Zorg er maar voor dat de BX door de APK komt, dan is je vriendin hopelijk verander van mening. “Graag weer een Citroën” mag dan hopelijk vervangen worden door: “Schat, ik wil nooit iets anders meer dan een BX!!”
Succes met de APK!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nou, daar gaan we…
-ADALs zijn door
-Fuseekogel LV
-Uitlaatsteun achter
-Stuurashoezen L+R
-Handremkabel
...
Ik weet niet of ik dat allemaal kan opbrengen
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Robin schreef:Nou, daar gaan we…
-ADALs zijn door
-Fuseekogel LV
-Uitlaatsteun achter
-Stuurashoezen L+R
-Handremkabel
...
Ik weet niet of ik dat allemaal kan opbrengen
Tsja, als je dat moet laten doen dan wordt wel een prijsje vrees ik, zeker de stuurashoezen zijn klote (rechts valt nog redelijk mee) uitlaatsteun is zo’n punt waar al genoeg BXen ervaring mee hebben, dat is nog niet zo’n probleem om weer te lassen. Handremkabels kun je misschien nog “repareren” er zit een dikke buitenmantel om de handremkabels die niet de hele lengte van die kabels bedraagt. Vaak zit die aan de handremkant van de kabel, de truc is om de handremkabes dan even bij de klauwen los te halen en uit een aantal ringen te pakken, dan kun je die buitenmantel helemaal noor voren schuiven en je kabels zien er nog als nieuw uit, mochten ze echt kapot zijn en begonnen met rafelen dan moet je ze maar gewoon vervangen.
Fuseekogeltje vervangen is ook zo heel veel werk niet om zelf te doen.
Je hebt een beste klus er aan, dat wel, je moet maar kijken hoeveel emotionele waarde je aan het beestje hecht, het zijn in ieder geval geen onoverkomelijke problemen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Wat Mechuccio zegt, het is best zelf te doen voor een schappelijk bedrag. Alleen de ADALs zullen je wel wat kosten, maar dan gaan ze de komende paar jaar ook niet meer kapot!
Eveneens ben ik tevens ook.
Mechuccio schreef:Robin schreef:Nou, daar gaan we…
-ADALs zijn door
-Fuseekogel LV
-Uitlaatsteun achter
-Stuurashoezen L+R
-Handremkabel
...
Ik weet niet of ik dat allemaal kan opbrengenTsja, als je dat moet laten doen dan wordt wel een prijsje vrees ik, zeker de stuurashoezen zijn klote (rechts valt nog redelijk mee) uitlaatsteun is zo’n punt waar al genoeg BXen ervaring mee hebben, dat is nog niet zo’n probleem om weer te lassen. Handremkabels kun je misschien nog “repareren” er zit een dikke buitenmantel om de handremkabels die niet de hele lengte van die kabels bedraagt. Vaak zit die aan de handremkant van de kabel, de truc is om de handremkabes dan even bij de klauwen los te halen en uit een aantal ringen te pakken, dan kun je die buitenmantel helemaal noor voren schuiven en je kabels zien er nog als nieuw uit, mochten ze echt kapot zijn en begonnen met rafelen dan moet je ze maar gewoon vervangen.
Fuseekogeltje vervangen is ook zo heel veel werk niet om zelf te doen.Je hebt een beste klus er aan, dat wel, je moet maar kijken hoeveel emotionele waarde je aan het beestje hecht, het zijn in ieder geval geen onoverkomelijke problemen.
Links is makkelijk te doen bedoel je, rechts zit die demper van de stuurbekrachtiging er overheen..
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
abxsport schreef:
Links is makkelijk te doen bedoel je, rechts zit die demper van de stuurbekrachtiging er overheen..
ops: altijd moeite gehad met dat duim links is rechterhand verhaal
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:abxsport schreef:
Links is makkelijk te doen bedoel je, rechts zit die demper van de stuurbekrachtiging er overheen..
ops: altijd moeite gehad met dat duim links is rechterhand verhaal
Heeft deze uberhaupt stuurbekrachtiging? Is toch een basis diesel?
Hmmm, doet me sterk denken aan sloop of APK topic van 10eke.
Als het verder nog een nette kar is en je verwacht niet teveel ander onheil, gewoon laten fixen. Rij evt. langs de Hegru om alles in 1x te doen.
De garage (waar ik verder goede ervaring mee heb hoor) rekende toch zeker op 800 euro.
Ik heb even de complete lijst opgehaald:
- 1 achteruitrijlamp stuk (volgens mij zit er ook maar 1 op, en die doet het )
- Bumper zit rechtsachter los (ook een klein dingetje lijkt me, tenzij er dingen onherstelbaar zijn weggeroest)
- Roetmeting niet goed (tja…. Vorig jaar nog met vlag en wimpel)
- Achterste uitlaatsteun weggerot (maar er is geen berucht ‘gat’ in de kofferbak)
- L+R Stuurhuishoes
- Handremkabels lopen L+R aan
- Fusee RV afkeur
- ADAL rechts
Ik ga zometeen de Hegru maar even bellen… En anders iemand nog interesse in een Basis-BX-diesel met wat werk?
Nog even een editje qua dingen die ik verwacht:
Over 20.000 moeten er weer een nieuwe D-riem+spanrollen op. Het druklager is niet helemaal okselfris mee (flappert in vrijstand). Voor de rest rijdt de auto prima, starten en lopen, heeft me nooit laten staan…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Zo, hegru gebeld.
- Achterste uitlaatsteun weggerot (maar er is geen berucht ‘gat’ in de kofferbak)
- L+R Stuurhuishoes
- Handremkabels lopen L+R aan
- Fusee RV afkeur
- ADAL rechts
“Dan is ‘ie voor 275 euro klaar”. Dat rekent de dealer alleen al voor 1 ADAL.
En ze doen de APK. Meteen afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. Ben benieuwd.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:Zo, hegru gebeld.
- Achterste uitlaatsteun weggerot (maar er is geen berucht ‘gat’ in de kofferbak)
- L+R Stuurhuishoes
- Handremkabels lopen L+R aan
- Fusee RV afkeur
- ADAL rechts“Dan is ‘ie voor 275 euro klaar”. Dat rekent de dealer alleen al voor 1 ADAL.
En ze doen de APK. Meteen afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. Ben benieuwd.
Haha, mooi werk!
mpostma schreef:Robin schreef:Zo, hegru gebeld.
- Achterste uitlaatsteun weggerot (maar er is geen berucht ‘gat’ in de kofferbak)
- L+R Stuurhuishoes
- Handremkabels lopen L+R aan
- Fusee RV afkeur
- ADAL rechts“Dan is ‘ie voor 275 euro klaar”. Dat rekent de dealer alleen al voor 1 ADAL.
En ze doen de APK. Meteen afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. Ben benieuwd.
Haha, mooi werk!
Ik was al een beetje fan van hegru, maar als ‘t allemaal goed komt ben ik helemaal fan.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Dat lijstje met APK-punten is niet bijzonder moet ik bekennen. De meeste BX’en zullen tegenwoordig wel zulke dingen hebben. Ik zou blij zijn als mijn lijstje zo kort was…
De Hegru is een goed adres en menig BX-eigenaar is er lachend weggereden. Ik heb er 2 maal adallen en veerbollen laten doen voor een schijntje.
Succes met de BX verder en ik ga ervan uit dat je binnenkort heerlijk verder kunt zweven! Nieuwe adallen merk je echt!!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zo, en terug!
Ik mag weer een jaar zweven!
Uiteindelijk 450 euro klaar voor 1 nieuwe ADAL (andere was al door vorige eigenaar vernieuwd), nieuwe fusee rechtsvoor, 2 stuurhuishoezen, nieuwe handremkabels L+R en een APK.
Gezien dat ik er afgelopen jaar bijna 25000 kilometer mee heb gereden valt dat per kilometer reuze mee!
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Dat is een felicitatie waard en gezien het kilometrage vallen de onderhoudskosten alleszins mee. Op naar de volgende 25000!
B_iks schreef:Dat is een felicitatie waard en gezien het kilometrage vallen de onderhoudskosten alleszins mee. Op naar de volgende 25000!
Netjes hoor! Kun je weer mooi verder tokkelen.