17 van de 27
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Overlijdensbericht (p20) ‘t was geen Digit, ‘t was geen GT..
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 15 april 2007 07:07 PM
  [ # 241 ]
beerpeet schreef:

Laat ik ‘t anders stellen, welke en welk deel van de octopus is de meest waarschijnlijke boosdoener?

karel noemde de kleine octopus die van de hoogteregelaar kan zijn afgebroken, maar het lijkt me dat ‘t dan veel harder zou moeten gaan.

Prutsy noemde het verdeelblokje van de octopus. Waar zit dat, grote of kleine? En waarom is dat zo lelijk?

Edit: zie foto’s op de vorige pagina.

Ik vermoed dat deze leiding is afgebroken vanaf je verdeelblok: Klik

Dit was zowel bij Daan’s GT het geval en ook bij de wijlen BX GTi van Ab (Status Quo).

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 15 april 2007 07:41 PM
  [ # 242 ]
PrutsyLJ schreef:

Ik vermoed dat deze leiding is afgebroken vanaf je verdeelblok: Klik

Dit was zowel bij Daan’s GT het geval en ook bij de wijlen BX GTi van Ab (Status Quo).

Wat een lullig slangetje…

Qua octopus is dat deze toch?

‘k Zet ‘m later nog wel een keer op bokken om te kijken of ‘t echt dat is.  Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 15 april 2007 08:52 PM
  [ # 243 ]

Dat is hem idd.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 april 2007 11:48 PM
  [ # 244 ]

Zo die foto`s lijkt het zelfde als de GT van mij.

Gewoon even bekijken bij mij was het eerst een liter in de week en al snel was het 1liter per 60 a 70 km Wink

als erg gortig gaat zet hem dan even in de laagste stand als je hem weg zet Wink

(eerst uit dan laagste stand)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 16 april 2007 03:28 AM
  [ # 245 ]

Vandaag eindelijk maar ‘s ‘t schuifdak opengemaakt (dat zat dus dichtgekit). Wat een troep, die kit.
Het rare is nu wel weer dat ‘t wel lijkt of ‘t schuifdak eigenlijk niet past. Als je ‘t open kantelt wil ‘t niet meer naadloos met ‘t dak dicht, maar blijft ‘t er een beetje opliggen, hoe je ‘t ook stelt.  Confused  En het schuift niet; ‘t komt wel naar beneden, maar schuift niet naar achteren. Het mechanisme zelf doet het gewoon goed, dus ook dan klemt er kennelijk iets, ergens…

De kit heb ik deels opgelost met benzine (tip van m’n broertje) en voor de rest er gewoon afgepulkt.

Plaatjes:
Open dak Wink

Past dus eigenlijk niet Confused

Heb ‘t overigens wel nog iets bij kunnen stellen, de motor kan ‘t dak nu op eigen kracht openen en dichttrekken, maar ‘t klemt nog steeds.

En nog wat lekkage foto’s:

Wat is hier bij de veerpoot aan de hand? Ook wel erg nat Shocked
Is dat de lekkage waarvoor je waarschuwde, karel?

@McDean, de lekkage valt nog wel mee voorlopig, maar de hoeveelheid lekkage lijkt dus te variëren. D’r moet denk ik toch wel snel wat aan gebeuren.

En voor allen met verstopte dakafvoeren > volgens mij heb ik gevonden waar de voorste afvoerslangetjes uitkomen Shocked  Cool

Naast ‘t zekeringenkastje loopt er bij mij namelijk een slang die door ‘t binnenscherm van binnen naar buiten wordt geleid. Komt dus uit tussen binnenscherm en spatbord. Die kun je gewoon naar binnnen trekken en dan heb uiteindelijk vanzelf ‘t uiteinde in je handen. Aan de andere kant net zo Razz Het kan natuurlijk zijn dat een vorige eigenaar dit zo geknutselt heeft Rolling Eyes

En dan nog even voor de rund-van-de-dag-competitie: binnenverlichting reageert niet op de deuren, dus bij de bestuurdersdeur heb ik ‘t schakelaartje even losgeschroeft, met ‘t idee om wat contactspray te proberen. Bleek niet nodig, want als je aan de schakelaar trok, ging de binnenverlichting wel aan Confused  Maar ik was vastbesloten de stekker tevoorschijn te halen en trok ‘t schakelaartje dus wat verder naar buiten. De stekker had daar echter niet zo’n behoefte aan en dus stond ik ineens met alleen een deurschakelaar in m’n handen, zonder iets eraan vast. Dat is dus achtergebleven ergens tussen binnenscherm en spatbord Surprisedops:
Maar goed, hoe vis ik dat weer op en hoe krijg ik dan ooit weer die schakelaar er van buitenaf weer op/in Confused:

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 april 2007 11:57 AM
  [ # 246 ]

mooi werk!
ik ben ook maar weer eens begonnen met prutsen aan auto’s: één portier van de DS hangt er weer in….

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 16 april 2007 02:11 PM
  [ # 247 ]
woutersmits schreef:

mooi werk!
ik ben ook maar weer eens begonnen met prutsen aan auto’s: één portier van de DS hangt er weer in….

Cool

Qua schuifdak, los van ‘t feit dat het echt niet past Confused (het zit echt klem tussen dakranden voor en achter), vraag ik me ineens af of ‘t ook mogelijk is ‘t mechanisme zelf te stellen? De glasplaat zit maximaal, voor zover de schroefgaten ‘t toelaten, naar voren geschoven in de houder.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 16 april 2007 04:07 PM
  [ # 248 ]

Als je ‘t open kantelt wil ‘t niet meer naadloos met ‘t dak dicht, maar blijft ‘t er een beetje opliggen, hoe je ‘t ook stelt.
dat klopt op zich wel, maar dan moet ie hem met nog een keer op de knop drukken verder naar beneden kunnen trekken en schuiven.
het lijkt wel of dat deel van het mechanisme niet werkt.
werkt het wel als je een beetje helpt?
misschien is de rand van het glazen dak door de kit te stijf geworden voor die aktie. ik neem aan dat je weet hoe een normaal werkend dak er uit ziet en functioneert, dus misschien kan je dat nog even bekijken. hoort een soort tochtstripachtig randje te zijn (zo één met korte haartjes) die lekt als het regent.
je zou het even met iets smerends in kunnen spuiten….

Naast ‘t zekeringenkastje loopt er bij mij namelijk een slang die door ‘t binnenscherm van binnen naar buiten wordt geleid. Komt dus uit tussen binnenscherm en spatbord. Die kun je gewoon naar binnnen trekken en dan heb uiteindelijk vanzelf ‘t uiteinde in je handen. Aan de andere kant net zo
dat zou wat zijn zeg, zodra ik weer eens bij mijn klepper ben ga ik het bekijken.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 16 april 2007 04:26 PM
  [ # 249 ]
hel1 schreef:

Als je ‘t open kantelt wil ‘t niet meer naadloos met ‘t dak dicht, maar blijft ‘t er een beetje opliggen, hoe je ‘t ook stelt.
dat klopt op zich wel, maar dan moet ie hem met nog een keer op de knop drukken verder naar beneden kunnen trekken en schuiven.
het lijkt wel of dat deel van het mechanisme niet werkt.
werkt het wel als je een beetje helpt?

Mechanisme werkt wel en schuift ook gewoon naar binnen en naar achteren, maar niet zodra die glasplaat er op zit. Dan wil die met moeite nog wel naar beneden komen, maar dan houdt echt ‘t op, hulp is dan niet mogelijk, heb te dikke vingers Mr. Green En zoals je op de foto kunt zien, blijft die plaat echt op ‘t dak liggen. Ben ik niet gewend van deze daken.

hel1 schreef:

misschien is de rand van het glazen dak door de kit te stijf geworden voor die aktie. ik neem aan dat je weet hoe een normaal werkend dak er uit ziet en functioneert, dus misschien kan je dat nog even bekijken. hoort een soort tochtstripachtig randje te zijn (zo één met korte haartjes) die lekt als het regent.
je zou het even met iets smerends in kunnen spuiten….

Mja, die rand stelt niet meer zoveel voor sowieso, door al die kit. Maar ‘t rare is dus vooral dat de glasplaat, ook los van het mechanisme, eigenlijk gewoon niet past. ‘t Is echt een milimeter of 2 te groot ofzo, ondanks dat ik bijna alle kit wel weg heb gekregen van zowel glasplaat als dakrand. Confused

Als er iemand nog zo’n glasplaat in de aanbieding heeft, al of niet met mechanisme… Mr. Green

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 april 2007 02:24 AM
  [ # 250 ]

De Vert Cali is gek geworden ahh very angry ahh huh help nuts

Daarnet zette ik ‘m vanuit hoge in rijstand, gaat ‘ie staan jojo-en: hoog-laag-hoog-laag, zelfs nadat ik ‘t contact had afgezet, bleef ‘ie nog een tijdje vrolijk doorgaan. Opnieuw starten en weer uitzetten maakte niets uit. Confused

Op zich kon ik het wel waarderen dat ‘ie even wat buigingen voor me maakte, had ‘m tenslotte net gewassen en een beetje gepoetst. Maar je kunt ook overdrijven natuurlijk.  Rolling Eyes

Ik denk dat ik inmiddels wel met recht kan stellen dat ‘ie karakter heeft Wink

Even als achtergrond: bij Chyparse is er vorige maand de nodige LHM in de veerpoten gespoten. Omdat ze nu alleen maar meer leken te kraken dan eerder, vanavond maar ‘s een teflonspraybehandeling gegeven en wat gegymnastiekt. Vervolgens in de hoogste stand laten staan tijdens het wassen. Overigens kwam de meeste spray gelijk weer de veerpoten uitlopen. Misschien de hoeveelheid een beetje overdreven… Surprisedops:

Na ´t wassen dus weer in rijstand, waarna hij vanzelf opnieuw begon te gymnastieken. Daarbij kon ik wel vaststellen dat het gekraak in ieder geval over was… Laughing

Ook opvallend: voor de teflonbehandeling kon je de neus nauwelijks naar beneden drukken. (Begrijp ineens waar ‘t stuiteren na Chyparse vandaan kwam.) Na de teflonbehandeling, als ‘ie net ff in rijstand stond, kon je de neus tot aan de veerstops naar beneden drukken Shocked (Begrijp ook ineens dat ‘ie doorslaat bij verkeersdrempels.)

Achter is niets aan de hand, het is dus alleen de hoogteregelaar voor die op tilt is geslagen, maar waarom nu ineens Confused  Confused:
En wat is er aan te doen?

Voordat ik met teflon en sop aan de gang ging heb ik ook nog gekeken of ik nou ‘s definitief vast kon stellen waar de LHM-lekkage vandaan kwam. Nog steeds geen smoking gun gevonden, maar de bron zit toch wel in de omgeving van de hoogteregelaar Exclamation  Kan die van lekkage zo ineens op tilt gaan?

Verder ben ik er ook achter waarom ‘t dak wel klapt, maar niet schuift, maar dat vind ik nu ff minder interessant.

Is er een onmiddelijke remedie tegen het jojo-en?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 april 2007 02:59 AM
  [ # 251 ]

Net opnieuw geprobeerd een beetje te gymnastieken n.a.v. een ander topic met hetzelfde issue, dan zou ‘t dus lucht in het systeem zijn (maar waar zou dat ineens vandaan moeten komen?). Helpt vooralsnog niet. Drukloos maken nog niet geprobeert.

Naast het feit dat je ‘m voor tot aan de veerstops naar beneden kunt duwen, valt ook op dat het zowel voor als achter erg lang duurt tot ‘ie corrigeert als je ‘m induwt. En zodra je voor loslaat nadat ‘ie gecorrigeert heeft, stort ‘ie gelijk weer in.

Ook bij het gymnastieken van hoge naar rijstand, stort ‘ie in eerste instantie tot op de grond in. En van rijstand naar laagste stand gaat ‘ie helemaal als een baksteen…

Laatste observatie: als je vanuit laagste stand teruggaat naar rijstand, gaan aanvankelijk de stop/LHM-lampjes branden, gaan uit zodra hij begint op te stijgen. In rij- en hoogste stand branden ze niet.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 april 2007 02:18 PM
  [ # 252 ]

Net drukloos gemaakt en ‘m een tijdje laten lopen, lijkt geholpen te hebben, hij staat niet meer te jojo-en. Maar nog steeds kun je ‘m voor tot aan de veerstops induwen en duurt het een half uur voordat ‘ie corrigeert als je erop blijft hangen. Ook achter corrigeert ‘ie niet of nauwelijks als je erop gaat hangen. Confused

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 april 2007 10:07 PM
  [ # 253 ]

Heeft niemand hier iets zinnigs op/over te zeggen, of desnoods iets onzinnigs?

Hoe kan ‘t dat na een teflonbehandeling voor de veerpoten en een tijdje in de hoogste stand staan ineens lucht in ‘t hd-systeem opspeelt?

Daarnaast lijkt ‘t me nog steeds niet normaal dat je ‘m voor tot aan de veerstops naar beneden kunt duwen, ben ik tenminste niet gewend. Dat je ‘m zowel voor als achter ook naar beneden geduwd kunt vasthouden, lijkt me een kwestie van verrotte hoogteregelaars.

Ben er overigens vanmiddag mee naar Amsterdam geweest, kwa rijden niets vreemds aan gemerkt, behalve dat ‘ie wat zoekeriger lijkt rechtdoor, maar dat kan ik me verbeelden. Daarnaast ook bij een remactie kwam de kont omhoog en dook de neus extreem naar beneden, lijkt me opnieuw hoogteregelaars, toch?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 april 2007 11:49 PM
  [ # 254 ]

Ik wou dat ik wat zinnigs kon zeggen, maar helaas heb ik niet het verlossende woord voor je. Sterker nog, ik heb zelf ook nog een LHM-vraag in mijn topic waar ook nog niemand zich echt aan heeft durven wagen Sad 

Is je LHM nog wel lekker fris?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 19 april 2007 12:16 AM
  [ # 255 ]

Lucht kan via de aanvoerslang van de pomp in het systeem komen. Indrukken van de voor of achterkant moet idd vrij gemakkelijk gaan geloof ik, mijn nieuwe regelaar reageert echt meteen als ik de voorkant indruk. Bij de oude duurde het toch wel 6,7 seconden…
Heb je het systeem al voorzien van spoelolie?

Profiel  
 
 
17 van de 27
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook