2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

bx of 440?
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 17 april 2007 02:03 AM
  [ # 16 ]

rationeel, laat me niet lachen, daarvoor zitten we niet in een BX!!
we weten allerlei uitvluchten en schijnredeneringen, maar wat zal het, we rijden in een auto die we leuk vinden en soms haten. maar het is wel onze BX!!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 17 april 2007 02:05 AM
  [ # 17 ]
hel1 schreef:

rationeel, laat me niet lachen, daarvoor zitten we niet in een BX!!
we weten allerlei uitvluchten en schijnredeneringen, maar wat zal het, we rijden in een auto die we leuk vinden en soms haten. maar het is wel onze BX!!

En daar hou ik het maar op!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 17 april 2007 02:20 AM
  [ # 18 ]

Ik noem de reden dat je in je BX (of 440!!!) rijdt omdat je die wagen/auto gewoon leuk vindt anders geen schijnredenatie ! Dus dan is de vraag: in welke auto rijd je al met al het liefste, als je alle plussen en minnen naast elkaar zet.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 april 2007 05:24 AM
  [ # 19 ]

Typische keuze, een BX of een 440. Ik moet zeggen dat ik ook ooit bijna overstag was gegaan toen ik een leuke 440 Turbo tegenkwam. Ze hebben wel iets, en dat bejaardenimago stelt net zoveel voor als het geitewollensokken-imago van de BX: niets!!! Als het om degelijkheid en betrouwbaarheid zou gaan zou ik beide mijden, alhoewel ik met mijn huidige BX nog nooit ben blijven staan. Mijn ervaring is dat het met oudere auto’s niet zoveel uitmaakt van welk merk of type ze zijn, maar dat de staat van onderhoud meestal doorslaggevend is.

Mijn advies: ga op zoek naar een mooie BX (of een Volvo 440, wat je voorkeur heeft) van een oud baasje die netjes alle garagefacturen heeft bewaard en zijn BX alleen op zondagochtend uit de garage heeft gereden om zijn kinderen op te zoeken. Beetje stereotype beeld wat ik nu schets, maar ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel.  Wink

En wat doe ik nu midden in de nacht? Uhm.. beetje last van slapeloosheid, ben ik bang

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 17 april 2007 10:20 AM
  [ # 20 ]

Ik kan me het dilemma wel voorstellen, ze zitten allebei in dezelfde prijscategorie. Een 440 zal inderdaad eerder roesten, maar bij de latere modellen zal dat minder zijn.
Onderhoud van een 440 kan duurder zijn dan dat van een BX.

Het imago/uitstraling is van beide niet best:

440: saaie ouwelullenbak, hoedje op, sigaar
BX: armoedig hok, geen geld voor een fatsoenlijke auto, rijdt nog zolang ie apk heeft

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 april 2007 11:01 AM
  [ # 21 ]
Harm schreef:

BX: armoedig hok, geen geld voor een fatsoenlijke auto, rijdt nog zolang ie apk heeft

Net best?? Fantastisch! Een BX begint ondertussen een beetje een anti-statussymbool te worden. En dat is mooi.

Iemand met een BX;
-hoeft niets te compenseren.
-is verstandig, zijn auto is immers cash betaald! (en vaak bijna afgeschreven bij aanschaf Wink )

Het is dus maar net wat je zoekt, als je het hebt over imago. Ik kan hier heel erg goed mee leven.  Laughing

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 17 april 2007 12:20 PM
  [ # 22 ]

Nog ff wat technische dingen. Waar moet je op letten bij een BX en waar moet je op letten bij een Volvo 440.
Voor de BX is daar al een heel topic over, dus daar ga ik niet verder op in.
Maar voor de Volvo 440 zijn er nog wel een aantal zaken waar je op moet letten:
- De randen van de wielkasten willen wel roesten, dat voorspelt meestal niet veel goed en daar zijn ook geen reparatie stukken voor te krijgen.
- Veerschotels op de achteras zijn vaak verrot, beetje grijs gebied of je deze mag lassen… Wij doen dat meestal wel, op zeer creatieve wijze uiteraard Laughing
- Onderstel, een Volvo 440 ligt strak op de weg. Een dweilende Volvo voorspelt veel herstel werkzaamheden aan de vering ed.

Daarnaast de minder erge kwaaltjes:
- Printplaten ed in het dash hebben nog wel eens kuren, maar dat hebben ze bijna allemaal.
- Blanke laklaag laat soms los

Als je een complete lijst wilt over de aandachtspunten van de Volvo 440, dan moet ik ff een collega vragen.

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 17 april 2007 01:09 PM
  [ # 23 ]

3 van mijn vrienden hebben 400-volvo’s, 2 440’s en 1 460. Allemaal rotte wielkasten en elektra-problemen met o.a. knipperlichten en plotseling uitvallende verlichting e.d., en ook veel problemen met een ‘doorslaande’ achtervering bij drempels e.d.

Vergeet niet dat een hoop 440s gebruikt zijn als aftrapbakken. Ik vind het fijne auto’s, maar ze zijn echt niet per definitie betrouwbaarder dan een BX.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 17 april 2007 03:01 PM
  [ # 24 ]
Robin schreef:

3 van mijn vrienden hebben 400-volvo’s, 2 440’s en 1 460. Allemaal rotte wielkasten en elektra-problemen met o.a. knipperlichten en plotseling uitvallende verlichting e.d., en ook veel problemen met een ‘doorslaande’ achtervering bij drempels e.d.

Vergeet niet dat een hoop 440s gebruikt zijn als aftrapbakken. Ik vind het fijne auto’s, maar ze zijn echt niet per definitie betrouwbaarder dan een BX.

Waarom vastpinnen op de 440 of de BX. Dr is nog veel meer spul in deze prijscatagorie. Sierra, Montego, Tempra, 405, 309, Vectra, Primera Corsica en Jetta. En nog wel meer van die rommel.

Overigens rijd ik al weer jaren met veel plezier BX.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 17 april 2007 03:07 PM
  [ # 25 ]
patje74 schreef:
Harm schreef:

Net best?? Fantastisch! Een BX begint ondertussen een beetje een anti-statussymbool te worden. En dat is mooi.

Iemand met een BX;
-hoeft niets te compenseren.
-is verstandig, zijn auto is immers cash betaald! (en vaak bijna afgeschreven bij aanschaf Wink )

Het is dus maar net wat je zoekt, als je het hebt over imago. Ik kan hier heel erg goed mee leven.  Laughing

Harm worstelt daar nog een beetje mee, vandaar dat hij XM rijdt Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 17 april 2007 08:52 PM
  [ # 26 ]

Als het budget écht de bepalende factor is, kies dan voor de BX, want goedkoper in wegenbelasting (want lichter)?!  Rolling Eyes

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 17 april 2007 10:53 PM
  [ # 27 ]
oudelut schreef:

Als het budget écht de bepalende factor is, kies dan voor de BX, want goedkoper in wegenbelasting (want lichter)?!  Rolling Eyes

Uhm, nee, niet echt.

Allebei onder de 1000 kilo.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 17 april 2007 11:40 PM
  [ # 28 ]

Harm worstelt daar nog een beetje mee, vandaar dat hij XM rijdt

Mwah ik vind dat idee van een anti-auto ook wel leuk Smile

Profiel  

fjeroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 17 april 2007 11:45 PM
  [ # 29 ]

ik had niet verwacht dat mijn vraag zoveel reacties te weeg zou brengen!
Bedankt!!

Misschien is het ook wel een rare vergelijking maar het zijn beide auto’s die me aanspreken. En in tegenstelling van wat veel mensen zeggen vind ik de 440 (en helemaal de 460-) helemaal niet saai.. dat hoekige, tankachtige heeft mi. echt wat!
Maar toch neig ik meer en meer naar aanschaf van een bx. Het zal dan waarschijnlijk een 1.6 chic of progress worden.  Dat anti-statussymbool spreekt me wel aan, en daarnaast vind ik hem heerlijk rijden (al hoop ik niet ooit een ongeluk er mee te krijgen, maar goed.. wie hoopt dat wel?)

Als ik er één heb zal ik het jullie zeker laten weten!
Nogmaals bedankt voor de nuttige tips!

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 april 2007 11:57 PM
  [ # 30 ]

Re: bx of 440?

waterman771 schreef:

een 440 is niet degelijk, de 440 is technisch een renault 21. In de tijd dat ik bij de anwb werkte gingen er van 100 440’s die in het buitenland reden 71 per vrachtwagen terug naar nederland. Dat zegt meer dan genoeg.

Alleen motor en bak volgens mij. Onderstel, besturing en alles is een voort borduursel van de 300 serie. Laat dat genoeg zeggen. Starre achteras is niet bepaald het toonbeeld van techniek ook niet in de jaren 80. Nee dan maar wat minder veilig en dan maar een BX of een Seirra Laughing of een passat.

Profiel  

2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook