Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
En dat is twee! Hoe zegt men dat ook alweer, het bloed kruipt waar het niet gaan kan? Dat is in dit geval zeker van toepassing! Van 29 juni 2006 tot 14 november 2006 reed ik in mijn eerste auto, een Citroën BX 16 TGI Progress.
Deze auto had ik nog zeker een tijd langer willen rijden, maar vanwege de keuze om op mezelf te gaan wonen waren er minder liquide middelen aanwezig om de auto te blijven rijden. Opzich jammer, want ik had in de ruim 4 maanden dat ik de auto bezat behoorlijk wat geld in onderhoud en optische zaken gestoken. Het was helaas niet anders, en zelfstandig wonen is ook helemaal niet verkeerd.
Vanaf deze week begin ik bij m’n nieuwe bijbaantje en komen er weer een hoop meer Florijnen binnen en begon ik weer eens even te rekenen of het mogelijk was een auto te aan te schaffen én houden. Dat bleek dus weer best mogelijk te zijn en daar begon een nieuwe zoektocht bij de bekende verkoopsites.
Vorige week ging ik voor het eerst kijken naar een Citroën Visa 2 cilinder. Dit bleek toch niet echt een auto voor mij te zijn. Er zat nog behoorlijk wat werk aan, en niet de hele kleine dingen die ik nog wel zelf zou kunnen. De deuren begonnen al behoorlijk rot te worden, de bodem in het interieur was vochtig en de motor startte niet. Helaas, maar verstandig om niet te kopen.
Dezelfde avond sprak ik Harm over de Visa en nog wat te koop staande BXjes. Begint ie opeens over z’n ex-BX die op dat moment van z’n broer was. De auto ging de verkoop in en zou wel eens erg gunstig geprijsd kunnen gaan worden. Ik hield me nog een beetje op de vlakte, maar begon later toch maar eens goed na te denken. Harm nog maar eens aangeschoten over de bak en gevraagd hoe die er precies bij stond. Aantal gebruikerskrassen was eigenlijk jet enige minpunt. Pluspunten: vrijwel nieuwe banden, 50k geleden totaal gereviseerd, voorzien van electrische ruiten rondom, electrische spiegels, centrale vergrendeling, deurverklikker, middenarmsteun in de juiste kleurstelling, GTI interieur, zwart dashboard (misschien vergeet ik nog wel wat). De auto heeft 220k gelopen.
Afgelopen vrijdagavond Harm opgebeld en doorgegeven dat ik de auto wilde kopen en snel langs wilde komen. Er moest nog een keerring vervangen bij de nokkenas, maar dat kon gepiept worden voor vandaag. Afgesproken om vandaag langs te gaan, en zo stond ik om 12.30 naar m’n nieuwe auto te kijken. De auto stond nog redelijk te glimmen, en de krassen vielen me behoorlijk mee. Lekker even een proefritje gemaakt met Gijs (verkoper, heet Chevron op dit forum) en dat was echt een hele prettige ervaring. De auto reed zo verschrikkelijk lekker, alles werkte goed en waren geen mankementen te voelen of te horen.
Op dat moment was het voor mij wel duidelijk dat ik een nieuwe auto had. Even later de auto overgeschreven en lekker nog de hele middag met de auto bezig geweest. De CV van de rechterachterdeur werkte niet goed meer, dus hebben Gijs en ik even een tweedehandsje van de sloop gehald die wel goed werkte. Daarna nog een probleem opgelost met de richtingaanwijzer en later bij Harm de electrische spiegelversteller gefixt. Bij Gijs thuis de auto nog even strak in de was gezet, wat ‘m heel erg goed deed!
Op de terugweg van Den Bosch heb ik echt heerlijk gereden en genoten van de m’n nieuwe auto, die echt stukken beter is dan m’n vorige BX. Ik ben benieuwd naar jullie reacties, ik zal binnenkort nog even wat eigengemaakte foto’s posten.
Foto’s:
Van harte! Je vorige Progress was al mooi, maar deze is nog mooier!
Aan deze auto is in de afgelopen jaren door Harm en Gijs veel aan gedaan, dus ik neem aan dat het technisch een van de betere BX’en van Nederland is.
En daarnaast blinkt ie als een tierelier op de foto’s!
Veel veilige, zwevende kilometers gewenst.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Gefeliciteerd met je erg strakke bx! Mooi dat er elektrische ramen en cv inzitten, dat is nét wat standaard bij een Progress ontbreekt waardoor hij erg kaal is. Ziet er netjes uit dit exemplaar!
Maar iets anders, begrijp ik nu goed dat Chevron en Harm broers zijn of lees ik het helemaal verkeerd?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dank voor de reacties Ik ben er zelf ook erg content mee, dat ding staat lekker strak in de lak!
Gijs is niet Harms broer, de auto stond tot gisteren wel op naam van de broer van Harm. Gijs was meer in de gelegenheid om de auto te verkopen en onderhield ‘m ook, zodoende dat hij de verkoper was.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Okee dan. Ik ben weer op de hoogte
Nog steeds een mooie auto hoor, ook al zijn Harm en Chevron geen broers
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
feli
weer een BX in de buurt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Gefeliciteerd en veel plezier ermee! Je zou het typeplaatje zo kunnen vervangen door ‘TZI,’ alle opties zijn immers aan boord.
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Dit is echt een van de mooiste bx-en die ik ooit gezien heb.
Gefeliciteerd ermee
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Hoi
Hoi Wouter, nogmaals van harte gefeliciteerd, ik ben blij dan jij hem hebt gekocht weet ik tenminste dat hij in goede handen is. Als ik die foto’s nog eens goed bekijk is het inderdaad een van de mooiste bx’en van nederland
Heel veel leuke, veilige en zwevende kilometers gewenst.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Hee, gefeliciteerd. Maareh, heeft dat stuur nou twee kleuren of zie ik dat verkeerd
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Thanks Gijs, ik ben ook blij dat ik de verkoper ken, geeft een erg fijn gevoel. Nu nog een beetje oefenen met zo’n nieuwe koppeling
@ Wilan: zit een heel klein tintverschil tussen in het echt, de foto is met flits genomen en dan ziet het er veel erger uit. In het echt is het bijna niet te zien, zeker niet als je het niet weet.
Rij ik zomaar in één van de mooiste BX-en van NL
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dit is een heeele strakke BX. Gefeliciteerd
Ook via dit forum gefeliciteerd! En zoals gesteld, als Chevron hem heeft onderhouden is dat gelijk aan KemaKeur!
Hij kan ook goed Hamburgers ‘bar-b-q’en, althans als er gas in de pot zit.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
De broodjes van de banketbakker en de Brabantse bak frieten bevielen me anders ook erg goed dinsdag
hey, al nieuwe eigenaar van je oude bak ook gefeliciteerd. dit ziet er idd uit als een erg mooi exemplaar. suc6 ermee
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zo, sinds aankoop zijn er al wat kleine dingetjes gedaan zoals:
- Mistlamp gefixt (inmiddels alweer kaduuk )
- Kentekenplaten met dikke letters
- BX club kentekenplaathouder er af gehaald, daar voor in de plaats zit er nu een stickertje linksonder op de achterruit, want ik ben lid sinds Citromobile
- Citroën préfère Total sticker rechtsonder op de achterruit
- Nieuwe ruitenwissertjes
- Gele koplampen
Een aantal foto’s die ik de afgelopen tijd heb gemaakt: