Lelijke Eend schreef:Een Eend die onderhuids een C1 o.i.d. is, is in mijn ogen geen Eend. Minimale eisen wat mij betreft: het moet op een Eend lijken, er moet een tweepits boxermotor in, er moeten veerpotten onder, het ding moet een apart chassis en koets hebben, het ding moet 4 deuren, een achterklep en neen motorkap hebben, het ding moet een dak hebben dat even ver open kan als bij het orgineel.
Gelukkig heb jij niet veel eisen, LE…
ja eigenlijk moetten ze gewoon echt precies hetzelfde nemen als de 2cv had,Die injectiemoter is handig anders is hij niet echt snel genoeg voor de snelweg. Veilige uitnembare stoellen zijn ook handig verder weer gewoon het onderstel en de koets exact hetzelfde, Alleen dan wel een frame in de nieuwe eend of een buizenframe dat hij toch nog veilig is . Mischien kunnen er toch nog airbags in verstopt worden anders komt hij de weg niet op .
het raampje moet er natuurlijk in blijven net als het dakje, Ik zou er niets aan verlagen of verhogen qua airodinamica , Want anders wordt het al weer een beetje een sportiefere eend. natuurlijk zullen er wel riemen inmoeten enz. ik zou wel op zomige fronten wat nieuwe techniek plaatsen maar niet al te veel, een radio hoeft er van mijn part niet in want je hoort m toch niet!.
de (de) montage moet even simpel blijven alleen wel een buizenframe voor veiligheid die je er ook af kan halen,
ik zat ook te denken aan geel xenon licht niet al te vel maar dan lijkt het nog classic. en dan zou ik een paar versies van de new 2cv laten produceren met bijna alle neusjes van de 1e Ribbel tot de laatste Plastic.
het zou natuurlijk ook origineel zijn een nieuwe besteleend te maken,
een 2cv sahara zal dan moeilijk worden maar het valt te proberen.
ik zou dan bij bijde (eend en besteleend) wel denken aan de sluiting van het dakje , klapraampje , ventilatieklep , en andere accesoires.
ik zou bijvoorbeeld de sluitingt van hetdakje steviger maken en mischien wat dikker stof, het raampje zou ik dikker maken en de sluiting ervan oop gewoon weer een clip maar dan een dikker pennetje. de ventilatieklep zou ik ook iets dikker maken en als sluiting zou ik een magneet gebruiken.
Ik zou ook kiezen voor een originele claxon en richtingaanwijzer (het leuke geluidje ervan). Mischien kunnen ze de onderplaat nog wel wat verstevigen en het plaatwerk ook (op de zwakste plekken).
als we dan toch bezig zijn kan de nieuwe eend ook wel verzonken worden
dan roest ze in iedergeval niet meer !.
nou dat was het wel zo’n beetje mischien heb ik iets teveel eisen gesteld maar toch, er moet en zal een nieuwe eend komen!(hoop ik )
Groeten van de 2cvfanaat! post uw reactie A.U.B
HOi,dus heel simpel de techniek van de bmw motorfiets,de roest gevoelige punten als vloerbodem beter en we zijn er.
en als toegeving aan mijn vriendin een ietsiepietsie betere verwarming,want het is toch maar koud in de winter vind ze
Lid van CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Hoe graag we het ook allemaal willen, de eend zoals die ooit bestond die komt nooit meer terug!
De eisen aan voertuigen zijn dusdanig aangepast dat het gewoon geen haalbaar concept is.
Even en opsomming van dingen die op de eend zitten die nu niet meer mogen, uitstekende koplampen, bumpers, geen kathalysator, slechte emissie, en nou ja genoeg andere redenen.
Plus daar komt bij dat de auto ook nog verkocht moet gaan worden. Je zou als nieuwe 2CV kunnen gaan voor een wereldauto in de vorm van een Dacia Logan. Oude techniek, zo simpel mogelijk alles monteren en die dan zo goedkoop mogelijk verkopen.
Maar de realiteit is gewoon zo dat de eend nooit meer terug gaat komen.
Wie buiten die hard 2CV rijders willen nu een hok waarvan de de ramen open moet gooien, als ze al niet zelf open gaan, waar geen airbags inzitten, die geen actieve veiligheidsmiddelen heeft, die tocht of lekt etc. etc.. etc.. de eisen van de moderne koper van auto’s zijn heel hoog geworden, er met een centrale portiervergrendeling opzitten, airco, comfortabel zitten, het dakje moet elektrisch open kunnen etc etc etc.
Laten we zo lang mogelijk genieten van deze auto’s en terug denk en aan die fantastische jaren dat je gratis een eend kreeg die je opknapte en nog jaren mee rond reed, of die je weer gebruikte om je eigen eend rijdend te houden. Dat je in dat langzame karretje stormen hebt overwonnen, bergen hebt beklommen en met dagen zoals dit met een gigantische grijns op je gezicht hebt rond gereden. Net als de eend zijn wij de verdwijnende generatie die het allemaal nog heeft meegemaakt. Over 4 jaar is de eend 20 jaar uit productie!!!!! en dat voor een auto waarvan ze in 1972 al dachten om hem niet meer te gaan produceren….
Dat is dus al 35 jaar geleden. En tegenwoordig klagen mensen dat een auto van 3 of 4 jaar oud al gedateerd is… en dan willen we een auto die in 1972 al gedateerd was opnieuw op de markt brengen….zucht i wish!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
We mogen blijven dromen natuurlijk,dit is ook van de weinige dingen die nog gratis zijn
Lid van CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
inderdaad in de vorm van een Dacia Logan, aan een prijs onder de 6000euro, als je er een mp3 in steekt is het nog een hit ook
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Zie ook hier: