Ik heb de koppakking van mijn gti weer vervangen.. en nu heb ik een probleem!
Hij loopt stationair maar wil niet in toeren.
Als je gas geeft dan smoort ie gewoon!
De bougies zijn matzwart en uit de uitlaat komt benzine.
Verder geen lampjes op het dashboard
Bougies zijn goed en vonken goed
Onstekingsmodule is nieuw
Bougieskabels zijn nieuw
Bobine omgewisseld met een andere
Lambdasonde omgewisseld
Injectoren omgewisseld
Ecu omgewisseld
Benzine krijgt ie dus
Hij staat op tijd door middel van boutje in het vliegwiel en boutje in nokkensaswiel
Kleppen goed gesteld
Gecontroleerd op kabelbreuken
Stekkers en sensoren schoon gemaakt
De kop is maximaal gevlakt en de kopbouten zijn nieuw en goed om moment vast gezet
Verder liep ie er voor als een trein en dus het enige wat er gedaan is is de koppakking.
Setup blok:
Krukas afgedraaid
Gebalanceerd blok
Snelle nokkenas
Spaghetti
Katweg
Sportdemper
Airbox
Benzine druk omhoog
Gechipte pc
Volledig gereviseerd 2000 km geleden
Iemand een suggestie?
gokje,, benzine druk te hoog?
mvgr wupke:verder gok ik niet want opgevoerde machine’s is nou niet mijn cup a tea
Hij heeft gelopen op de hogere druk, en ook op de normale ecu doet ie t niet
Verdiep je er eens in is leuk hoor
Setup blok:
Krukas afgedraaid——- /geslepen hoop ik/of bedoel je het vliegwiel?
Gebalanceerd blok——/bestaat niet /of bedoel je de krukas?
Snelle nokkenas——/welke tophoek?
Spaghetti——- /euh met tomatensaus? of bedoel je het uitlaat spruitstuk?
Katweg——-/ ff naar het dieren asiel, /of bedoel je dat de katalisator is verweiderd.?
Sportdemper
Airbox
Benzine druk omhoog——-/ wil nogal eens ellende geven met gebruikte injectoren.
Gechipte pc——-/hmm een PC in een auto, da’s nieuw, gat in de markt?/of bedoel je de ECU?
mvgr wupke
joris schreef:Hij heeft gelopen op de hogere druk, en ook op de normale ecu doet ie t niet
Verdiep je er eens in is leuk hoor
ergens spoort het verhaal niet, je geeft gas en er komt benzine uit je uitlaat, ergo, hij gaat van stationairloop naar max opvoer brandstof.
dwz dat je gaskleppotentiometer, als 1e verdachte om de hoek komt kijken..
of het signaal naar de ECU is fout, of je ECU geeft de verkeerde lezing eraan.
de stap van stationair naar gas geven vertaalt hij dus fout, en geeft max opvoer brandstof.
maar waarom de ECU dan weer niet luistert naar de Lambda sonde volg ik ook ff niet.
en het wisselen van de ECU heeft niet veel zin, daar de standaard ECU geen weg weet met al dat opgesmukte spul in het vooronder.
dus je opgesmukte ECU moet het gaan trekken, ergo zoek naar de signalen die hij krijgt, want ergens klopt daar iets niet.
daar moet je het zoeken.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:Setup blok:
Krukas afgedraaid /geslepen hoop ik/of bedoel je het vliegwiel?
Gebalanceerd blok /bestaat niet /of bedoel je de krukas?
Snelle nokkenas /welke tophoek?
Spaghetti /euh met tomatensaus? of bedoel je het uitlaat spruitstuk?
Katweg / ff naar het dieren asiel, /of bedoel je dat de katalisator is verweiderd.?
Sportdemper
Airbox
Benzine druk omhoog / wil nogal eens ellende geven met gebruikte injectoren.
Gechipte pc /hmm een PC in een auto, da’s nieuw, gat in de markt?/of bedoel je de ECU?mvgr wupke
De krukas is afgedraaid dus kleinere omwentellingen in plaats van die grote blokken staal
Krukas met drukgroep is gebalanceerd
Nokkenas is vrij mild en allroad 270 ongeveer
Dat ik op de ecu doel heb ik eerde al gemeld en een pc in mijn auto vind ik overbodig maar zijn genoeg topics over!
verweiderd is met IJ
Hij heeft dus gelopen met de hoge benzine druk!
Kijk bedankt wuppo hier kan ik iets mee
Kevin… op het AX-clubforum is al een tijdje te lezen dat de riem toch niet helemaal goed op tijd stond
Rob GT schreef:Kevin… op het AX-clubforum is al een tijdje te lezen dat de riem toch niet helemaal goed op tijd stond
Heb ik niet gelezen, maar zoiets is altijd het logische gevolg van niet de voorgeschreven procedure volgen en controleren
Van het ax-forum;
db riem stond een tandje verkeerd, volgens de orginele merktekens, dat liep niet goed.. en hoe we het hadden afgetekent liep ie wel goed op .. scheelde 1a 2 tandjes..
en een stekkertje liep te kloten..
Merktekens? Aftekenen?
Euh… je moet toch gewoon je krukaswiel en nokkenaswiel vastzetten met bouten voordat je de oude db-riem verwijdert, zodat de stand altijd klopt als je nieuwe db-riem erom legt?Klopt maar dan loopt ie als een krant!
Nu dus op oude merktekens gezet en hij loopt goed
En het injectie huis opnieuw vastgezet en stekkers na gelopen…blij ? jawel
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm