Ultieme BX
Zou voor mij toch zijn de BX ambulance met het 2.1 TD uit de XM gekoppeld aan een automaat. Dit alles in de exclusive uitvoering obv type 1
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Harm schreef:Da’s weer een heel ander onderwerp:
BXen die Citroën NL vergeten is te importeren:BX Ourane
Chic/Millésime in Sable Phénicien en met turbodiesel
Image
16v mk2 met de motor van een mk1
mee eens! (dikgedrukt)
Die in ieder geval
Bij een meeting in Hustopece, Tsjechie 2005.
Citrobella is voor fotoliefhebbers een aanraader.
Groeten, Johannes
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vind de achterklep wel stoer maar achterruit bah
verder nette en stoere Bx
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
abxsport schreef:Maja dan kan je beter een Audi kopen met de flut-kwaliteit VW-techniek van tegenwoordig…
Hum…...toevallig heb ik gisteravond een stuk gereden met de auto van de vriendin van mijn zoon, een Golf TDI uit 2001 met 90 pk.
Ik verbaasde me er wel over dat deze uitvoering STB had, Airco, Cruisecontrol en nog veel meer zaken die je bij een Citroen niet tegenkomt….zoals een extra klepje tussen de 2 zonnekleppen (net achter de binnenverlichting tegen het plafond)...schuifjes in de spiegels van de zonnekleppen die een lampje aandoen als je het schuifje opendoet….verder een erg saai maar oh zo stevig dashbord, met een uitschuifbaar dubbel bekerhoudertje…maar GEEN electr. ramen.
Ik ben VW gewend vanaf mijn eerste VW kever (in 1969) en daarna nog een VW LE ponton (of zo) gehad ....en moet zeggen dat VW nog steeds erg saaie maar wel zeer degelijke auto’s maakt.
Ik vond hem niet feller optrekken dan de BX tzd-turbo (ook 90 pk) maar hij maakte slechts 2500 rpm bij 120 km p/u
Qua techniek zit het volgens mij wel goed met VW.
bram ga je een golf kopen
Bram schreef:Ik vond hem niet feller optrekken dan de BX tzd-turbo (ook 90 pk) maar hij maakte slechts 2500 rpm bij 120 km p/u
Qua techniek zit het volgens mij wel goed met VW.
Hehe, eindelijk eens een keer in die Golluf gereden
Ik vind vooral de soepelheid van de motor prettig. Dat mis ik altijd een beetje bij de 18td. Die tdi heeft een veel gunstiger koppelverloop. Zo’n golf is natuurlijk ook wel een stuk zwaardere auto, hetgeen ook wel wat van de felheid tempert.
Verder zijn het gewoon prima rijdende auto’s met een makkelijke bediening die veel mensen zullen aanspreken. Ik mis natuurlijk wel wat karakter in zo’n auto.
Maar goed, volgens mij dwaalt het af met dit topic.
bram schreef:
Ik verbaasde me er wel over dat deze uitvoering STB had, Airco, Cruisecontrol en nog veel meer zaken die je bij een Citroen niet tegenkomt
Hallo, 2001! Dit soort zaken waren toch wel redelijk standaard hoor in die tijd. Ook bij Citroen. Alleen die airco wellicht niet: maar je gaat toch niet meer zo’n jonge auto kopen als die geen airco heeft?
Edit: ik zie op de autoweek site dat de airco zeker niet standaard was. Maar ja, dat kan wel voor veel meer opties gelden. Zonder je in de prijslijst te verdiepen kun je nooit zeggen dat zoiets standaard was of niet.
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Bram schreef:abxsport schreef:Maja dan kan je beter een Audi kopen met de flut-kwaliteit VW-techniek van tegenwoordig…
Hum…...toevallig heb ik gisteravond een stuk gereden met de auto van de vriendin van mijn zoon, een Golf TDI uit 2001 met 90 pk.
Ik verbaasde me er wel over dat deze uitvoering STB had, Airco, Cruisecontrol en nog veel meer zaken die je bij een Citroen niet tegenkomt….zoals een extra klepje tussen de 2 zonnekleppen (net achter de binnenverlichting tegen het plafond)...schuifjes in de spiegels van de zonnekleppen die een lampje aandoen als je het schuifje opendoet….verder een erg saai maar oh zo stevig dashbord, met een uitschuifbaar dubbel bekerhoudertje…maar GEEN electr. ramen.
Ik ben VW gewend vanaf mijn eerste VW kever (in 1969) en daarna nog een VW LE ponton (of zo) gehad ....en moet zeggen dat VW nog steeds erg saaie maar wel zeer degelijke auto’s maakt.
Ik vond hem niet feller optrekken dan de BX tzd-turbo (ook 90 pk) maar hij maakte slechts 2500 rpm bij 120 km p/u
Qua techniek zit het volgens mij wel goed met VW.
had m’n xsara 1999 ook al
had XM uit 1991 ook
Verkocht, helaas schade gereden!
Marten, wat ik bedoelde te zeggen is, dat hij die andere optie’s wel had, maar GEEN electr ramen…DAT viel mij op.
Re: Die in ieder geval
Johannes schreef:http://www.citrobella.com/DSC03951.JPG
Bij een meeting in Hustopece, Tsjechie 2005.
Citrobella is voor fotoliefhebbers een aanraader.
Groeten, Johannes
Ik denk dat we blij mogen zijn, dat ze deze vergeten zijn.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Bram schreef:Marten, wat ik bedoelde te zeggen is, dat hij die andere optie’s wel had, maar GEEN electr ramen…DAT viel mij op.
Als je airco hebt moet je je ramen toch dichtlaten. VW logica…...
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Benzine turbo ontbreekt in mijn ogen toch echt in het BX assortiment…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja da’s waar, maar die zijn wat lastig te bemachtigen, ik dacht meer aan iets in de 16v categorie, wat zeg maar nog wel te vinden is…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
stoterstangen90 schreef:Bram schreef:Marten, wat ik bedoelde te zeggen is, dat hij die andere optie’s wel had, maar GEEN electr ramen…DAT viel mij op.
Als je airco hebt moet je je ramen toch dichtlaten. VW logica…...
VW: Niks is standaard!
Je moet overal dik voor betalen!! Het is de enige manier voor VW om de prijs een beetje op normaal niveau te houden.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Harm schreef:neehee!
- BX, van binnen en buiten ontworpen door Citroën
- alle techniek van Toyota
- interieur gebouwd door Audi
Ik ben het wel met je eens, maar ik wil het toch een ietsiepietsie anders invullen:
- BX, van binnen en buiten ontworpen door Marcello Gandini van Bertone (yep, met het oorspronkelijke ontwerp van de BX is helemaal niets mis, zeker niet als die ook verantwoordelijk was voor de Lamborghini Countach. )
- alle techniek van Subaru (en dan vooral de 3.0 6 cil. BOXER!! )
- interieur gebouwd door Mercedes Benz (daar heeft Audi het toch van afgekeken, alhoewel ze de laatste inderdaad wat minder worden daar in Stuttgart )
Enne, is er nooit iemand geweest die een 2CV/ Twingo-dak heeft overwegen voor zijn/haar BX?