Bij de beurten krijgt de CX Castrol 20W50 mineraal a 8,-/liter ex btw. En als ik dat op Ebay wil kopen kost het 51,- voor 5l. Dus meestal gooi ik er tussen de beurten door Total Quartz 3000 20W50 a 15,- voor 5l ( bij de Carrefour ) in.
15W40 en lager gooit ze er zonder pardon via keerringen en pakkingen weer uit. Achja vrouwen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ijs schreef:Mhh ik gebruik sindskort Kroonolie Emparol 10W/40 voor m’n XM, 6 liter was 35,- €.
Gebruik ik al sinds ik zelf m’n beurtjes uitvoer, heb een keer 7 liter Shell Helix 5W40 gebruikt en toen was ik 80 euro armer.
Sinds de aanschaf van de TCT heb ik er 20d km mee gereden en 4 keer de olie al ververst…..Zo zwart was het en nu komt ‘t er mooi bruin uit.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Re: Waar halen jullie je motorolie?
ZX1.4i schreef:Ik haal het bij de Makro of Carrefour, laatst bij de Carrefour 7L Shell Helix voor €21.
Castrol GTX 10w-40 ook iets van 20 euries toen bij de Carrefour, nu inmiddels kleine 10.000 km verder en nog steeds helder. En dat in een ax gt van 16 jaar naja morgen word ie 16
Ik blijf bij castrol in me scooter en nu ook in me auto’tje
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Willem schreef:Ijs schreef:Mhh ik gebruik sindskort Kroonolie Emparol 10W/40 voor m’n XM, 6 liter was 35,- €.
Gebruik ik al sinds ik zelf m’n beurtjes uitvoer, heb een keer 7 liter Shell Helix 5W40 gebruikt en toen was ik 80 euro armer.
Sinds de aanschaf van de TCT heb ik er 20d km mee gereden en 4 keer de olie al ververst…..Zo zwart was het en nu komt ‘t er mooi bruin uit.
Die ervaring heeft mijn vader ook met zijn mercedes, de auto loopt steeds beter en olie lijkt steeds lichter na elke verversing.
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
abxsport schreef:DigiDaan schreef:Tussen de beurten in (waarbij er de voorgeschreven olie wordt gebruikt) giet ik er, indien noodzakelijk, meestal volsyntheet in van een kwaliteitsmerk (Mobil, Castrol)..
Gooien ze er bij de beurten ook volsyntheet in? Anders krijg je problemen, nooit half-syntheet en volsyntheet mixen.. Dat gaat mis..
Geen idee eigenlijk…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Willem schreef:Ijs schreef:Mhh ik gebruik sindskort Kroonolie Emparol 10W/40 voor m’n XM, 6 liter was 35,- €.
mn olieniveau-meter heeft kuren, nou had ik er een litertje olie bij gegooid, om te kijken of ie reageerde, daarna weer een litertje olie afgetapt.. kwam er alweer zeer donkerbruin uit… en de oliewissel tijdens de beurt is pas een week geleden…
daarom zat ik te denken om binnenkort zelf de boel nog eens te door te spoelen/verversen, maar gezien de prijzen…
by the way, kan iemand zeggen welke maat torx nodig is voor die olieaftapplug, ik had nou de waterpomptang gebruikt… ops:
ieksEmmu schreef:
daarom zat ik te denken om binnenkort zelf de boel nog eens te door te spoelen/verversen, maar gezien de prijzen…
by the way, kan iemand zeggen welke maat torx nodig is voor die olieaftapplug, ik had nou de waterpomptang gebruikt… ops:
Helix reinigt heel goed, laatst bij auto5 maar 20.80euro betaald voor 5 liter (schrik ff van de prijzen hier )
wat betreft die olieaftapplug, die draai je e volgende keer ook uit met de waterpomptang en vervang hem dan door een 6 kant of inbusbout met magneet
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Haalde de total quartz 9000,in 20L drums,bij oliehandel Tullemans in Maasbracht,voor 124 € inc. btw.Gisteren heb ik 40L voor 80 € kunnen kopen van iemand die met zijn garage gestopt is.Ik onderhoud 3 auto’s.
Totaal aantal Berichten: 245
- Xsara 1.6i coupe chrono
De beurten gebeuren bij de dealer dus das gewoon merkspul, het bijvullen doe ik met actionspul.
Totaal aantal Berichten: 245
- Xsara 1.6i coupe chrono
kan iemand mij trouwens vertellen of het slecht is als hij bij de dealer gevuld is met 10w40 en ik hem een tijdje heb bijgevult met 15w40??
Keezx schreef:
PS het is bijgevuldt en gevultd
Waar heb jij op school gezeten?
bijgevuld = verleden tijd, laat die T achterwegen.
Keezx schreef:Ijs schreef:Keezx schreef:
PS het is bijgevuldt en gevultd
Waar heb jij op school gezeten?
bijgevuld = verleden tijd, laat die T achterwegen.
U meend hed…
grapjas (en even serieus, meent en het is T-tijd..dat is dus weer met T)
Olie bij de Action, 5 liter en ook half syntheet.
WD40 haal ik ook bij de Action.
Koelvloeistof bij de Fixet (kroonoil) evenals de commandant
Ride to live, live to ride
CASTROL GTD MAGNATEC 10W-40 bij de Macro.
Animal triste post coitum
Re: Waar halen jullie je motorolie?
Rooney schreef:ZX1.4i schreef:Ik haal het bij de Makro of Carrefour, laatst bij de Carrefour 7L Shell Helix voor €21.
Castrol GTX 10w-40 ook iets van 20 euries toen bij de Carrefour, nu inmiddels kleine 10.000 km verder en nog steeds helder. En dat in een ax gt van 16 jaar naja morgen word ie 16
Ik blijf bij castrol in me scooter en nu ook in me auto’tje
Binnenkort weer een shoptrip naar France, heb mijn tegoed bon van de Carrefour binnen
Dan maak ik de kofferbak leeg en laden we de Xantia tot de nok toe vol met zooi