Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
superalio schreef:Kan je ook afdingen op garantie, inruilprijs etc?
J aik weet het: bij inruil wordt je dubbel genaaid!
Beetje moeilijk kijken, tegen elkaar uit spelen. Niet onderste uit de kan willen echter, want je wilt wel welkom blijven .
nu ff off topic (ooooo! foei!)
Ik vind die hulptroepen een super idee!
Helaas ken ik niks! Weet ik niks alleen ik heb wel een trekhaak plus startkabels. Gereedschap laat ik thuis: scheelt weer een paar kilo’s !
Enfin, ik denk dat ik wel; ff langs garages ga om een xsara-tje aan te schaffen! Ben benieuwd. Nog nooit een 1 op 0,1 pk gewicht ratio onder mijn kont gehad!
Hebben jullie geen chiptuning ofzo?
1.6 16v was toch 110 pk?
Ik ga denk ik al die tdi’tjes en 318-tjes eruit rijden!
eat this!
Don’t worry God is in control!
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
superalio schreef:Hebben jullie geen chiptuning ofzo?
1.6 16v was toch 110 pk?
‘Jullie’ is hier niet op zijn plaats, we zijn geen shop, maar een forum van liefhebbers/gebruikers net zoals jij. Er bestaat wel chiptuning ja.
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
M&M schreef:Handjes schreef:Renault heeft toch een wat minder betrouwbaar karakter (ik durf niet zo goed te zeggen: Renault is gewoon een onbetrouwbaar merk)
Wat een onzin ...
Kijk, dat bedoel ik . Krijg je weer zulke reacties als je dat voluit schrijft. Maar jammer dat die reacties niet door argumenten onderbouwd worden. Leg maar eens uit waarom Renault steevast onderaan statistieken te vinden is…
wow je bent wel streng zeg!
met jullie bedoelde ik de mensen die reageren op mijn verhaal.
Ik zal opletten op wat ik zeg dan.
Een vraagje dan: hoeveel fases bestaan er van de xsara?
Eerste fase is van ? tot ?
tweede is van ? tot ?
is er meer?
Wat een onzin ...
Leg maar eens uit waarom Renault steevast onderaan statistieken te vinden is…
Ik ga af op eigen subjectieve beleving en opmerkingen die je her en der hoort. Statistisch weet ik het fijne er niet van!
Volgens mijn gevoel is er nu nog maar nauwelijks verschil tussen de merken (meeste merken dan).
;i know when i’m right;
hey citroen is good for your health!
where’s renault good for then?
OFF TOPIC fftopic iedereen heeft z’n eigen mening
maar waar het allemaal mee begon:
dus ik ga voor de xsara?
zullen we er een poll van maken ofzo?
de stuur is wel erg mooi he van zo’n xsara-tje?
En het kontje vind ik super.
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
M&M schreef:Onze Renault laat ons nimmer in de steek en is qua onderhoud een stuk voordeliger ( zeg maar peanuts ) dan de Citroën(s) ...
Oh, maar ik ken ook iemand die een zus heeft en die heeft ook een renault en ook nooit pech . Ik denk dat 1 geval niet opweegt tegen statistieken van honderden/duizenden gebruikers. En natuurlijk zal het ene model/type beter zijn dan de andere. Niet dat Citroën nu zo overweldigend goed scoort, maar toch stukken beter dan bijv. Renault, Opel en Fiat. Kijk voor de grap maar eens bij de Autoweek Tevredenheidstrofee 2004 (niet dat die lijst nu alles zegt). Of de Pannenstatistik van de ADAC .
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Re: @ handjes ...
M&M schreef:Jaaaa ... je hebt gelijk ... zucht
? Daar ging het niet om lijkt me. Het topic gaat over dat we iemand willen helpen een keuze te maken. Daarbij kunnen betrouwbaarheidsstatistiekjes handig zijn, net als individuele ervaringen zoals die van jou. Maar een en ander dient in context gelezen te worden (ook de statistieken, zoals de ADAC zelf ook aangeeft).
maar ehmmmmm
de rijverslagen/ impressies/ ervaringen
tav xsara zijn veel ook niet positief! Veel mis met electronica, airbaglampjes, battry lampjes remschijven.
(mijn golfie wil ook weleens de kerstboom nadoen met die airbaglampjes!)
conclusie: auto’s zijn allemaal sjit, en door bill gates worden we allemaal genaait! Unreliable software/ electronics!
eens?
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Handjes schreef:M&M schreef:Onze Renault laat ons nimmer in de steek en is qua onderhoud een stuk voordeliger ( zeg maar peanuts ) dan de Citroën(s) ...
Oh, maar ik ken ook iemand die een zus heeft(ik ken ook iemand die een zus heeft, geintje ik kon het niet laten ) en die heeft ook een renault en ook nooit pech . Ik denk dat 1 geval niet opweegt tegen statistieken van honderden/duizenden gebruikers. En natuurlijk zal het ene model/type beter zijn dan de andere. Niet dat Citroën nu zo overweldigend goed scoort, maar toch stukken beter dan Renault. Opel en Fiat. Kijk voor de grap maar eens bij de Autoweek Tevredenheidstrofee 2004 (niet dat die lijst nu alles zegt). Of de Pannenstatistik van de ADAC .
Mee eens alleen in die testen is het wel zo, wat verwacht je van een merk. Waarom doet Skoda het beter dan VW omdat de verwachtingen anders zijn. Uit onderzoek is gebleken dat iemand die BMW of Mercedes rijdt niet graag praat over zijn/haar problemen. Ik weet dan van de huidige E klasse dat er zoveel problemen zijn met de auto dat je als rationeel denkend mens niet meer mee wil rijden toch worden ze nog verkocht. En als je met je nieuwe 7 serie een file veroorzaakt omdat je auto automatisch op de handrem gaat en er niet meer afwil dan neem ik snel afscheid van zo’n auto. Maar toch staan deze auto’s hoog in de lijsten. Wat ik wil zeggen is hier laat je wat daar krijg je wat. Maar een Citroen heb je een beleving.
Peter
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Peteryed schreef:Waarom doet Skoda het beter dan VW omdat de verwachtingen anders zijn.
Ligt ook aan de test. De ADAC test puur pechgevallen. Skoda’s blijken overigens toch wel degelijker gebouwd te worden dan VW’s! En bij pech worden (sommige) elektronische storingen en rammels niet meegerekend natuurlijk. In de Autoweek trofee spelen veel meer (inderdaad ook subjectieve) elementen mee, en bijvoorbeeld ook dealerondersteuning.
Peteryed schreef:Uit onderzoek is gebleken dat iemand die BMW of Mercedes rijdt niet graag praat over zijn/haar problemen.
Dat klopt ja. En om maar te zwijgen van de waardevermindering van die dure voitures (waar bij Franse auto’s wel over afgegeven wordt).
Citrofielen vragen welke auto je moet gaan rijden? Ik denk dat we wel zo eerlijk zijn dat we met z’n allen best wel de negatieve ervaringen kunnen vertellen ook… Lees sowieso de technische topics maar eens door.
als je al en golf gewend bent kan het NOOIT erger worden en ik ben zer tevreden over mijn xsara rijdt lekker oogt lekker gewoon een goede wagen greetzZz lodie
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018