Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
knäckor schreef:Ik wou dat ik wat zinnigs kon zeggen, maar helaas heb ik niet het verlossende woord voor je. Sterker nog, ik heb zelf ook nog een LHM-vraag in mijn topic waar ook nog niemand zich echt aan heeft durven wagen
Is je LHM nog wel lekker fris?
LHM is een maand geleden (ofzoiets) ververst.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:Lucht kan via de aanvoerslang van de pomp in het systeem komen. Indrukken van de voor of achterkant moet idd vrij gemakkelijk gaan geloof ik, mijn nieuwe regelaar reageert echt meteen als ik de voorkant indruk. Bij de oude duurde het toch wel 6,7 seconden…
Heb je het systeem al voorzien van spoelolie?
Geen spoelolie, wel verse LHM. Kon je met de oude regelaar ook de voorkant tot op de veerstops indrukken?
Bij deze kon dat na die teflonbehandeling bij wijze van spreken met je pink Bij geen van m’n vorige BXen kon dat, maar ik bedacht me inmiddels dat bij die de hoogteregelaars misschien ook al ingrepen voor je zover was.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
beerpeet schreef:knäckor schreef:Ik wou dat ik wat zinnigs kon zeggen, maar helaas heb ik niet het verlossende woord voor je. Sterker nog, ik heb zelf ook nog een LHM-vraag in mijn topic waar ook nog niemand zich echt aan heeft durven wagen
Is je LHM nog wel lekker fris?
LHM is een maand geleden (ofzoiets) ververst.
maar als de olie heel vies was dan had je er beter spoelolie in kunnen doen…
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:beerpeet schreef:knäckor schreef:Ik wou dat ik wat zinnigs kon zeggen, maar helaas heb ik niet het verlossende woord voor je. Sterker nog, ik heb zelf ook nog een LHM-vraag in mijn topic waar ook nog niemand zich echt aan heeft durven wagen
Is je LHM nog wel lekker fris?
LHM is een maand geleden (ofzoiets) ververst.
maar als de olie heel vies was dan had je er beter spoelolie in kunnen doen…
Misschien wel, is er nu vuil op hol geslagen door ‘t systeem. Is alsnog een optie.
Maar de timing van de huidige nukken blijf ik vreemd vinden: nadat ik teflonspray in de veerpoten heb gespoten en ‘m een tijdje in de hoogste stand heb laten staan. Gewoon toeval?
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hoogste stand, pomp moet hard werken, haarscheurtjes in de aanvoerslang (of te weinig LHM…), ik denk maar wat hardop hoor…
Ik zou op citro even een kan spoelolie meenemen. Ik wil het er wel indoen voor je.
Als de LHM zo nieuw is dan kunnen we die toch ook weer bewaren..
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hmm, net ff de Vert Cali op de brug gehad, waarschijnlijk is de LHM-lekkage nu verholpen. Er bleken 2 minuscule slangetjes uit een minuscuul plastic verdeelblokje te zijn geschoten boven de hoogteregelaar. En allemaal lekker bereikbaar…
Daarna begon ‘ie echter opnieuw te jojo-en en, heel opmerkelijk, als je op de achterbumper ging hangen zakte de voorkant naar beneden ipv dat de achterkant omhoog kwam…
Megoed, opnieuw drukloos gemaakt en een tijdje laten lopen, op de rem getrapt en gestuurd, en daarna was ‘t jojo-en weer over.
Wat ik dan weer vreemd vind: voordat ‘ie drukloos werd gemaakt, kon je de voorkant niet tot op de veerstops naar beneden duwen, daarna opnieuw wel en dus bij wijze van spreken met 1 pink
Waar komt de lucht in ‘t systeem vandaan en hoe kan ‘t dat je ‘m (soms) voor tot op de veerstops in kunt duwen (achter niet)?
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:Lucht kan via de aanvoerslang van de pomp in het systeem komen. Indrukken van de voor of achterkant moet idd vrij gemakkelijk gaan geloof ik, mijn nieuwe regelaar reageert echt meteen als ik de voorkant indruk. Bij de oude duurde het toch wel 6,7 seconden…
Aanvullend: de aanvoerslang van de pomp is in orde, geen scheurtjes of wat dan ook.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Nog ff wat betreft ‘t schuifdak: 1 van de “rails” waarin de zonwering heen en weer schuift is verbogen, waardoor ‘t dak niet voldoende ruimte krijgt om helemaal naar beneden te komen en naar achteren te schuiven.
Ga nog proberen of ik dat bij kan buigen, maar ‘t handigste zou denk ik toch een compleet nieuw/ander schuifdak zijn. XM schuifdak met ingebouwd spoilertje lijkt me wel wat
of een hollandia dak, die hebben dat ook..
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:of een hollandia dak, die hebben dat ook..
Maar die hebben de neiging te gaan roesten om de dakrand
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
maar de dakrand kan je toch zelf afwerken?? goed insmeren en afkitten, dan houdt ie het wel een tijdje vol hoor
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hoe gaat het met de dolle cali?
istie een beetje tot rust gekomen?
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Weet ‘t eerlijk gezegd niet, heb er sinds vrijdag niet meer mee gereden ops:
Wat ik wel gezien heb is dat de LHM-lekkage met ‘t opnieuw vastmaken van die 2 slangetjes niet is verholpen
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
da’s bahluh….
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ff een updateje, de Vert Cali is 2 weken geleden teruggeweest naar Doro vanwege de voortdurende LHM-lekkage, maar die blijkt opnieuw niet verholpen te zijn. Nu was er weer een ander retourslangetje los en dat is weer vastgezet, maar dat heeft dus niet mogen baten.
Eigenlijk wilde ik de octopus laten vernieuwen, maar dat werd ontraden omdat die er nog heel goed uitziet, alleen die losse slangetjes steeds… Bovendien bleek dat de octopus die ik van hun gekregen heb niet gaat passen Zijn er verschillende octopussen voor 1600’s?
De lekkage is trouwens echt sinds ‘t bezoek aan Chyparse, daarvoor was ‘ie lekvrij. Ergens voelt dat een beetje zuur, al kunnen zij er niks aan doen.
Overigens heeft ‘t gejojo zich niet meer voorgedaan sinds de eerste keer dat die retourslangetjes zijn vastgezet.
Alweer een tijdje geleden heb ik ook een ander schuifdak met rijwindspoilertje bemachtigd, maar ben er nog niet aan toegekomen ‘t erin te zetten.
Automaat moet nog steeds aangepakt worden, want met ‘t spannen van de remband, zijn de schakelmomenten compleet in de war gegooid, schakelt te vroeg en te snel achter elkaar op. Achteruit blijft problematisch, vooral als ‘ie warm is.