7 van de 21
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Mijn GS 1220 Club Convertisseur - p20: Ze gaat weg… :P
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 09 april 2007 04:45 PM
  [ # 91 ]

brandstoffilter?
en daarna richting bobine zoeken, maar eerst de makkelijke zaken bekijken.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 april 2007 04:52 PM
  [ # 92 ]

Ik zou even naar de electrische stationairsproeier op de carburateur kijken(als die erop zit….) . Het lijkt alsof die niet helemaal goed werkt. Het is dat (vaak) koperkleurige buisje waar een draadje vanaf loopt. Als het contact aanstaat hoort er op dat draadje een spanningkje te staan, en hoort het pennetje van de spoeier naar achteren getrokken te worden.

Deze sproeier kun je er met de hand afdraaien.

Succes!

Gr Martijn

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 09 april 2007 04:58 PM
  [ # 93 ]

Brandstofleiding van achter tot voor gecheckt. Filter bij de vlotter en vlotter was prima. Nergens druppeltjes of benzinegeur tot en met de pomp. De benzine spoot ook uit de aansluiting op de carburateur (als ik deze loskoppelde met stilstaande motor) . Vervolgens de carburateur opengeschroefd. Daarvan leken een paar sproeiers een beetje viezig en er dreef wat troep op de bodem van de vlotterkamer. Zo goed als mogelijk schoongemaakt (kan je trouwens straffeloos de choke-kabel losschroeven? dat was het laatste ding waar de carburateurdeksel mee aan het huis vast zat…) Wat een prachtig stukje techniek zeg, zo’n carburateur… (‘t is m’n eerste carburateur-auto…)

Alles weer in elkaar geschroefd, meteen starten. Een paar rondjes rond het blok wat hoger in de toeren, om de motor warm te krijgen, stilstaan, en opeens weer prachtig stationair lopen. Dat leek veelbelovend.

Vervolgens even de snelweg op, ik leek al veel meer vermogen dan gisteren te hebben. Eerste afslag, stoplicht: schokken en vervolgens afslaan…

Ik rook nu ook af en toe benzine als ik met het raampje open reed en de choke volledig dicht stond. Lijkt me toch niet helemaal goed… Tenzij ik het me verbeeld tussen alle andere geuren die af en toe door de GS heen trekken…

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 12 april 2007 06:51 PM
  [ # 94 ]

Zojuist in de koffiepauze op werk maar even gebruik gemaakt van de faciliteiten die de werkplaatsen bij ons bieden. Carb voor de 2e keer open, nu met hoge druk echt goed schoongemaakt. Er zat nog behoorlijk wat vuil her en der, meteen bodem van de vlotterkamer maar echt goed schoongemaakt.

Na werk maar weer even de snelweg op om nogmaals goed te testen!

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 13 april 2007 01:19 AM
  [ # 95 ]

En hij loopt weer als een zonnetje. Nu nog even de chokekabel goed zetten, die hangt nu misschien wat losjes. Ik wist niet dat er zoveel power in die motor zat.

Volgende puntje: bakolie. Dat wordt dan maar komend weekend. Ik heb al 2L Total ATX in huis.

Weet iemand hier toevallig de RAL-code van het originele wit op de velgen van een ‘72-er? Zoals op deze foto .

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 13 april 2007 01:42 AM
  [ # 96 ]
mkatgert schreef:

En hij loopt weer als een zonnetje. Nu nog even de chokekabel goed zetten, die hangt nu misschien wat losjes. Ik wist niet dat er zoveel power in die motor zat.

mkatgert schreef:

Wat een prachtig stukje techniek zeg, zo’n carburateur… (‘t is m’n eerste carburateur-auto…)

Mooi hè!!  Very Happy

Er zijn velen die mij maar raar vinden als ik verliefd aan het praten ben over carburateurs, maar jij begrijpt me nu wel denk ik.  Wink

Heb ik nu de gouden tip gegeven?
Schokken wees bij mijn BX altijd op een vuiltje in de carburatuer in ieder geval.

Veel fijne zwevende kilometers weer gewenst!  Wink

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 april 2007 10:05 PM
  [ # 97 ]
mkatgert schreef:

Weet iemand hier toevallig de RAL-code van het originele wit op de velgen van een ‘72-er? Zoals op deze foto .

Kleurnummer is : Gris (jantes) AC 140

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 april 2007 10:21 PM
  [ # 98 ]
XBXG schreef:
mkatgert schreef:

Wat een prachtig stukje techniek zeg, zo’n carburateur… (‘t is m’n eerste carburateur-auto…)

Mooi hè!!  Very Happy

Er zijn velen die mij maar raar vinden als ik verliefd aan het praten ben over carburateurs, maar jij begrijpt me nu wel denk ik.  Wink

Hoe bedoel je?  Wink

Gefeliciteerd dat de dame weer lekker loopt, en dan nu maar genieten met dit mooie weer!!!

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 14 april 2007 12:59 AM
  [ # 99 ]
citro-power schreef:
mkatgert schreef:

Kleurnummer is : Gris (jantes) AC 140

Weet je dat zeker? Is dat niet een iets grijzere kleur? Ik kwam volgend plaatje tegen (onderaan deze pagina) en die AC140 lijkt me dus net een tintje anders.

Edit: ik kan er eigenlijk niks zinnigs over zeggen vanwege verschil in belichting, het zou inderdaad prima kunnen. Bedankt dan dus! Wink

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 14 april 2007 04:37 PM
  [ # 100 ]
mkatgert schreef:

Volgende puntje: bakolie. Dat wordt dan maar komend weekend. Ik heb al 2L Total ATX in huis.

En nu heb ik ook nog 2L Fluide T in huis. Gebruik ik die maar Wink

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 april 2007 10:22 PM
  [ # 101 ]
mkatgert schreef:

Weet je dat zeker? Is dat niet een iets grijzere kleur? Ik kwam volgend plaatje tegen (onderaan deze pagina) en die AC140 lijkt me dus net een tintje anders.

Edit: ik kan er eigenlijk niks zinnigs over zeggen vanwege verschil in belichting, het zou inderdaad prima kunnen. Bedankt dan dus! Wink

Kijk maar eens op de franse GS site voor de kleur.

Staat AC 140.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 15 april 2007 04:54 PM
  [ # 102 ]

Zojuist een poging gedaan om de bakolie te vervangen. Blijkt mijn cartersleutel niet te passen, wel de goede maat maar er zitten zoveel kabeltjes voor dat mijn sleutel net iets de dik is om er netjes voor te komen. Viel me trouwens op de Haynes zegt dat de plug halverwege de bak (de hoogste) de aftapplug is en de plug onderaan de niveauplug. Ik snapte het eerst niet, maar toen bleek Olyslager het andersom te zeggen en dat leek me logischer.

Nu maar eerst op zoek naar een slankere carterplugsleutel.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 april 2007 09:04 PM
  [ # 103 ]

Ik neem aan dat je die voor de vulplug bedoelt? Ik heb daar zelf een stukje gereedschap voor gemaakt. Ik heb aan de schroefdraadkant van een lange bout een stukje vierkant geslepen, deze past in de vulplug waarop ik vervolgens een steeksleutel kan zetten.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes maar weer!

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 15 april 2007 10:40 PM
  [ # 104 ]
patje74 schreef:

Ik neem aan dat je die voor de vulplug bedoelt? Ik heb daar zelf een stukje gereedschap voor gemaakt. Ik heb aan de schroefdraadkant van een lange bout een stukje vierkant geslepen, deze past in de vulplug waarop ik vervolgens een steeksleutel kan zetten.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes maar weer!

Inderdaad de vulplug. Die oplossing met de bout is wel handig, zal morgen op werk wel even aan de slag Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 15 april 2007 11:51 PM
  [ # 105 ]

pak dan meteen een dikke (afgeschreven ) IMBUS sleutel. even van het korte stuk ,een cm afslijpen, en het laatste stukje even 4kant maken.
dan kun je er een buisje aansteken om meer kracht te hebben met los en vast draaien,,, een korte bout en sleutel kan ook maar is imo wat vervelend met losmaken.
daarnaast is een 8,8 bout nogal zacht, waar je imbus van nature al hard en extra gehard is (chroom molybdeen staal).

mvgr wupke Wink

Profiel  

7 van de 21
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook