 AM
  [ # 3 ]

Tsja , vrouwen en XM`en , niet te combineren !
Goeie truc van die accupolen hoor , heb ik ook wel `es baat bij gehad !
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 april 2007 05:45 AM
  [ # 4 ]

Tsja , vrouwen en XM`en , niet te combineren

Waarom noemen jullie een XM dan wel consequent “dame” en “zij”?

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 14 april 2007 11:37 AM
  [ # 5 ]

Vandeweek had ik een leuk momentje…ik ergerde me aan het lampje van het ABS dus draaide ik net buiten Tilburg -waar iedereen altijd druk aan het voorsorteren is en er nu ook nog aan de weg gewerkt wordt- even het contact uit…het duurde alleen een minuut of 2 -lekker op de linker rijstrook- voor ik doorhad dat de startonderbreker mijn auto niet wilde laten starten met de automaat nog in N. Het lampje was natuurlijk weer uit.

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 april 2007 12:39 PM
  [ # 6 ]

Heb ik ook gehad met m,n Xm(V6) accu polen los ff 10sec tegen elkaar en weer er op en starten en nooit meer problemen gehad Tenzij het idd het brandstof lampje is


zou dat echt helpen dan ?

is dat gewoon een vorm van resetten ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 april 2007 12:44 PM
  [ # 7 ]

Gewoon proberen de auto gaat er niet kapot van. Hij reset zich inderdaad even.

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 april 2007 06:15 PM
  [ # 8 ]

net ff geprobeerd de accupolen tegen elkaar houden, en na opnieuw starten leek hij het even te gaan doen maar sloeg gelijk weer af

er brand inderdaad een soort van motormanagement met de letter K erin, weet iemand waar ik het eerste moet gaan zoeken ??

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 april 2007 06:27 PM
  [ # 9 ]

Dat wordt uitlezen denk ik. Maar even de normale diagnose dwz brandstof toevoer, wel/geen vonk kan geen kwaad.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 april 2007 07:00 PM
  [ # 10 ]

ja ik ben ook bang dat ik naar de dealer moet om uit te lezen.

mn vrouw voelde zich een beetje schuldig dattie ermee stopte toen zij hem geleend had, dus die laat haar anwb wegenwacht eigenwijsje komen, kben benieuwd meestal staan ze maar een beetje op hun achterhoofd te krabbelen als ze het motorcompartiment van een grote troen zien Confused

ik denk zelf dat het autodiagnoselampje brandt vanwege eoa sensor, mss snelheidssensor of gaspendaalsensor of hoortie dan gewoon te starten ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 april 2007 07:05 PM
  [ # 11 ]

wegenwacht is net geweest en zegt dat de php sensor kapot is, iemand hier ervaring mee ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 april 2007 07:59 PM
  [ # 12 ]

Een php sensor? Bedoel je niet ene bdp sensor toevallig? Die geeft de positie door van de krukas/nokkenas aan het motormanagement. Zal hoogstwaarschijnlijk erg simpel zijn om te vervangen. Verder gaat er voor een ‘php’ sensor geen herkenning af bij mij… zei de anwb meneer ook wat ie deed?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 april 2007 08:05 PM
  [ # 13 ]

zelf ben ik ziek in bed, anders zou ik mn xmmetje natuurlijk nooit uitlenen, maar ik zal zo ff snel aankleden om mn vrouw aan te laten wijzen waar die anwbpik het allemaal over had.

ik heb iig nog nooit van een php sensor gehoord Confused

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 april 2007 08:16 PM
  [ # 14 ]

Die is zelf te vervangen. Zit bij een v6 meen ik recht onder het gasklephuis. lucht filter buis weg halen en hem ff op snorren.
Ik heb hier ff twee foto’s gemaakt voor een indruk van een bdp sensor.
(deze komt uit een 20i)
 
 

succes. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 april 2007 08:35 PM
  [ # 15 ]

na nader onderzoek denk ik toch dat ze het over de bdp bovenste dodepunt krukassensor heeft, ik dacht alleen dat die bij een xm v6 in het midden tegen het schutboord aangeschroefd was

mijn xm is van 94 mss dat dit een verschil maakt, de anwbetweter zei wel dattie zonder brug niet te vervangen was Rolling Eyes

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook