8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 

Welke bx-en is Citroën vergeten te maken?
BXidioot_rijdtXM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126

Gepost: 22 februari 2007 02:23 PM
  [ # 106 ]

Ultieme BX

Zou voor mij toch zijn de BX ambulance met het 2.1 TD uit de XM gekoppeld aan een automaat. Dit alles in de exclusive uitvoering obv type 1

Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 15 april 2007 03:27 PM
  [ # 107 ]
Harm schreef:

Da’s weer een heel ander onderwerp:
BXen die Citroën NL vergeten is te importeren:

BX Ourane
Chic/Millésime in Sable Phénicien en met turbodiesel
Image
16v mk2 met de motor van een mk1

mee eens! (dikgedrukt)

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Johannes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 15 april 2007 04:17 PM
  [ # 108 ]

Die in ieder geval

Bij een meeting in Hustopece, Tsjechie 2005.

Citrobella is voor fotoliefhebbers een aanraader.

Groeten, Johannes

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 april 2007 05:00 PM
  [ # 109 ]

vind de achterklep wel stoer maar achterruit Shocked bah

verder nette en stoere Bx Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 15 april 2007 05:17 PM
  [ # 110 ]
abxsport schreef:

Maja dan kan je beter een Audi kopen met de flut-kwaliteit VW-techniek van tegenwoordig…

Hum…...toevallig heb ik gisteravond een stuk gereden met de auto van de vriendin van mijn zoon, een Golf TDI uit 2001 met 90 pk. Cool

Ik verbaasde me er wel over dat deze uitvoering STB had, Airco, Cruisecontrol en nog veel meer zaken die je bij een Citroen niet tegenkomt….zoals een extra klepje tussen de 2 zonnekleppen (net achter de binnenverlichting tegen het plafond)...schuifjes in de spiegels van de zonnekleppen die een lampje aandoen als je het schuifje opendoet….verder een erg saai maar oh zo stevig dashbord, met een uitschuifbaar dubbel bekerhoudertje…maar GEEN electr. ramen. Rolling Eyes

Ik ben VW gewend vanaf mijn eerste VW kever (in 1969) en daarna nog een VW LE ponton (of zo) gehad ....en moet zeggen dat VW nog steeds erg saaie maar wel zeer degelijke auto’s maakt. Cool

Ik vond hem niet feller optrekken dan de BX tzd-turbo (ook 90 pk) maar hij maakte slechts 2500 rpm bij 120 km p/u Shocked

Qua techniek zit het volgens mij wel goed met VW.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 15 april 2007 05:21 PM
  [ # 111 ]

bram ga je een golf kopen Twisted Evil

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 15 april 2007 05:48 PM
  [ # 112 ]
Bram schreef:

Ik vond hem niet feller optrekken dan de BX tzd-turbo (ook 90 pk) maar hij maakte slechts 2500 rpm bij 120 km p/u Shocked

Hehe, eindelijk eens een keer in die Golluf gereden Wink

Ik vind vooral de soepelheid van de motor prettig. Dat mis ik altijd een beetje bij de 18td. Die tdi heeft een veel gunstiger koppelverloop. Zo’n golf is natuurlijk ook wel een stuk zwaardere auto, hetgeen ook wel wat van de felheid tempert.

Verder zijn het gewoon prima rijdende auto’s met een makkelijke bediening die veel mensen zullen aanspreken. Ik mis natuurlijk wel wat karakter in zo’n auto.

Maar goed, volgens mij dwaalt het af met dit topic.  Shocked

bram schreef:

Ik verbaasde me er wel over dat deze uitvoering STB had, Airco, Cruisecontrol en nog veel meer zaken die je bij een Citroen niet tegenkomt

Hallo, 2001! Dit soort zaken waren toch wel redelijk standaard hoor in die tijd. Ook bij Citroen. Alleen die airco wellicht niet: maar je gaat toch niet meer zo’n jonge auto kopen als die geen airco heeft?

Edit: ik zie op de autoweek site dat de airco zeker niet standaard was. Maar ja, dat kan wel voor veel meer opties gelden. Zonder je in de prijslijst te verdiepen kun je nooit zeggen dat zoiets standaard was of niet.

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 15 april 2007 06:05 PM
  [ # 113 ]
Bram schreef:
abxsport schreef:

Maja dan kan je beter een Audi kopen met de flut-kwaliteit VW-techniek van tegenwoordig…

Hum…...toevallig heb ik gisteravond een stuk gereden met de auto van de vriendin van mijn zoon, een Golf TDI uit 2001 met 90 pk. Cool

Ik verbaasde me er wel over dat deze uitvoering STB had, Airco, Cruisecontrol en nog veel meer zaken die je bij een Citroen niet tegenkomt….zoals een extra klepje tussen de 2 zonnekleppen (net achter de binnenverlichting tegen het plafond)...schuifjes in de spiegels van de zonnekleppen die een lampje aandoen als je het schuifje opendoet….verder een erg saai maar oh zo stevig dashbord, met een uitschuifbaar dubbel bekerhoudertje…maar GEEN electr. ramen. Rolling Eyes

Ik ben VW gewend vanaf mijn eerste VW kever (in 1969) en daarna nog een VW LE ponton (of zo) gehad ....en moet zeggen dat VW nog steeds erg saaie maar wel zeer degelijke auto’s maakt. Cool

had m’n xsara 1999 ook al
had XM uit 1991 ook

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 15 april 2007 06:20 PM
  [ # 114 ]

Marten, wat ik bedoelde te zeggen is, dat hij die andere optie’s wel had, maar GEEN electr ramen…DAT viel mij op. Razz

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 15 april 2007 07:11 PM
  [ # 115 ]

Re: Die in ieder geval

Johannes schreef:

http://www.citrobella.com/DSC03951.JPG 

Bij een meeting in Hustopece, Tsjechie 2005.

Citrobella is voor fotoliefhebbers een aanraader.

Groeten, Johannes

Ik denk dat we blij mogen zijn, dat ze deze vergeten zijn.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 15 april 2007 07:14 PM
  [ # 116 ]
Bram schreef:

Marten, wat ik bedoelde te zeggen is, dat hij die andere optie’s wel had, maar GEEN electr ramen…DAT viel mij op. Razz

Als je airco hebt moet je je ramen toch dichtlaten. VW logica…...

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 april 2007 08:06 PM
  [ # 117 ]

Benzine turbo ontbreekt in mijn ogen toch echt in het BX assortiment…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 april 2007 12:38 PM
  [ # 118 ]

Ja da’s waar, maar die zijn wat lastig te bemachtigen, ik dacht meer aan iets in de 16v categorie, wat zeg maar nog wel te vinden is…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 16 april 2007 12:42 PM
  [ # 119 ]
stoterstangen90 schreef:
Bram schreef:

Als je airco hebt moet je je ramen toch dichtlaten. VW logica…...

VW: Niks is standaard!  Laughing
Je moet overal dik voor betalen!! Het is de enige manier voor VW om de prijs een beetje op normaal niveau te houden.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 16 april 2007 10:57 PM
  [ # 120 ]
Harm schreef:

neehee!

- BX, van binnen en buiten ontworpen door Citroën
- alle techniek van Toyota
- interieur gebouwd door Audi

Ik ben het wel met je eens, maar ik wil het toch een ietsiepietsie anders invullen:

- BX, van binnen en buiten ontworpen door Marcello Gandini van Bertone (yep, met het oorspronkelijke ontwerp van de BX is helemaal niets mis, zeker niet als die ook verantwoordelijk was voor de Lamborghini Countach. Cool )
- alle techniek van Subaru (en dan vooral de 3.0 6 cil. BOXER!!  Twisted Evil )
- interieur gebouwd door Mercedes Benz (daar heeft Audi het toch van afgekeken, alhoewel ze de laatste inderdaad wat minder worden daar in Stuttgart Wink )

Enne, is er nooit iemand geweest die een 2CV/ Twingo-dak heeft overwegen voor zijn/haar BX?
Razz

Profiel  

8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook