Dames en heren, voor een golf 4 tdi rijden als ik ben ik van plan om wellicht een xsara 1.6 16 v aan te schaffen uit 2000/2001. Ik twijfel. Wat zijn de algemene eravringen? Is het de moeite waard? Model in zijn algemeenheid!
Dank u!
(cars ooit gehad: Opel Astra 2000, mazda 323 f ‘96, citroen saxo 1.4 vts 2000, VW golf 4 tdi ‘99)
Don’t worry God is in control!
Wow 9 keer bekeken al!
Krijg ik nog antwoord of is iedereen aan het glotschen?
Kijkuh kijkuh maar niet antwoorden he?
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Aan te raden zo’n xsara uit 2000/2001?
Ik denk dat je op tal van punten er op vooruit zult gaan gezien je lijstje met eerdere auto’s. Met name comfort, wegligging, ruimte en een zeer dynamische motor. Op andere vlakken zullen andere wagens misschien beter scoren (interieurafwerking Golf bijv).
Hier wat (subjectieve!) punten uit de Autoweek Tevredenheidstrofee 2004:
Beter dan gemiddeld:
+ Grootte/bruikbaarheid kofferruimte
+ Omvang van de standaarduitrusting
+ Veiligheidsuitrusting
+ Onderhoudskosten/verbruik
Slechter dan gemiddeld:
- Waardevastheid
- Imago van de auto
- Kwaliteitsindruk van het interieur
- Gemak van de in- en uitstap
- Versnellingsbak/automaat
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Re: Wow 9 keer bekeken al!
superalio schreef:Krijg ik nog antwoord of is iedereen aan het glotschen?
Kijkuh kijkuh maar niet antwoorden he?
Zooo, stuk ongeduld! Dit is een forum hoor, geen cafe waar iedereen overal een mening over heeft (van die 9 zullen er 5 van jou zijn, 2 van mij en 2 van mensen zonder mening?). Soms kan een antwoord wel dagen op zich laten wachten. Mag men misschien even nadenken en typen?
ik zeg al niks meer hoor!
een beetje service plsssss
dank je voo rje antwoord!
heb je zelf ook een xsara?
fase 2 is dat geloof ik!
De toon mag wel iets anders in jou vraag…. we zijn geen winkel, maar een forum waar we ideën kunnen uitwisselen met mekaar… :19
nee he?
ik wordt er toch niet uitgegooid?
ikke lief!
maar ehmmm ff serieus.
Is het aan te raden om de golf in te ruilen voor een xsaraatjes: rond 60 dkm 5 deurs voor rond de 8 duzend euri?
Rotterdam e.o.
alvast bedankt (ik kan ook netjes zijn)
weet je wat het is.
Mijn tdi’tje begint raar te doen, lees keuren te vertonen. Lampjes beginnen te branden, onderdelen zijn aan vervanging toe.
Dus ik laat hem morgen repareren, en ik ben ook op zoek naar iets anders. Ik heb nu de keuze uit een xsara of een megane met dezelfde motor. Alleen staat voor mijn beeldvorming citroen beter voor opgv techniek en betrouwbaarheid. Ik heb gelezen dat de dieseltechniek eigenlijk sehr gesturbter techniek is, veel vervuilg, EGR kleppen roetafzetting etc. Plus de 1.6 16 v motor is eigenlijk erg zuinig. Plus de xsara is erg compleet. Technisch gezien heb ik er geen idee bij. Mijn ex-Saxo was een goede kar, matige afwerking, slechte kwaliteit van interieuronderdelen, maar deed het goed, geen keuren. Hij had ook een lekkere stuurbekrachtiging (electrische pomp ofzo) en als je de motor uit deed hoorde je een heerlijk- pieoewwwwwww- geluid. Bijna een echte pc in je auto! geweldig! Ook lekker pittig: 1.4 motor voor een 800 kilo lichte auto!
Maaaarrr: kan iemand mij inzicht verschaffen in de xsara?
Dan zou ik persoonlijk kiezen voor de Xsare 1.6 16v comfort, of een 1.8 16v dat is helemaal feest deze is wat luxer. Echter zijn er een paar minpunten:
• Vage besturing middenstand
• Lichte overstuurneiging
• Hoofdruimte achterin
De pluspunten zijn:
• Pittige motor
• Dynamisch weggedrag
• Hoofdairbags leverbaar
Verder moet je gewoon een proefrit maken om het exacte gedrag uit te vinden.
hmmm
ok.
Ik heb ergens een 1.6 16v ligne prestige gezien.
oktober 2000.
1.8 is iets teveel zuiperij voor mijn budget.
wat bedoel je met vage midden besturing?
Wat heb jij eigenlijk voor auto? en gehad? (ff sjekke)
Dat hij over het algemeen een grote draaicirkel heeft bij het maken van bochten.
Ik rijd in een getunde bx 1.4 met: Arndt tuning bumper (cituning) gti 16v interieur, katloos, sporteindemper, openluchtfilter, peugeot 205 gti velgen, 195 banden, spoiler en gti achterklep en booskijkers
Ik weet t een en ander over de xsara omdat me vader een 1.8 16v break heeft gehad, een heel snelle auto
Okidoki!
Vind je het geen vervelend geluid wat uit je brompot komt?
Weet je misschien een goed adresje om mijn Duitse Degelijkheid in te ruilen?
Ik lees her en der boordcomp failure bij de xsara, weet jij of dit common is?
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
gti_styling84 schreef:Dan zou ik persoonlijk kiezen voor de Xsare 1.6 16v comfort, of een 1.8 16v
De 1.6 16V is de opvolger van de 1.8 8V en 16V serie, levert een gelijksoortige hoeveelheid PK’s en koppel en is ook wat luxer.
De interieurafwerking van de Golf zal waarschijnlijk beter zijn dan van de Xsara. Maar verder denk ik dat de Xsara een prima alternatief is voor de Golf of Megane. Renault heeft toch een wat minder betrouwbaar karakter (ik durf niet zo goed te zeggen: Renault is gewoon een onbetrouwbaar merk) en kent meer pechgevallen.
Ja handjes: dat gevoel heb ik ook bij renault!
Xsara is zeker een goed alternatief en volgens mij berekeningen (ja ik ben toch een econoom) ben ik even duur uit met een tdi als met een 1.6 16v xsara!
Dat is toch wel mooi op 18000 km per jaar?
Ja die Citroen heeft dat mooi bekeken.
Nu nog een goeie dealer: die in Schiedam is zo slecht!
Heb jij geen betrouwbaar adresje voor me handjes?
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
superalio schreef:Nu nog een goeie dealer: die in Schiedam is zo slecht!
Is dat Van Leeuwen? Want Van Leeuwen in Delft is een hele goede. Maar een rondje rijden met de Golf in de regio om te vergelijken lijkt me niet overbodig. Er staan vast ook wel Xsara’s bij de VW dealer bijvoorbeeld. Hoewel? Kan ik me niet voorstellen eigenlijk, andersom wel .
nee dar heb je gelijk in: geen c’tjes bij de vw-boeven!
Ik had het over waldo!
van Leeuwen ken ik niet!
Goeie tip: ik ga langs alle louche en minder louche garages!
Kan je ook afdingen op garantie, inruilprijs etc?
J aik weet het: bij inruil wordt je dubbel genaaid!