2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Help! Euro98 getankt ipv 95, nu onregelmatig motorgeluid.
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 17 april 2007 06:50 PM
  [ # 16 ]
gompy58 schreef:

kun je super 98 uberhaupt nog wel krijgen aan de pomp ?
Dat zijn de rode handels.

De gele is voor 98 loodvrij

en de groene voor het zo goedkoop mogelijk tanken Wink

Ik geef toe dat ik in m’n xm tot nu toe 95 ytankte. De rit naar parijs en terug heeft hij echter op 98 gedaan en das beidden erg goed bevallen….

Daar betaalde ik voor 98 1,33 en das best te doen

In een aantal EU landen kan je nog loodhoudend tanken (in Fr. kom je nog pompen tegen bijvoorbeeld). Maar in NL en D heleemal niet meer volgens mij.
Leuke discussie trouwens.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 april 2007 06:57 PM
  [ # 17 ]

ik zelf ga eigelijk uit van het standpunt: wat vraag ik van mijn voertuig/motor kwa inspanning.

Bij de oosterburen kun je om die reden ook octaan 100 krijgen.

Voor het stevige laagvlieg werk zeg maar Smile

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 17 april 2007 07:00 PM
  [ # 18 ]
gompy58 schreef:

ik zelf ga eigelijk uit van het standpunt: wat vraag ik van mijn voertuig/motor kwa inspanning.

Bij de oosterburen kun je om die reden ook octaan 100 krijgen.

Voor het stevige laagvlieg werk zeg maar Smile

Of is die 100 juist bedoeld voor de direct ingespoten benzinemotoren?

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 april 2007 07:04 PM
  [ # 19 ]
hogervp schreef:

Of is die 100 juist bedoeld voor de direct ingespoten benzinemotoren?

Lijkt me niet speciaal voor de direct geïnjecteerden, dat is pas iets van de laatste tien jaar. Die 100 octaan is inderdaad voor de ‘Bahngeschwindigkeiten’ of het zgn ‘Dampf Machen’ zoals die duitsers dat zo prachtig noemen Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 april 2007 07:06 PM
  [ # 20 ]
hogervp schreef:

Of is die 100 juist bedoeld voor de direct ingespoten benzinemotoren?

Beslist niet noodzakelijkerwijs. Er staat in het instructieboekje van de auto wat de minimale oktaangetalbehoefte is. Er zijn maar een beperkt aantal motoren waarbij het motormanagement in staat is te profiteren van benzine met een hoger oktaangetal. Dit zijn motoren met een pingelsensor.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 17 april 2007 08:45 PM
  [ # 21 ]

TS heeft niet toevallig HIER getankt? Confused

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 26 april 2007 05:53 AM
  [ # 22 ]

Ik heb vanalles gelezen en getankt,en mijn mening is dat het octaangetal steeds minder belangrijk is geworden t.o.v. vroeger.

Ik merk kwa verbruik en gedrag totaal geen verschil tussen Shell 95 en V-power en Total en noem ze maar op,komt naar mening op hetzelfde neer:gemiddeld 1:13 en motortje loopt,bij mij althans.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
jeroenvt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 02-11-2004

Gepost: 26 april 2007 03:18 PM
  [ # 23 ]

Ik zie bij shell geen 98 meer, maar de esso in mijn dorp heeft weer 98 MLV (wel belachelijk duur). Heb dus altijd een flesje LV in de auto (GS).

Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 26 april 2007 03:49 PM
  [ # 24 ]

Waarbij dat “voor oldtimers” een bakerpraatje is. Ik kan in mij Peugeot 404 zonder problemen RON 91 tanken.
RON 98 is voor auto’s met hoge compressie. Waarbij moderne auto’s met hoge compressie door het motormanagement geregeld kunnen worden zodat de motor met RON 95 niet gaat pingelen.

En ook ik ben van mening dat je motor niet stuk kan gaan van het tanken van RON 98 i.p.v. 95. Je hoeft ook niet te verwachten dat de auto zuiniger gaat rijden. Er zit niet meer energie in RON 98 benzine dan in RON 95 benzine.

Ik heb ook Peugeot 404 gereden en altijd Ron 98 met mlv getankt.
Met mijn dame (xm uit ‘92) tank ik nu ook ron 98 en het gaat prima. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 26 april 2007 04:27 PM
  [ # 25 ]
DigiDaan schreef:
hogervp schreef:

Of is die 100 juist bedoeld voor de direct ingespoten benzinemotoren?

Lijkt me niet speciaal voor de direct geïnjecteerden, dat is pas iets van de laatste tien jaar. Die 100 octaan is inderdaad voor de ‘Bahngeschwindigkeiten’ of het zgn ‘Dampf Machen’ zoals die duitsers dat zo prachtig noemen Cool

Dit ga ik onthouden.  Very Happy
Woon vlakbij de grens, dus….
Octaan100 in een V6…....woooooooooooooooooooooofffffffff….... Laughing

Profiel  
 
Kortooms
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 26-03-2006

Gepost: 01 mei 2007 01:52 PM
  [ # 26 ]

Je kan in Nederland nog op verschillende plaatsen MLV kopen, maar deze is inderdaad vreselijk duur. Gelukkig zit er een andere kope op de slang. Heb ooit bijna dit in mijn ZX gegooit. Stond ik even raar te kijken dat ik hem niet in mijn tank kreeg. Phew!

Euro 95 en 98 maakt voor mij helemaal niets uit. Ik heb wel het idee dat Euro 98 iets zuiniger en rustiger rijd. Ik kon ongeveer 1-2 kilometer verder rijden op één liter. Dus mijn ZX Fuore uit 94 heeft geen enkele problemen met 98.

Groeten

Jorn

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 03 mei 2007 03:09 AM
  [ # 27 ]

tank regelmatig 98 met de ZX. In het begin wil ie dan soms een beetje onregelmatig lopen, heb het idee dat dit komt omdat ie dan 98 en 95 door elkaar krijgt? maar ben niet zo’n benzine expert, doe mij maar electronica

Ook heb ik het idee (kan ook ingebeeld zijn) dat de auto net wat meer pit krijgt van 98. trekt net iets lekkerder door.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook