1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Praat je tegen je wagen ?
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 21 april 2007 12:26 AM

Praat je tegen je wagen ? Ik (nog) niet, maar heb wel tegen m’n skelter (kinder-auto Wink ) gepraat.

Wat vind jij overigens van anderen die tegen hun wagen praten ? Kierewiet of geheel begrijpelijk omdat je wagen hetgeen is waar je het meest tegen vertelt.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 21 april 2007 12:30 AM
  [ # 1 ]

Ik praat niet hardop tegen hem (mijn XM is een hij), maar ik maak wel in gedachten complimenten richting de XM.

En ik stel hem weleens retorische vragen, ook in gedachten.  Laughing

Ken verder niemand die tegen zijn auto lult. Blijft een beetje raar, om dat hardop te doen. Tenzij het schelden is, dan begrijp ik het wel.  Very Happy

Profiel  

BertuCX
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 21 april 2007 12:45 AM
  [ # 2 ]

Re: Praat je tegen je wagen ?

Lelijke Eend schreef:

Normaal gesproken niet.
Maar als ik ‘m bijvoorbeeld na lange tijd stilstand toch nog net zonder toeters en bellen aankrijg op het laatste beetje stroom in de accu krijgt ie wel ‘n paar tikjes op het dash met bijvoorbeeld de toevoeging: ouwe trouwe!

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 21 april 2007 12:48 AM
  [ # 3 ]

Ik heb wel een BX gehad die tegen MIJ ging kletsen, omdat ik net een Xantia TD had gekocht…en die TZD-turbo dat maar niks vond. Twisted Evil
(dat verhaal moet nog ergens hier staan of op het Xantiaforum)

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 21 april 2007 10:37 AM
  [ # 4 ]

Alleen als ik slaap.

Animal triste post coitum

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 21 april 2007 02:28 PM
  [ # 5 ]

Ja, dit heb ik van mijn moeder geleerd en het werkt, totzover… Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

Bing17
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

Gepost: 21 april 2007 02:37 PM
  [ # 6 ]

Ik betrap me erop dat het toch wel redelijk vaak voorkomt.
Tegen alles wat uit zichzelf voortbeweegt trouwens. Tegen computers ook trouwens, hoewel dat meer onder krachttermen valt volgens mij.

Vooral in de eend en met de hy heb/had ik er last van, vaak in combinatie met harde wind, hoge heuvels en andere zware omstandigheden, dan is een complimentje wel op zijn plaats als je boven staat, of op de plaats van bestemming bent, in combinatie met een bemoedigend tikje op het plaatwerk.

Bij de hy liet ik dit tikje meestal achterwege, omdat dit vaak resulteerde in een bergje oud ijzer/roest onder de auto.

beter langharig als kortzichtig

Profiel  

BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 798

Gepost: 21 april 2007 02:58 PM
  [ # 7 ]

Ik praat alleen met men wagen als hij niet werkt….dat is dan eigenlijk meer roepen…. Laughing  Wink

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 21 april 2007 11:52 PM
  [ # 8 ]

Ik betrap me ook wel eens op het bemoedigend op het dak tikken na een lange rit met de GS. Met de BX heb ik dat overigens niet.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 22 april 2007 12:04 AM
  [ # 9 ]

Praten? nee, wel complimentjes af en toe in gedachte.
De meeste vinden het al stom genoeg dat ik mijn auto een naam heb gegeven. Rolling Eyes

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

BertuCX
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 22 april 2007 12:16 AM
  [ # 10 ]
mkatgert schreef:

Ik betrap me ook wel eens op het bemoedigend op het dak tikken na een lange rit met de GS. Met de BX heb ik dat overigens niet.

Hahaha, precies! Ik heb het ook alleen met de ouwe trouwe Citriwens, met de moderne leasert niet, in elk geval nog niet gehad.

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 22 april 2007 01:24 PM
  [ # 11 ]

Re: Praat je tegen je wagen ?

Lelijke Eend schreef:

Nee wel vloeken als dat hok weer eens staat te lekken of hij wordt te warm of hij doet het niet. De laatste tijd vloek ik dus erg vaak. Wink

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7801

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 april 2007 01:56 PM
  [ # 12 ]

Alleen in zeer uitzonderlijke situaties zou ik tegen haar praten, als ze me in twaalf uur tijd vanuit zuid-frankrijk naar nederland heeft gereden bijvoorbeeld, weer eens zonder noemenswaardige rugpijnen enzo. Verdient ze wel een complimentje. Ook wil ik na een lange rit nog wel eens gewoon in de auto blijven zitten, met de motor en radio uit, gewoon even niets.

Wat ik ook wel typisch vind is even tegen een bandje aantrappen, en er vervolgens het vertrouwen hebben dat ze me overal veilig met 190+ naartoe kan brengen Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 april 2007 01:58 PM
  [ # 13 ]

tuurlijk praat ik wel is tegen me BX… ze zeggen toch ook dat een BX karaker heeft!! Dan zou die dus ook naar je luisteren.

Tot zover werkt het best wel.. want mijn Bxen hebben me nog nooit laten staan Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206

Gepost: 22 april 2007 02:29 PM
  [ # 14 ]

Tegen mijn Corsa praate ik alleen als ik kwaad was. Opmerkingen als: ‘doe eens wat stiller, lawaaibak’ of ‘Tempo luie Duitser’, omdat deze zo vreselijk traag was. Schelden ook als ik na een lange rit met file weer eens met knallende rugpijn uitstapte.

Met mijn Focus had ik helemaal geen band. Gewoon een goede auto, verder niets.

Tegen mijn C5 en mijn C4 praat ik wel. Klopjes op het dashboard als je weer eens een stoplichtsprintje hebt gewonnen of na een lange rit nog fris en fruitig uitstapt. Hetzelfde heb ik ook met mijn motors, daar praat ik ook wel eens tegen, met klopjes op de tank.

Namen krijgen ze bij mij niet.

WOF Confused

WOF lovecitro

De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 22 april 2007 02:38 PM
  [ # 15 ]
Bing17 schreef:

Ik betrap me erop dat het toch wel redelijk vaak voorkomt.
Tegen alles wat uit zichzelf voortbeweegt trouwens. Tegen computers ook trouwens, hoewel dat meer onder krachttermen valt volgens mij.

Vooral in de eend en met de hy heb/had ik er last van, vaak in combinatie met harde wind, hoge heuvels en andere zware omstandigheden, dan is een complimentje wel op zijn plaats als je boven staat, of op de plaats van bestemming bent, in combinatie met een bemoedigend tikje op het plaatwerk.

Bij de hy liet ik dit tikje meestal achterwege, omdat dit vaak resulteerde in een bergje oud ijzer/roest onder de auto.

Mr. Green

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook