Tweede paasdag ben ik wederom eens gaan touren met de Visa en met een studiegenoot. Een ritje vanuit Assen, Oost Drenthe, Hardenberg, Lemele(berg), dwars door de Veluwe naar het zuiden van de Veluwe: de Sahara en Posbank! Ontzettend mooi! Al met al een km of 500 afgelegd en de Visa vrat kilometers zonder enige nukken!
Een foto reportage:
In Lemele bij de mooie Total benzinepomp
Over de IJssel met de veerpont
De Visa geparkeerd nabij de Sahara, voor jawel een zeer mooie BX (een van hier??) achter de trouwe 4 cilinder Visa.
Een kiekje van zijn snuitje
De Sahara in Nederland ten zuiden van Kootwijk
Met de auto bij Nationaal Park Posbank, even parkeren de benen strekken.
En jawel zaten wij op een bankje: zagen we eerst 2 wilde zwijnen, om vervolgens wilde paarden in de ogen te kijken en luttele seconden daarna hun kontjes op de foto te zetten.
Jawel wat een mooie natuur toch!
Heerlijk bevallen net zoals in Friesland in december vorig jaar!
Btw: het is echt iets voor mij om de tekst er boven te zetten, nouja moet maar zo….
Toffe auto man!!!
Ziet er allemaal goed uit, de visa leent zich prima voor dit soort relaxte toerritjes!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Auto ziet er goed uit,
Is altijd leuk zulke uitjes met de visa, je zweeft heerlijk naar de plaatst van bestemming!
Maar je maakt me nu wel jaloers, want ik wil dat ook weer doen met mijn visa 1.4 TRS! (Op dit moment geschorst om hem te repareren en weer door de keuring te krijgen)
Haha, dank u dank u!
Het is zeker een genot om er in te rijden. Vooral na de tankbeurt vanmiddag waarmee ik een verbruik van 1 : 17,5 uitrekende. Ik heb het 10 x na gerekend. Mijn record tot nu toe!
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Visa Ventje schreef:Haha, dank u dank u!
Het is zeker een genot om er in te rijden. Vooral na de tankbeurt vanmiddag waarmee ik een verbruik van 1 : 17,5 uitrekende. Ik heb het 10 x na gerekend. Mijn record tot nu toe!
Met mijn 1.4 met lekke uitlaat heb ik een x 1:17 gereden. Normaal reed ik dan 1.13!
Ben benieuwd wat ie straks drinkt wanneer de uitlaat weer goed is!
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Volgens mij heb ik vanmiddag je autootje nog gezien
Bij Duckservice stond tenminse ook een rode VISA met LX-??-PB.
Het nummer in het midden heb ik niet onthouden.
Jeroen
Leuk om nog zo’n mooi Visaatje te zien! Ik heb ooit exact dezelfde gehad: in ‘84 kocht ik de LG-70-KN. Niet helemaal een perfect exemplaar: hij heeft altijd gelekt (in de zin van water naar binnen), en dat heeft ook de dealer nooit echt kunnen oplossen, en na 14 maanden en 24000 km was de koppakking al kapot. Maar dat werd keurig onder garantie (hoewel formeel net verlopen) afgehandeld. En 1:17 is inderdaad goed haalbaar. Koester je Visa!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville