Nee, ik rijd altijd op gas. Maar mét ‘storing uitlaatgas’ op het display en het brandende onderhoudsicoontje.
Ik weet nu niet of alle injectoren kapot zijn maar het was er meer dan één.
Volgens de gasman is het niet verstandig om met de storing door te rijden, omdat er schade aan kleppen en/of cylinderkop kan ontstaan.
Het vreemde is dat de auto goed rijdt, alleen bij het automatisch overschakelen van benzine op gas na een koude start houdt de motor even in. Wanneer ie op dat moment stationair draait, slaat ie af.
Vorig najaar een lange rit naar Zuid-Frankrijk gemaakt: na twee dagen verdwenen alle meldingen. Het was overdag 35 gr C.
Op de dag van de terugreis zakte de temperatuur onder de 15 gr C, en kwam de storing terug.
Tussenstand: de tankfopper lijkt te werken, en de gasman heeft de storingen gewist. Die kwamen tijdens de rit naar huis niet terug. Maar ik heb na het wissen van de storingen wel vaker één of meer dagen zonder medlingen gereden.
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 11-06-2006
- C5 Exclusive, Break, LPG 2.0
- C5 Charactère, Break, 2.0 LPG
Het vreemde is dat de auto goed rijdt, alleen bij het automatisch overschakelen van benzine op gas na een koude start houdt de motor even in. Wanneer ie op dat moment stationair draait, slaat ie af.
Dit heb ik ook, maar loopt verder als een tierelier. Ik ben niet overtuigd dat injectoren en verdamper stuk zijn…Of heb ik de afgelopen 75.000 km met kapotte spullen gereden?
Vorig najaar een lange rit naar Zuid-Frankrijk gemaakt: na twee dagen verdwenen alle meldingen. Het was overdag 35 gr C.
Melding verschijnt nadat de motor afslaat na stationair lopen, maar verdwijnt altijd na twee dagen. Heeft dit niet te maken met meting uitlaatgas die afwijkende waarden oplevert (met name als het koud en vochtig is) maar in feite niet erg is?
Ik zou toch maar even 2-nd opinion vragen voordat je 900 EURO wegbrengt…
Heeft de dealer alleen naar cilinder 1 gekeken? Problemen met cilinder 1 duiden meestal op een probleem in een andere cilinder, de computer maakt een berekening. Deze berekening klopt meestal voor geen meter..
Heren,
Ergens in dit forum heb ik mijn ervaringen ook met jullie gedeeld. De dealer was ik ook zat omdat die er simpelweg geen verstand van LPG heeft maar wel van het merk zelf. Een LPG boer komt dit soort problemen vaker tegen ook bij zelfde soort auto’s. Laat je auto daar gewoon eens onderzoeken. Mij heeft het wel 1200,- euro gekost september vorig jaar maar sinds die dag geen problemen meer gehad.
Als je niet wil laten repareren kun je onderzoekskosten betalen, het mogelijke probleem is dan in ieder geval opgespoord.
ik ben bij nieuwenhuizen in Rogat (bij Meppel) geweest. Goede service.
Je kunt zelf het probleem wel zoeken maar bij ed LPG boer hebben ze vaker met het bijltje gehakt!
Succes.
Twee weken geleden zijn de verdamper, de injectoren, het filter en de software van de AG-installatie vervangen. Nu geen klachten meer.
Rekening: € 914,50 inclusief de bovengenoemde tankfopper.
Reparatie uitgevoerd door DMI, de vaste gasboer van Citroendealer BM, die ertegenover zit.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
nixmit schreef:Twee weken geleden zijn de verdamper, de injectoren, het filter en de software van de AG-installatie vervangen. Nu geen klachten meer.
Rekening: € 914,50 inclusief de bovengenoemde tankfopper.
Reparatie uitgevoerd door DMI, de vaste gasboer van Citroendealer BM, die ertegenover zit.
OK, er is genoeg documentatie dat de injectoren en verdamper van AG uit de vroege series C5 voor veel problemen zorgen.
Als je nu een LPG 2001-2002 koopt, en er staan er velen, hoe kan je dan achterhalen of dit er eentje is met nieuwe AG onderdelen, of nog de originele. Lijkt me heel pretiig te weten als je een gas C5 wilt kopen.
Software versie laten uitlezen, serienummers op onderdelen? Wie weet het ?
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Mijn advies,
Ga naar een goede garage/ LPG inbouw station, nieuwenhuizen in Rogat (bij Meppel) heeft mijn problemen verholpen. Voorkom een ellendige vakantie en ga niet naar de dealer, niet omdat het een dealer is maar gespecialiseerde bedrijven hebben er meer verstand van.
succes,
Roeland
Je auto rijdt waarschijnlijk wel met die melding, maar op termijn veroorzaakt het rijden met niet functionerende Lambda sonde ed. schade aan de katalysator. Die is er niet op gebouwd om een overschot aan onverbrande brandstof te verwerken.
Uit voorzorg gaat een benzine in noodloop met een arm mengsel (te weinig brandstof te veel lucht) Dat levert geen schade op maar het loopt wel slecht. Ik weet niet of de gascompu ook zo slim is. Als je auto nog wel goed loopt met die melding dan vrees ik eerder een te rijk mengsel (te veel LPG voor de hoeveelheid lucht) met als gevolg dure schade aan de kat.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Hè, wat hoor ik nu op de radio. Citroen maakt reclame voor de C4 picasso met LPG installatie??
Gaan ze toch LPG ondersteunen?
Zie ook
http://www.citroen.nl/CWH/nl-NL/Corporate/Modellen/Acties/Modellen/Actie+C4+Picasso.htm
LPG
Kan mij iemand een GAS boer in de Regio Bussum aanbevelen?
Hè, wat hoor ik nu op de radio. Citroen maakt reclame voor de C4 picasso met LPG installatie??
Ja, mooi verhaal. Ik hoorde het ook en moest er eigenlijk wel weer om lachen. Over drie jaar zullen ze waarschijnlijk wel weer roepen dat ze er niets mee te maken hebben
Maar ik heb tot nog toe geen uitlaatgasstoring hoeven meemaken. Lang leve LPG
Alleen jammer dat nu de blower constant blijft blazen. Die auto is echt overge-computeriseerd. Wat zou hier nu weer aan de hand zijn?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik hoop dat ze er nu lessen uit getrokken hebben??
Ik heb eindelijk een garage gevonden die mijn C5 in wou ruilen
voor een redelijk bedrag , terug naar de Japanner !
Deze auto heeft me meer aan reparatie’s gekost dan de dagwaarde.
Toch nog 3,5 jaar vol gehouden constant diverse storingen gehad.
Succes met jullie auto’s maar voor mij NOOIT geen Citroen meer !
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 11-06-2006
- C5 Exclusive, Break, LPG 2.0
- C5 Charactère, Break, 2.0 LPG
Ik heb eerder dit jaar toch de verdamper laten vervangen (470,=). Loopt sindsdien weer probleemloos op gas. Sindsdien 10.000 gereden. Huidige kilomerstand 174.000. Op naar de 200.000:-)
Overigens, ben tevens in bezit van de C5 phase 2 op gas (nu 44.444km). Deze heeft geen vergelijkbare storingen opgeleverd als de phase 1.
Wat een lang topic zeg,...... helaas kan ik nu hier bij aansluiten.
Ik heb een C5 difference 2 uit 2004, bijna 120.000 gereden, distributieriem net vervangen. Sinds 100.000 op gas (gasfx / bk). Eigenlijk nooit troubles gehad, reed als een trein, echter…........
Sinds een maand het “storing uitlaatgas” gedoe. Tijdens het rijden op zowel gas als benzine tijdens het rijden (zowel koude als warme motor) een schok, zgn. noodloop (3 cilinders blijkbaar), auto langs de kant, even wachten, opnieuw starten en dan loopt hij weer als vanouds. Dit gebeurt nu om de paar honderd kilometer. Naar mijn vaste (goede) dealer Citroën De Jong Hoofddorp geweest. 1e keer was niets uit te lezen , wel werd de gasklep gereinigd en liep hij op en neer naar Frankrijk (+/- 1.000 km gereden) weer als een zonnetje….......... Maar: de laatste week is het weer raak, echter moet hij nu 3 tot 4 keer opnieuw gestart worden voordat hij het weer goed doet. Even snel langs De Jong op 30 december, ondanks de drukte even uitgemeten. Storingslampjes + storing uitlaatgas op het display brandden maar volgens de uitleescomputer was er GEEN storing : : .. Afijn, morgen de hele dag naar de garage om eens uitgebreid aan de slag te gaan…. Het woord bobine was al gevallen…............
Ik hou jullie op de hoogte…..........
C5 Diff 2. 2004