Misschien ene rare vraag maar goed , toch maar ff…
Hoe controleer je eigelijk of de voorpootjes van een Xm nog goed zijn ??
Die vraag kwam bij me op toen ik zag dat xmmetje (?) bij de onderdelen van een V6 oa die voorpoten aanbied met de melding “in goede staat”.
Ik stel dus niet die aanbieding ter discussie, helemaal niet zelfs, maar meer, wanneer weet je of je eigen poten aan vervanging toe zijn ?
Ik druk altijd om de zoveel tijd op de voorpunten van de auto links en rechts dus .
Als ze vlot omhoogkomen en niet te veel nadeinen( 1x een klein nadeintje is niet erg ) zijn ze nog OK !
Groetjes , Dirk
XM TCT Ambiance`94
Dirk de Pirk schreef:Ik druk altijd om de zoveel tijd op de voorpunten van de auto links en rechts dus .
Als ze vlot omhoogkomen en niet te veel nadeinen( 1x een klein nadeintje is niet erg ) zijn ze nog OK !
Groetjes , Dirk
Ik denk dat je zo vooral de bollen test, niet de veercilinders. Je zou ze op interne lekkage kunnen testen door de retourslang even los te halen. Dat geeft waarschijnlijk wel een indicatie van de slijtage. Hoeveel lhm er normaal uit mag lopen weet ik niet. Er zijn hier vast experts die er het fijne van weten…
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders