3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
slecht starten en nagelen HDi
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 16 april 2007 08:26 PM
  [ # 31 ]

Na jouw verhaal, andre…..en andere ervaringen met de 2.0 HDI (zie ook link op vorige pagina), zal ik toch nog maar even wachten met een HDI. Cool

Ik heb dit soort zaken volgens mij nog nooit gelezen over de oude 1.9 D en TD…..wie weet heeft PSA in stilte hier inmiddels wel iets aan veranderd. Rolling Eyes

Zou toch een smet zijn op hun naam dat ze al meer dan 20 jaar 1 van de beste diesels maken. Confused

Ik heb trouwens vandaag even aan mjn koeriersbedrijf gevraagd wat hun ervaringen zijn met die 2.0 HDI Berlingo’s…en deze klachten zijn hen niet bekend Exclamation .....wel hebben ze nu 3 nieuwe Berlingo’s met de 1.6 HDI gekocht, maar die hebben nog te weinig km’s gereden om daar iets over te zeggen.

Profiel  
 
joink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 16 april 2007 08:48 PM
  [ # 32 ]

Als je olie bij de brandstof wilt toevoegen dan alleen volsyntetische
olie gebruiken. Het idee (olie bij de brandstof) hierachter is omdat de
huidige diesel te weinig smerende componenten zou hebben. Ik zou
het niet vaker doen dan 1 maal per jaar.

Geloof dat er vooral in de Berlingo’s en Partners gebruik is gemaakt
van Siemens brandstofpompen (hoge druk).

Overigens zijn nieuwe verstuivers/injectoren en brandstofpompen voor
een conventionele diesel/benzine motoren ook erg duur. En ook bij
deze motoren moeten deze soms vervangen worden (uiteraard bij de
pechvogels).

Probeer eens met de dealer of Citroen NL in gesprek te komen voor
een (kleine) coulance regeling. Naar mijn onderbuik gevoel gaat de
garage niet helemaal vrijuit. Volgens mij zou een dealer alerter
moeten zijn bij het vervangen van de opvoerpomp. Bijvoorbeeld
waarom deze stuk gaat (uitval van electronische componenten of
veel drap/slib in de tank). Zeker omdat de vervolgschade groot
kan zijn.
Let wel, ben zelf geen monteur, dus een visie van een monteur of
diesel specialist op deze materie zou zeker welkom zijn.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 16 april 2007 09:52 PM
  [ # 33 ]

Zal idd even met de dealer praten of er iets van coulance mogelijk zou zijn. De gevolgschade is wel extreem van een kapotte opvoerpomp op deze manier maar helaas heb ik geen volledige onderhoudsgeschiedenis dus kan ik niet aantonen hoe het onderhoud was in het verleden. Ik heb hem gekocht bij 135dkm bij een cit dealer.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2007 10:20 PM
  [ # 34 ]
zandvoorta schreef:
René van Maren schreef:

Sja, wat zal ik zeggen…. een benzinetype kan ook manco’s hebben

Mee eens maar heb wel het idee dat dat vaak wat betaalbaarder is.

Als er wat stuk is bij een benzine variant, dan is het in de meeste gevallen goedkoper dan bij een diesel.
dat is al het grote voordeel.

waarom eigenlijk geen benzine Picasso ipv Beringo? Wink

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 16 april 2007 10:58 PM
  [ # 35 ]
arjan_verkade schreef:

waarom eigenlijk geen benzine Picasso ipv Beringo? Wink

Picasso vond en vind ik nog steeds niet erg mooi. Toen we vorig jaar voor de keuze stonden hebben we toch maar voor de picasso gekozen, mede omdat mijn vrouw de picasso mooi vond en ik me afvroeg of ik het wel uit zou houden in zo’n “bussie” maar na een rit in de berlingo ben ik verkocht en ik vond en vind de multispace II gewoon mooier dan de picasso Very Happy
Picasso vind ik van binnen wel weer heel erg mooi en rijdt ook heerlijk alleen uiterlijk is het niet mijn auto.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2007 11:04 PM
  [ # 36 ]
zandvoorta schreef:
arjan_verkade schreef:

waarom eigenlijk geen benzine Picasso ipv Beringo? Wink

Picasso vond en vind ik nog steeds niet erg mooi. Toen we vorig jaar voor de keuze stonden hebben we toch maar voor de picasso gekozen, mede omdat mijn vrouw de picasso mooi vond en ik me afvroeg of ik het wel uit zou houden in zo’n “bussie” maar na een rit in de berlingo ben ik verkocht en ik vond en vind de multispace II gewoon mooier dan de picasso Very Happy
Picasso vind ik van binnen wel weer heel erg mooi en rijdt ook heerlijk alleen uiterlijk is het niet mijn auto.

oké, ik geef het oke Laughing

zo te horen weet je het zelf het beste.
voor een ander is een Berlingo een stapje terug, maar zo te horen ben jij er blij mee Smile

gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak Wink

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 16 april 2007 11:22 PM
  [ # 37 ]
Bram schreef:

Na jouw verhaal, andre…..en andere ervaringen met de 2.0 HDI (zie ook link op vorige pagina), zal ik toch nog maar even wachten met een HDI. Cool

Eerst maar eens statistieken afwachten. Er zijn inmiddels al zoveel HDi’s geproduceerd. Als je dan een paar incidenten leest dan moet je dat niet meteen vertalen naar een slechte motor. Van de eerste TDi zijn ook niet al te beste verhalen bekend, en ook dat zullen incidentele gevallen zijn.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
SAXO-Racer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 31-10-2006

Gepost: 16 april 2007 11:31 PM
  [ # 38 ]

Lees dit nu ook ff maar 1 ding vind ik wel vreemd.
Als het motortje van de opvoerpomp in de tank stuk gaat (wat vaker gebeurt bij deze auto’s) dan vind ik het toch heel vreemd dat het slijpsel de verstuivers heeft bereikt.
Ga ervan uit dat het brandstoffilter wel zo goed is dat die de slijpsel deeltjes niet doorlaat.
Wil je geen angst aanjagen hoor maar persoonlijk denk ik dat het slijpsel uit de Hoge druk pomp komt , dan door de retour in de tank is gekomen en daarna via de hoge-drukleiding in de verstuivers.
Het is maar een gedachten gang van mij hoor maar denk eerlijk gezegd dat het slijpsel niet uit de opvoerpomp kan komen het pompje is een elektro motortje die de diesel aanzuigt en door pompt. Daar kan geen slijpsel ontstaan. Het moet bijna wel uit de HD pomp komen daar staat de brandstof wel in kontakt met een lager.
Zou dit wel ff laten onderzoeken anders heb je straks weer 4 verrotte stuivers.  Confused

Je voelt je lekkerder in een Citroën…...

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 april 2007 12:02 AM
  [ # 39 ]
Menno. schreef:

Vergeet niet dat je ‘sleurhut’ achter een benzine Berlingo natuurlijk half zo makkelijk de berg niet opkomt als bij je huidige Picasso HDi Wink

 

Berlingo 1.6 16v trekt ook nog aardig karretje hoor Wink
ik vind dik 1800 kg toch niet mis

Profiel  
 
mvanderpot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 16-01-2007

Gepost: 17 april 2007 01:35 AM
  [ # 40 ]

volgens mij kan er beter een apart topic/ poll worden gemaakt HDI versus 1.6 16v ofzo. Wink

Xsara Coupé VTR 2003, 2.0 HDI 90 PK

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 17 april 2007 01:46 AM
  [ # 41 ]
arjan_verkade schreef:
Menno. schreef:

Vergeet niet dat je ‘sleurhut’ achter een benzine Berlingo natuurlijk half zo makkelijk de berg niet opkomt als bij je huidige Picasso HDi Wink

 

Berlingo 1.6 16v trekt ook nog aardig karretje hoor Wink
ik vind dik 1800 kg toch niet mis

1100 kg geremd mag erachter, dat zal wat minder zijn dan bij de Picasso. Caravan trekken gaat prima met de Berlingo, maar ik heb een caravan die max. 1000 kg mag wegen incl. laadvermogen.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 17 april 2007 01:54 AM
  [ # 42 ]
Menno. schreef:

Ach het is nieuwerwets dus wordt het ‘afgekraakt’ , what’s new Wink

Nou…ik zei toch duidelijk dat ik van de 1.9 D en TD motoren nooit iets gehoord heb over slijpsel e.d.

Natuurlijk zou ik willen dat de HDI net zo betrouwbaar is als de oude PSA diesels, maar met dit soort verhalen krijg je toch wat twijfels Rolling Eyes

Het zouden best kinderziektes kunnen zijn….zoals de oude PSA diesels nogal eens olie lekken uit de keringen, om maar eens wat te noemen.

Ik vind die HDI schitterend mooi lopen…vooral onze ervaringen met de 110 pk in de Xantia waren geweldig, Renz heeft het er ook nog vaak over. Crying or Very sad

Dus ik kraak de HDI beslist niet af. Cool

Profiel  
 
wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 17 april 2007 01:59 AM
  [ # 43 ]
arjan_verkade schreef:
Menno. schreef:

Vergeet niet dat je ‘sleurhut’ achter een benzine Berlingo natuurlijk half zo makkelijk de berg niet opkomt als bij je huidige Picasso HDi Wink

 

Berlingo 1.6 16v trekt ook nog aardig karretje hoor Wink
ik vind dik 1800 kg toch niet mis

@arjan; Die 1800 is de massa van auto met max belading. Andre’s Picasso mag een 200 kg zwaardere caravan trekken dan de Berlingo 1.6 16V. En dan durf ik er nog wel te wedden om een flesje limonade, dat de Picasso makkelijker naar boven komt.

Oke, hier de statistiek ; Poll overbodig Rolling Eyes

Edit:  oops; de geselecteerde caravan van plm 1000 kg is met de belading eigenlijk te zwaar voor beide auto’s maar het idee blijft toch hetzelfde. Op de vlakke weg wint het vermogen van de Berlingo, maar op een echt steile helling zal de die Berlingo stilvallen, terwijl de HDI wel doortokkelt.

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 17 april 2007 12:49 PM
  [ # 44 ]

Heren, mijn caravan mag maximaal 900 kg wegen, ik maak me dus geen zorgen over die benzine 1.6 16v van 110 pk Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
joink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 17 april 2007 12:52 PM
  [ # 45 ]
SAXO-Racer schreef:

...Wil je geen angst aanjagen hoor maar persoonlijk denk ik dat het slijpsel uit de Hoge druk pomp komt , dan door de retour in de tank is gekomen en daarna via de hoge-drukleiding in de verstuivers….

Goed punt van SAXO-racer, want er is een retourleiding van de HD-pomp
naar de tank. Neem over dit punt nog even contact op met de dealer. Laat
ze desnoods bevestigen dat de HD-pomp in orde is.
Dit is zeker materiaal voor een coulance regeling al is inderdaad het
verveldende dat je niet weet hoe een vorige eigenaar is omgesprongen
met het tanken van B- en C-diesel…

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook