ik heb idd assteunen gebruikt.
eerst de te behandelen kant tegels onder de wielen om zo meer ruimte onder de auto te krijgen want anders kan ik er niet onder als de auto in de rijstand staat. assteunen er onder. probleem is een beetje dat die steunen maar 3 standen hebben en er dus ruimte is tussen steun en de auto. dan er onder (past net) dan schroef van die klem 1 of 2 slagen los zodat ie net niet los schiet maar los genoeg omte bewegen. klem met hamer en schroevendraaien voorzichtig goeie kant optikken en dan de schrof weer vast draaien. maar idd een milimeter draaien is al gauw een paar cm in hoogte.
auto zakt vrij langzaam maar ik had geen idee waar ie zou stoppen dus het is wel ehm… apart om er dan onder te liggen en dat ding dan zo te zien zakken.
anyway ik ben weer happy omdat het toch nog gelukt is ook al doen ze het in de garage binnen half uur en ik 2 en een halve dag ops: volgende keer moet ik het trouwens ook in half uur of een uur kunnen doen… weet nu hoe het werkt.
wat ik fout had gedaan. ik had dus de motor niet draaiend aan staan en de wielen stonden ook niet op de grond. dat van die wielen staat overigens ook niet in de vraagbaak maar is dus wel belangrijk.
iedereen weer bedankt voor de info en hulp.
idd, uit voorzorg kun je altijd nog 2 wielen (reserveband) eronder leggen als je bezig bent. zodat tie daar nog op rust mocht de druk wegvallen.
Miscchien niet handig als je de hoogte aan het afstellen ben, maar wel als je bv aan de uitlaat bezig bent