Waar zit dat ventilatorrelais precies ? Want als dat in de ventilator zit dan zou die het wel moeten doen omdat er nog leven in de ventilator zit.
Overigens, vandaag heb ik stekkertjes gekocht. Maar ze liggen nog op het werk. Morgen en overmorgen vrij, dus daar heb ik deze week niets aan. Ei dat ik ben.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Waar zit dat ventilatorrelais precies ? Want als dat in de ventilator zit dan zou die het wel moeten doen omdat er nog leven in de ventilator zit.
Overigens, vandaag heb ik stekkertjes gekocht. Maar ze liggen nog op het werk. Morgen en overmorgen vrij, dus daar heb ik deze week niets aan. Ei dat ik ben.
Het centrale relay zit in de zekeringkast.
Top, dankje !
Schijt aan originaliteit.
Heb je PB ontvangen….geen dank, graag gedaan.
I.i.g. heeft de Criezel over een paar dagen muziek…Rene heeft hem nog horen spelen voordat ik hem voor zijn huis uit mijn BX haalde.
Ook de speakers zijn mee….alhoewel ik een beetje zit te twijfelen of ze nu uit een Xantia of BX komen. ops:
Als ze uit een Xantia komen zullen ze net een stukje te groot zijn, dan moet je ze OP de deur maken i.p.v. IN de deur….of ruilen met iemand natuurlijk.
Ik wil ze niet meer terugzien…..heb weer een beetje ruimte in de schuur, waar het toch al vol is met een extra uitlaat en windscherm van Renz z’n nieuwe motor.
Die vonkenregen… hoorde dat bij de lichtshow?
René van Maren schreef:Die vonkenregen… hoorde dat bij de lichtshow?
De zonnebril die je op moet zetten als je de radio aan hebt staan, krijgt ie er niet bij
Muziek over een paar dagen ? Man, ik heb hem die nacht nog geinstalleerd ! En dan niet even profisorisch, houtje-touwtje op z’n janboerenfluitjes, maar gewoon goed. I love ISO-stekkers Wel was de nederlandse versie van de gebruiksaanwijzing even duidelijk voor mij als voor de gemiddelde Japanner, maar de Engelse bood uitkomst (had die halve radio al uit elkaar geschoefd met de deursleutel van Criezel toen ik er pas achter kwam dat een sierrandje er uit moest door deze omhoog te trekken ops: ). Ik heb dus muziek in Criezeltje En als het licht me teveel wordt mieter ik het klepje dicht Ik ben dus erg tevreden Bram !
Maar ik heb ook wat minder leuk nieuws. Volgens de eerste schatting zuipt Criezel ongeveer 1 liter olie per 1000 kilometer. Maar dat komt zeerhoogstwaarschijnlijk voor 99,99% via de lekke carterventilatie slang. Deze had Emiel al wat verder aangedraaid (hij zat los) maar schijnbaar zit er en scheur in ofzo want het is een waterval aan olie langs m’n blok (is niet erg, zie je niets van met de motorkap dicht ).
Ook is de koudestartinstallatiedingeseenheid (hoe heet dat kreng?) kaduuk. Maar eigenlijk is dat positief nieuws, want zelfs zonder dat koudestartgedoe start hij koud heel erg goed ! Starten = lopen (de motor!). Toch zet ik er morgen een goede koudestartdinges in. Gekregen van Emiel, topvent is dat !
maar wat echt vervelend is is de tankdop. Toen ik woensdag wou tanken ging die niet meer open. De sleutel draaide niet meer. Na heel veel kracht gezet te hebben (ja, de sleutel is nu krom maar doet het nog wel) heb ik hem open gekregen. Dus morgen dat hele ding maar uit elkaar trekken, schoonmaken en invetten. Want nog even en de sleutel knapt echt ops:
Verder rijdt Criezel heerlijk ! Vandaag reed ik naar huis en vond het jammer dat ik thuis was.
Morgen ga ik alle vloeistofjes verversen (motorolie, versnellingsbakolie en LHM, koelvloeistof zit er al vers en schoon in) en een nieuwe koudestartgedoetje er in zetten en naar de tankdop kijken. Dit keer onder toeziend oog van Alex
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Muziek over een paar dagen ? Man, ik heb hem die nacht nog geinstalleerd ! En dan niet even profisorisch, houtje-touwtje op z’n janboerenfluitjes, maar gewoon goed. I love ISO-stekkers Wel was de nederlandse versie van de gebruiksaanwijzing even duidelijk voor mij als voor de gemiddelde Japanner, maar de Engelse bood uitkomst (had die halve radio al uit elkaar geschoefd met de deursleutel van Criezel toen ik er pas achter kwam dat een sierrandje er uit moest door deze omhoog te trekken ops: ). Ik heb dus muziek in Criezeltje En als het licht me teveel wordt mieter ik het klepje dicht Ik ben dus erg tevreden Bram !
Mooi…..al een MP3 CD afgespeeld ?
Die doet het erg goed vond ik…..je moet wel wat meer *gas* geven om wat bass te krijgen, maar ja….hij is ook maar 2x 15 watt.
Je bedoeld zeker die houder welke er overheen geschoven zit….die je dus EERST in je plastic radiohouder in je dashbord moet zetten…dan die houder (met klep) met de 4 schroeven erin plaatsen en dan pas de radio erin schuiven.
Ik had nogal moeite om de antenne in de radio te drukken terwijl je hem er vlak voor moet houden, want bij jouw radio zit die antenne aansluiting aan de linkerkant terwijl de antennedraad van de BX rechts zit en je niet veel speling overhebt.
Daar zullen wel meer BX rijders last van hebben, denk ik. ops:
I.i.g. heb ik nu een Sony autoradio-CD/MP3 speler in de TZD (cdx-gt20)...met RDS-EON…..heerlijk weer, die storingsvrije ontvangst, geen gezoek meer onderweg naar een andere steunzender….dat doet ie zelf en dat wilde ik dus.
Ook is de koudestartinstallatiedingeseenheid (hoe heet dat kreng?) kaduuk.
Wasthermostaat
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Lelijke Eend schreef:
Morgen ga ik alle vloeistofjes verversen (motorolie, versnellingsbakolie en LHM, koelvloeistof zit er al vers en schoon in) en een nieuwe koudestartgedoetje er in zetten en naar de tankdop kijken. Dit keer onder toeziend oog van Alex
Gaat lekker zo met Criezel, LE. Nog een paar dingetjes fixen…...en dan mooi kilometres maken, daar is ze voor. Ik neem aan Alex even wat foto’s schiet voor ons allemaal en jou in het bijzonder?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bram schreef:Lelijke Eend schreef:Muziek over een paar dagen ? Man, ik heb hem die nacht nog geinstalleerd ! En dan niet even profisorisch, houtje-touwtje op z’n janboerenfluitjes, maar gewoon goed. I love ISO-stekkers Wel was de nederlandse versie van de gebruiksaanwijzing even duidelijk voor mij als voor de gemiddelde Japanner, maar de Engelse bood uitkomst (had die halve radio al uit elkaar geschoefd met de deursleutel van Criezel toen ik er pas achter kwam dat een sierrandje er uit moest door deze omhoog te trekken ops: ). Ik heb dus muziek in Criezeltje En als het licht me teveel wordt mieter ik het klepje dicht Ik ben dus erg tevreden Bram !
Mooi…..al een MP3 CD afgespeeld ?
Nope, ik heb, behalve de radio die ik van jou overgenomen heb en de computer, niets anders wat MP3 afspeelt. Dus ga ik ook geen MP3 CD’s bouwen (denk ik). Wel heb ik een gewone gebrande CD afgespeeld, en dat vreet hij gewoon. Alleen jammer dat als je de radio uit zet en dan weer aan tijdens het afspelen, hij wel onthoudt met welk nummer je bezig was, maar niet precies begint op het punt waar de radio uit ging. Je begint het liedje dus altijd weer vanaf het begin af aan. Alhoewel ik nu ik dit stukje typ eigenlijk wel begin te denken dat dat juist *niet* irritant/jammer is, omdat je daarom nooit halve liedjes hoort. Achja, doet er ook niet toe. Oveigens zijn de ISO stekkers/bedrading aan de Criezel-kant zo aangesloten dat de radio het niet merkt als Criezel van het contact af gaat. En dat bevalt me wel
Die doet het erg goed vond ik…..je moet wel wat meer *gas* geven om wat bass te krijgen, maar ja….hij is ook maar 2x 15 watt.
Je bedoeld zeker die houder welke er overheen geschoven zit….die je dus EERST in je plastic radiohouder in je dashbord moet zetten…dan die houder (met klep) met de 4 schroeven erin plaatsen en dan pas de radio erin schuiven.
Zoals ik het (uiteindelijk) gedaan heb: metalen houder in Criezel persen (ik moest behoorlijk kracht zetten) en dan de radio (met kunststof sierrand en al) er in. Niets geen schroeven. De rotzooi zit zo klem, dat gaat geen kant meer op. Wel heb ik vantevoren goed gekeken hoe het demonteren werkt. Ik kon wel die radio er zo in rossen, maar als hij er dan niet meer uit kan, heb ik t.z.t. een probleem. Echter, om de radio er uit te krijgen moet de kunststof sierrand er af. Maar dat staat absoluut niet in de nederlandse handleiding beschreven hoe dat moet. Wel in de engelse (gelukkig). Toen ik dat wist was het even proberen. Het werkte, dus er in met dat ding.
Ik had nogal moeite om de antenne in de radio te drukken terwijl je hem er vlak voor moet houden, want bij jouw radio zit die antenne aansluiting aan de linkerkant terwijl de antennedraad van de BX rechts zit en je niet veel speling overhebt.
Daar zullen wel meer BX rijders last van hebben, denk ik. ops:
Dat was inderdaad nogal moeilijk. Stomme ding floepte er steeds uit.
I.i.g. heb ik nu een Sony autoradio-CD/MP3 speler in de TZD (cdx-gt20)...met RDS-EON…..heerlijk weer, die storingsvrije ontvangst.
Ook is de koudestartinstallatiedingeseenheid (hoe heet dat kreng?) kaduuk.
Wasthermostaat
De koudestartdinges die er nu in zit is inderdaad een *was*thermostaat want die doet het niet meer. De nieuwe 2e handse die zeker nog goed zal zijn is dan een *is*thermostaat omdat die het doet.
Ik begrijp wat je bedoelt hoor Bram, maar Emiel had het over een koudestartdinges en ik ben even kwijt wat dat dinges precies is/was.
Schijt aan originaliteit.
Ohja, even een heel concrete vraag: de wasthermostaatkoudestartdinges moet afgesteld worden als de motor koud is. Maar hoe lang duurt dat ? Ik haal morgenochtend n.l. eerst Alex op en dan zal Criezel lekker warm zijn.
Schijt aan originaliteit.
Zeg, zal deze BX ooit nog van zijn crisis-imago afkomen? :
Lelijke Eend schreef:Zoals ik het (uiteindelijk) gedaan heb: metalen houder in Criezel persen (ik moest behoorlijk kracht zetten) en dan de radio (met kunststof sierrand en al) er in. Niets geen schroeven. De rotzooi zit zo klem, dat gaat geen kant meer op. Wel heb ik vantevoren goed gekeken hoe het demonteren werkt. Ik kon wel die radio er zo in rossen, maar als hij er dan niet meer uit kan, heb ik t.z.t. een probleem. Echter, om de radio er uit te krijgen moet de kunststof sierrand er af. Maar dat staat absoluut niet in de nederlandse handleiding beschreven hoe dat moet. Wel in de engelse (gelukkig). Toen ik dat wist was het even proberen. Het werkte, dus er in met dat ding.
Ik begrijp er eerlijk gezegd geen jota van .....kunstof sierrand ??
Heb je niet gezien dat toen je de radio uit de doos haalde, er een rechthoekige METALEN houder over geschoven was ??
Ik weet niet wat je hebt zitten doen, er komt met het inbouwen geen plastic aan te pas.
het wordt ooit “Piesel”..........
PIMP-DIESEL
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Bram schreef:Lelijke Eend schreef:Zoals ik het (uiteindelijk) gedaan heb: metalen houder in Criezel persen (ik moest behoorlijk kracht zetten) en dan de radio (met kunststof sierrand en al) er in. Niets geen schroeven. De rotzooi zit zo klem, dat gaat geen kant meer op. Wel heb ik vantevoren goed gekeken hoe het demonteren werkt. Ik kon wel die radio er zo in rossen, maar als hij er dan niet meer uit kan, heb ik t.z.t. een probleem. Echter, om de radio er uit te krijgen moet de kunststof sierrand er af. Maar dat staat absoluut niet in de nederlandse handleiding beschreven hoe dat moet. Wel in de engelse (gelukkig). Toen ik dat wist was het even proberen. Het werkte, dus er in met dat ding.
Ik begrijp er eerlijk gezegd geen jota van .....kunstof sierrand ??
Heb je niet gezien dat toen je de radio uit de doos haalde, er een rechthoekige METALEN houder over geschoven was ??
Ik weet niet wat je hebt zitten doen, er komt met het inbouwen geen plastic aan te pas.
Die metalen houder is het inbouwframe. LE zegt toch dat ie die erin gerot heeft? Nou dan is het goed.
En dat sierrandje zit om het frontje heen, is alleen voor de mooi.