2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
De rechter aandrijfas moet er uit.
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 april 2007 10:27 PM
  [ # 16 ]

Weet iemand wat een nieuwe kost en een ruilexemplaar?

En wat mag een goede gebruikte rechter as kosten?

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 16 april 2007 03:46 AM
  [ # 17 ]

Zag ze bij Bart (H)Ebben 2e hands voor € 135 ongeveer , wat ik duur vindt . Confused
Maar ja , haal `em er bij de sloop maar `es van af , meestal kun je er niet bij , omdat ze boven op elkaar staan . Crying or Very sad
Geluk , Dirk gitar

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 16 april 2007 08:45 PM
  [ # 18 ]

de assen die ik op m’n zx heb laten vervangen kwamen, zelf geregeld, van de Brezan. Je leverd idd je oude in en je krijgt een gereviseerde terug.
Die heeft m’n dealer er toen in gezet. Hij was toch bezig,....  Surprisedops:  Surprisedops:

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 17 april 2007 12:02 AM
  [ # 19 ]

Aha , dus Brezan reviseert assen , of laat het doen .
Toch eens informeren dan .

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 april 2007 09:45 PM
  [ # 20 ]

Ik heb net twee ruilassen voor mijn Xantia kosten 125 euro per stuk ex btw.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 april 2007 10:07 PM
  [ # 21 ]

Het zijn toch redelijke drama’s die je kunt meemaken hoor. Ik begon aan deze escapade omdar ik een kapotte binnenhoes had op de rechter aandrijfas en ik hoorde een kraakje als ik met gas er op een bocht naar links maakte.

Die as er uit halen is geen groot probleem, zoals gezegd moest de motorsteun waar het tussenlager in zit even verwarmd worden met de verfbrander en hij ging er makkelijk uit.

Nieuwe hoes besteld bij de Citroen dealer, identificatienummer van de auto opgegeven en gelijk een nieuwe oliekeerring voor de bak.

Het hoesje staat voor U klaar meneer en de oliekeerring is op voorraad.
Maar zowel de keerring als het hoesje waren wel de verkeerde, dus nog maar een keer rijden en de oude spullen voor de zekerheid meegenomen.

Verdomd, ze hebben de goede hoes te pakken, €46 voor een stukkie rubber. De keerring was weer een andere verkeerde, goed dat ik de oude er uit had gehaald.

Hoeveel kost een homokineet meester? Ah, die kost nog meer dan een ruilas en die kost €270.-

Laat maar, ik ga even langs een ander adres, (Cartal, een onderdelenhandel). Die hadden een nieuwe homokineet voor de XM voor €95, dus die meegenomen. Thuis de oude er af gehaald, die kun je er zo aftikken met een ferme klap op de juiste plek, maar de nieuwe paste niet op de as.

Terug naar Cartal, heel aardige mensen en de goede besteld, die er de volgende morgen was.

Maar die was dus exact gelijk aan die andere nieuwe en de slotconclusie was dat de mijne niet leverbaar is.

Ik had ondertussen een vraag geplaats op onderdelenzoeker en verdomd, drie assen werden me aangeboden, gebruikte assen waarvan je maar moet hopen dat ze in goede staat zijn en ook de juiste.

De goedkoopste was €75, pokkeneind rijden, in de Haag een voor €100 en in België iemand (een sloper) die wel €125 durft te vragen voor een tweedehands as.

Nou was ik van de week al eens bij een sloper geweest waar een series 2 staat, een break met een V6, maar die rechter as had wat ruimte op de homokineet. Hij zit een kilometer of 10 bij me vandaan en vannacht dacht ik: verrek, ik heb helemaal niet aan de linkerkant zitten voelen.

Dus vanmorgen daar weer heen en de linkeras er uit gesleuteld, dat is een fluitje van een cent. De asmoeren halen ze daar al standaard los bij elke auto die binnenkomt en de vloeistoffen worden afgetapt.

Dus fuseekogelmoer los, krik onder dat draadeind van de fusee, klap met de moker op de draagarm en los.

Remschijf naar je toe trekken en de as pak je er zo uit. Geen druppeltje olie gemorst en een goede linker as met ook nog prima stofhoezen, maar ik heb al een nieuwe.

De hele as kostte €30 euro, dertig harde euro’s en 10 kilometer rijden, het hele sloopterrein netjes geasfalteerd en je kunt er goed bij omdat die auto’s allemaal op een stapeltje wielen staan.

Thuis de homokineet er af getikt, op mijn rechteras gezet, nieuw vet er in, hoesjes vast met nieuwe klemmen en op de auto gezet, paar uurtjes werk. Bakolie ververst, even naar de garage om de asmoer vast te zetten met 320newton/meter en de XM rijdt weer als nieuw, kraakje weg, helemaal super de super.

Het is een XM turbo van juni 1994 en dat is kennelijk een apparaat waar al onderdelen aan zitten van de serie 2, zodoende klopt er geen reet van de computergegevens bij de dealer.

De XM is nu 100% in orde, geen mankementen, net een nieuwe distributiesnaar en spanrol. Alles wat ik kon vinden heb ik gerepareerd of laten repareren en ik heb deze auto eigenlijk helemaal niet nodig, maar hij rijdt zo fantasties en ik kan er geen afstand van nemen. Dit is echt de fijnste auto die ik ooit heb gehad, 262.000 kilometer en hij rijdt als een nieuwe.

We hebben echter nog een Peugeot en een Jaguar, dus eigenlijk is het van de gekke, maar damn wat rijdt die auto lekker!

Als het te gortig wordt zet ik hem op blokken en laat ik hem klassiek worden, ik vrees dat een auto als deze over tien jaar erg interessant is.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 18 april 2007 11:34 PM
  [ # 22 ]

iek betrap mezelf laatste tijd erop, steeds naar Jaguars te kijken, vandaag ook weer zo’n mooie zilveren (geen idee welk model trouwens…)

maaruh mooi geld uitgespaard!  very good

en voor een ritje in mn XM rij ik graag een extra stukje om!  Smile

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 april 2007 12:00 AM
  [ # 23 ]

Ja man, een Jaguar is stoer, maar niet te vergelijken met een XM.

Ik heb een van de eerste XJ6, van 1969, gekocht toen hij 7 jaar oud was met een opgeblazen motor. Ik heb hem dus al 31 jaar en hij staat al 31 jaar in een droge verwarmde ruimte, is keihard en zit nog in de originele lak.

Een enkele keer rijd ik er mee en dat rijdt best wel goed hoor, maar het is meer een kruising tussen een limousine en een sportwagen. De nieuwere Jaguars rijden vast wel beter en comfortabeler, maar ik vind de series 1 veruit de mooiste.

Maar als ik morgen naar Groningen of Parijs moet ga ik wel met de XM, voor mij de ultieme reiswagen , maar dan ook nog een die voor weinig sportwagens onderdoet.

En ik heb er een paar gehad hoor, zelfs hele dikke Amerikanen als de Thunderbird, Cadillac Eldorado en Chrysler New Yorker.

Maar geen enkele auto haalt het genotnivo van een goede XM, je rijdt 250 km en stapt uit alsof het een kilometer of 40 was.

Hier een foto van mijn Jag:

 

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 april 2007 12:14 AM
  [ # 24 ]
Han S schreef:

Hier een foto van mijn Jag:

 

Nice!
Racing green? Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 april 2007 12:16 AM
  [ # 25 ]
ieksEmmu schreef:
Han S schreef:

Hier een foto van mijn Jag:

 

Nice!
Racing green? Wink

riep daar iemand/?
Wink

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 april 2007 12:43 AM
  [ # 26 ]

Old English Racing Green, om helemaal compleet te zijn.

Er zijn meerdere kleuren racing green en deze is een van de meest donkere.

Overigens is dit een recente foto, mooi karretje hé?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 april 2007 12:47 AM
  [ # 27 ]
Han S schreef:

Old English Racing Green, om helemaal compleet te zijn.

Er zijn meerdere kleuren racing green en deze is een van de meest donkere.

Overigens is dit een recente foto, mooi karretje hé?

raar maar waar de kleur is eigelijk gebruikt voor een race in ierland   Very Happy

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 april 2007 12:56 AM
  [ # 28 ]
citroenc2 schreef:
Han S schreef:

Old English Racing Green, om helemaal compleet te zijn.

Er zijn meerdere kleuren racing green en deze is een van de meest donkere.

Overigens is dit een recente foto, mooi karretje hé?

raar maar waar de kleur is eigelijk gebruikt voor een race in ierland   Very Happy

racing green is nog uit het zilverpijl era.
ferrari was van meet af al rood meen ik, gaandeweg was de UK diverse kleuren, tot er iemand was die een vette motor in een leuke kar bouwde, die maakte hem dat donker groen wat we heden als racing green neerzetten,, (ik kan maar niet van de naam collin chapman afkomen, maar die was het niet toch?)
afijn, het idee was zoals met de cobra,, een leuke engelse bak met een vette motor, waar de cobra een USA V8 kreeg.

en die racing green (was dat jag? ik meen van wel)Daimler dus ( won diverse race’s.

mvgr wupke.. ben ff data en namen loos maar google helpt wel.. 

zie je wel.  Wink (open hem zelf maar, hier word ie te groot)  

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 april 2007 01:12 AM
  [ # 29 ]

Ik dacht dat vroeger groen de kleur was van Engeland, Rood van Italie, blauw van Frankrijk enzovoorts.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 april 2007 01:15 AM
  [ # 30 ]

yep, zeker mooie Jag, ook omdat ie “oud” is, geeft net meer allure!

was dé Ferrari kleur oorspronkelijk niet geel, zoals in hun logo, maar toen ze aan de racerij mee gingen doen hun autos daar speciaal rood voor verfden en zodoende iedereen alleen nog maar rode Ferraris wilde?

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook