Mijn C5 ( 197000 km ) maakt ook dat piepend geluid. Lees ik hier dat het de krukaspoelie kan zijn. Vanochtend maar even naar de garage gegaan.
Daar zagen ze geen metaalslijpsel en dat zie je meestal wel als het de krukaspoelie is. Waarschijnlijk is het de multiriem in combinatie met een verende rol die niet meer goed is. Hoor het vanavond wel wat het was.
Frenchie schreef:Michael schreef:275 euri
Wat zijn euri alweer.
De Nederlanders zijn nog vele malen erger dan de Fransen die denken dat ze alles op zijn frans moeten schrijven en uitspreken.
De Euro is in het enkelvoud = EURO
en in het meervoud OOK !!!!!
Allemachtig, wat kun jij zeiken!
Nou, ze hebben het hele zakie vervangen: Multiriem met rollen en de krukaspoelie want dat zat er idd ook aan te komen.
Waar zo´n forum al niet goed voor is….......
Dag V strom,
......en hieruit blijkt maar weer eens hoe precies Citroën is tijdens haar fabricage: zowel bij jouw C5 als bij de mijne gaat de krukaspoelie bij een kilometerstand van 197.000 stuk (zie mijn eerder bericht). Exact 197.000 !! Forumgebruikers: jullie zijn dus gewaarschuwd
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
Hmm, bij mijn auto (Xantia HDi-110) gebeurde dit al bij 186000 km… Symptomen overigens niet piepen maar tikken, regelmatig en toerentalafhankelijk, duidelijk lokaliseerbaar.
Duur ding trouwens, die krukaspoelie. (bijna 200 euro ex montage )
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Rembrandt schreef:JoF schreef:Dag V strom,
......en hieruit blijkt maar weer eens hoe precies Citroën is tijdens haar fabricage: zowel bij jouw C5 als bij de mijne gaat de krukaspoelie bij een kilometerstand van 197.000 stuk (zie mijn eerder bericht). Exact 197.000 !! Forumgebruikers: jullie zijn dus gewaarschuwd
Dan was die van mij over tijd. Bij mij gebeurde het met 207.000 km
Zal ik het gemiddelde maar weer goedmaken dan. Vandaag van Oldenhage te horen gekregen dat de poelie kapot is, bij 181.000 op de V6.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Hmm hen ik blijkbaar geluk gehad met de km, bij mijn xsara 20 hdi is de krukaspoelie vervangen bij 220.000 Was overigens ( met een nieuwe multisnaar) wel €450 euro/euri= beide veel geld kwijt
Blijkbaar een kwaal van de citroen motoren. Lijkt dus raadzaam deze te vervangen bij de vervanging van de d riem bij 160 000 ( bij de hdi)
Nou dan weet ik nu wat voor een rekening ik kan verwachten
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Redelijk onduidelijk verhaal. Wat heeft Spanje hiermee te maken, en waarom is het vreemd dat bij ‘slechts’ 179.000 km een keer een onderdeel defect raakt? Als een stuurbekrachtiging uitvalt blijft een auto gewoon bestuurbaar…
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Martijn de Ruijter schreef:Redelijk onduidelijk verhaal. Wat heeft Spanje hiermee te maken, en waarom is het vreemd dat bij ‘slechts’ 179.000 km een keer een onderdeel defect raakt? Als een stuurbekrachtiging uitvalt blijft een auto gewoon bestuurbaar…
Gr Martijn
Tsja, die dingen kunnen nou eenmaal stukgaan, en de auto raakt zeker niet volledig stuurloos. Er is immers sprake van een ( verplichte) mechanische verbinding tussen het stuur en het stuurhuis. De auto voldoet daarmee aan de EG richtlijnen en typegoedkeuring. Het hele verhaal komt overigens behoorlijk zwaar aangezet over
Wat nog opvallender is is het feit dat de titel van dit tpic “piepende krukas pouly” is, wat zou betekenen dat de pouly al langer herrie heeft gemaakt. In zo’n geval is doorrijden natuurlijk niet zo slim hé.....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Persoonlijk vind ik het wat vreemd als een nieuwe gebruiker in zijn eerste bericht meteen een pak herrie post…..
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René van Maren schreef:Persoonlijk vind ik het wat vreemd als een nieuwe gebruiker in zijn eerste bericht meteen een pak herrie post…..
Slot d’r op
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
René van Maren schreef:Persoonlijk vind ik het wat vreemd als een nieuwe gebruiker in zijn eerste bericht meteen een pak herrie post…..
Ik vind het ook wel vreemd dat het steeds normaler gevonden wordt dat dit soort onbenullige dingen zo vroeg de geest geven. T’is zoals al blijkt uit de div. topics wel een behoorlijk zwak punt.
Maar toch vind ik de hier boven gestelde gevolgend (auto stuuurloos) idd nogal overdreven. Wat ik veel ernstiger vind is dat de poelie de distributie kan beschadigen.
waterman771 schreef:René van Maren schreef:Persoonlijk vind ik het wat vreemd als een nieuwe gebruiker in zijn eerste bericht meteen een pak herrie post…..
Slot d’r op
Haha, zat ik al aan te denken… ik wil wel eens weten wat onze “spanjaard” die gewoon in holland zit nog meer heeft te vertellen…
Ik zou ook wel eens de brieven die hij terug krijgt willen zien….
Maar nogmaals, de alarmbellen rinkelen wel een beetje hier
Er zijn hier een paar mensen (waaronder ik) die wel enig verstand van zaken hebben, die zich afvragen waarom hij onbestuurbaar is.
we zijn allemaal van mening dat de bekrachtiging uitvalt, en dat hij daarmee ZWAARDER stuurt!
Gaarne even toelichten!