Hij is gaaf hoor! Helaas wel een hoop werk…
Voor de gein even wat vergelijkingsmateriaal, afgelopen zomer gefotografeerd tijdens Eurocitro 2006 in Le Mans:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Stond deze auto niet boven Den Bosch bij een handelaar langs de A2?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Bedankt voor jullie (positieve) reacties!
Ben vandaag voor het eerst met de Chrono naar het werk geweest en moet zeggen dat ik ‘m meer en meer begin te waarderen,de motor ljikt “los” te komen na een lange tijd stil staan.
Wat ook opvalt is hoe hard je door de bocht kan met de Chrono,hij heeft de wegligging van een F1 auto…...,ook de koets helt nauwelijks over,wat een verschil met mijn oude Visa 1100 uit 1983 (r.i.p.).
@Thijs,heb de auto niet van een handelaar,deze stond in Houten bij Utrecht,probleemloos naar de noordkop gereden.
De verkopende partij vertelde me dat deze auto als donor was gebruikt,vandaar dat er weinig orgineel meer is.
Wat ik wel merkte is dat bij het los laten van het gas er een kleine reactie in het stuurvoelbaar is,iemand een idee?
Zelf dacht ik aan de draagarmrubbers die hun best tijd hebben gehad :
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Goh Klaas wat een ontzettend goeie koop is dat geweest , nadruk op geweest! ops: ops:
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Rij vanmiddag naar van m’n werk naar huis in mijn Chrono komt er een vrachtwagen een uitrit uit,ik stop en gebaar met mijn hand (niet met m’n middelvinger) dat ik het niet met hem eens ben dat hij zomaar de weg oprijdt,hij stopt en gebaart ook dat hij het onzin vindt en rijdt verolgens door,neemt de bocht te krap en .........Bam.
Koplamp,scherm,bumper en motorkap kapot en ik heb ‘m net een week.
Ben de wagen aan het opknappen en ziet er dus op dit moment niet uit,zal dus wel totaal-loss verklaart worden en dat betekend dagwaarde,dat zal wel niet veel zijn voor een Visa Chrono van 23 jaar oud…...........,balen dus.
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
niet laten uitbetalen, vraag gewoon een andere (denk dat ze dan wel betalen)
als hij totaal-loss verklaart wordt moet je me maar laten weten hoeveel hij moet kosten
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ik zal aan je denken Paso.
Met z’n vieren in je Eendje.
Kornstra schreef:Ik zal aan je denken Paso.
ook al is er veel werk aan op de schroothoop mag die niet komen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Sjonge, wat baal ik met je mee zeg….
Succes met de herstelwerkzaamheden, en zorg er inderdaad voor, zoals Paso aangeeft, dat deze Chrono niet wordt gedumpt op de sloop. Daar mag een Chrono helemaal niet komen!!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Net bij de garage geweest,schade wordt geschat op 750,- ex btw.
Dat is nogal wat,nu maar hopen dat ze ‘m niet totaal-loss veklaren anders krijg ik dagwaarde.
Als ik dan “het wrak” wil houden krijg ik dus dagwaarde minus wat “het wrak” nog waard is.
Klaazzzzzzzz
Met z’n vieren in je Eendje.
Ik heb even dit stukje gelezen.
Maar euhe….
ik heb zo mijn twijfels of het een “echte” chrono is.
Het kenteken is dat in elk geval wel.
Maar de zwarte strepen op de achterschermen doen vermoeden
dat het iets van een re of trs uitvoering is geweest.
Dan zou het dashbord niet vervangen zijn, maar orgineel…....
Als de skirts achter, er later opgezet (niet orgineel) zijn dan is het buitenscherm daar zo’n 2 cm. los van het binnen scherm.
Aan de voorzijde zou een versteving op het binnenscherm moeten zitten.
Hier door had je een holle ruimte ter hoogte van het chassis plaatje.
Deze zijn vrijwel allemaal open geroest. Duzz als tie daar niet roest…....
Verder zou hij uiterst onproffessionle “deuken” in de voorste binnenschermen moeten hebben, waar mee extra ruimte is gemaakt voor de bredere banden.
Mocht je nog op zoek zijn naar de dubbele carb. (export uitvoering), stuur me dan ff een berichtje.
Allez France
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Hoe is het afgelopen met de schade?
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Die 750 ex krijg ik niet van de tegenpartij.
De wagen werdt totaal-loss verklaard,ik kreeg 410 euri en mocht het “wrak” houden,toch niet echt verkeerd dacht ik.
Voor die centen kan ik veel opknappen aan de wagen,ik ga zaterdag koplampen en een 1400 motor ophalen compleet met dubbele carburateurs!
Ik heb een week vrij genomen dus in de loop van de volgende week moet alles weer draaien en branden.
Als er nog iemand tips heeft over het uit en in bouwen van de motor hoor ik dat graag.
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.