Maar is dat allemaal wel uitwisselbaar, die Serie 1 en Serie 2 onderdelen?
Was dat maar zo. Nee dus
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Als het maar exact dezelfde motor is, heb in de mijne een zelfde 12V V6 zitten. Met een Siemens Bendix3 computer. Er zijn er ook met een Bosch Motronic computer. Dan moet je ff oppassen. Dan kun je niet zomaar uitwisselen.
Domme vragen bestaan niet.
Hoe komen we hierachter?
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Jij heb sowieso een Siemens computer.
Is volgens mij in 95 veranderd.
Domme vragen bestaan niet.
En heb jij ook de Siemens?
Matthijs2006 schreef:Ik heb net de accu doorgemeten, en die gaf netjes 12,5 V ongeveer.
Als de motor draaide, dan 15 V.Wel gaat het starten steeds iets lastiger…hij start met een steeds lager toerental…en dat moet hij na het starten steeds omhoog corrigeren..
Ook loopt ie alleen de eerste 3 minuten stationair netjes…daarna gaat ie soms heel kleine beetjes inhouden en bokken…maar slaat nooit af…
Zeg, ben ik nou de enige die dit veel te veel vindt? 15V bij draaiende motor is veeel te veel, dat moet 13,5 zijn zo’n beetje.
Niet dat dat met je startproblemen te maken kan hebben volgens mij, maar ik vrees dat je stroomverdeler van je dynamo ook het loodje legt binnenkort….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
malle pietje schreef:Matthijs2006 schreef:Ik heb net de accu doorgemeten, en die gaf netjes 12,5 V ongeveer.
Als de motor draaide, dan 15 V.Wel gaat het starten steeds iets lastiger…hij start met een steeds lager toerental…en dat moet hij na het starten steeds omhoog corrigeren..
Ook loopt ie alleen de eerste 3 minuten stationair netjes…daarna gaat ie soms heel kleine beetjes inhouden en bokken…maar slaat nooit af…
Zeg, ben ik nou de enige die dit veel te veel vindt? 15V bij draaiende motor is veeel te veel, dat moet 13,5 zijn zo’n beetje.
Niet dat dat met je startproblemen te maken kan hebben volgens mij, maar ik vrees dat je stroomverdeler van je dynamo ook het loodje legt binnenkort….
13,5 is te weinig voor een XM. Het hoort 14,4 volt te zijn. 15 v kan nog nét.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:malle pietje schreef:Matthijs2006 schreef:Ik heb net de accu doorgemeten, en die gaf netjes 12,5 V ongeveer.
Als de motor draaide, dan 15 V.Wel gaat het starten steeds iets lastiger…hij start met een steeds lager toerental…en dat moet hij na het starten steeds omhoog corrigeren..
Ook loopt ie alleen de eerste 3 minuten stationair netjes…daarna gaat ie soms heel kleine beetjes inhouden en bokken…maar slaat nooit af…
Zeg, ben ik nou de enige die dit veel te veel vindt? 15V bij draaiende motor is veeel te veel, dat moet 13,5 zijn zo’n beetje.
Niet dat dat met je startproblemen te maken kan hebben volgens mij, maar ik vrees dat je stroomverdeler van je dynamo ook het loodje legt binnenkort….
13,5 is te weinig voor een XM. Het hoort 14,4 volt te zijn. 15 v kan nog nét.
Ah, nou dat is nieuw voor mij en geluk voor de Topic Starter.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
idd Siemens. Dat verhaal van de dynamo kan ik onderschrijven.
Heb een 24v gehad die afwisselend 15.5v en 13v leverde. Alles stond te knipperen. De gelijkrichting en de spanningsregelaar waren overleden.
Domme vragen bestaan niet.
Errr…wat onderschrijf je dan?
Dat ik binnenkort een kapotte dynamo heb? Of reeds heb?
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Dat dit idd problemen kan geven.
Overigens is een dynamo niet het grootste drama om te vervangen.
Wat ook zou kunnen is dat je injectoren hebt die wat brandstof “lekken”, hierdoor verzuipt ie de eerste tellen ff.
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:Dat dit idd problemen kan geven.
Overigens is een dynamo niet het grootste drama om te vervangen.
Wat ook zou kunnen is dat je injectoren hebt die wat brandstof “lekken”, hierdoor verzuipt ie de eerste tellen ff.
En is er iets te doen aan die injectoren?
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
twee flesjes injectiereiniger op een halve tank kun je ff proberen. Anders even ultrasoon laten reinigen.
Domme vragen bestaan niet.