Gefeliciteerd!
@Mark/deur63: ik wist niet dat je je Chic wegdeed?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Dapper, Een BX is niet echt het toonbeeld van betrouwbaarheid
Een BX die goed onderhouden is en wordt, kan best een hele betrouwbare auto zijn!
Een goed verzorgde bx is inderdaad zeker betrouwbaar te noemen; het is echter wel zo dat er vaak ‘dingetjes’ aan zijn in mijn ogen, maar het is meestal eenvoudig te verhelpen. Trouwens, het zijn auto’s op leeftijd, dus dat is niet bepaald bx-eigen.
Heb je trouwens wel eens in een bx gereden? Ik vind het sowieso moedig dat je een auto koopt die je niet zelf gezien hebt.
In ieder geval heel veel plezier ermee!
oudelut schreef:Gefeliciteerd!
@Mark/deur63: ik wist niet dat je je Chic wegdeed?
Ik zat ook al aan Mark te denken ja
De reden dat ik mijn Chic toen weer heb weg gedaan, moet ik weer even gaan opzoeken….ik heb de laatste 4 jaar nogal wat Citroen’s gehad (zie onderschrift) met allerlei kwalen/gebreken. ops:
Wel weet ik dat hij zeer zuinig reed….1 op 14,5 haalde ik ermee met veel snelweg km’s en dan reed ik niet eens rustig.
@B-iks Ik heb al wel een paar proefritjes gemaakt met wat potentiele kandidaten, maar nog geen eigen BX gehad…Reed uitstekend moet ik zeggen
@Bram je hebt een heel leger gehad geloof ik ja ...Herinner je je nog wat er met de Chic was? Ik hoop dat ik ook een gemiddelde van 14,5 ga halen straks!
FutureBXChicdriver schreef:...Herinner je je nog wat er met de Chic was? Ik hoop dat ik ook een gemiddelde van 14,5 ga halen straks!
Ik heb hem gevonden die draad, stamt nog uit de zomer van 2004, toen dit forum nog maar iets van 500 leden had (knus groepje toen ) i.p.v. nu al ruim 6600….was op pagina 45 van de BX topic
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1134&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ik haalde er 1 op 13.8 mee en ook 1 op 14,5 weet ik me te herinneren.
De reden dat ik hem weer wegdeed was dat ik toch weer meer km’s ging maken….en dus weer overstapte op diesel.
Bram schreef:
Ik heb hem gevonden die draad, stamt nog uit de zomer van 2004, toen dit forum nog maar iets van 500 leden had (knus groepje toen ) i.p.v. nu al ruim 6600….was op pagina 45 van de BX topic
Ik haalde er 1 op 13.8 mee en ook 1 op 14,5 weet ik me te herinneren.
De reden dat ik hem weer wegdeed was dat ik toch weer meer km’s ging maken….en dus weer overstapte op diesel.
...na een maand ongeveer!! Ik kan me ook voorstellen dat na een TD met veel NM onderin een 16i met max NM’s op hoge toeren wennen is en misschien wel niet zo prettig.
Leuk draadje trouwens, heb hem helemaal gelezen .
Wel een beetje raar trouwens dat de Chic geen elctrische ramen achter heeft!?
FutureBXChicdriver schreef:...na een maand ongeveer!! Ik kan me ook voorstellen dat na een TD met veel NM onderin een 16i met max NM’s op hoge toeren wennen is en misschien wel niet zo prettig.
Leuk draadje trouwens, heb hem helemaal gelezenWel een beetje raar trouwens dat de Chic geen electrische ramen achter heeft!?
Net als de 94’er TGD breaks en nog wat types ja.
Het is eigenlijk alleen een gemis als je s’Zomers ALLEEN in de hitte rijdt en je wilt je achterramen opendoen, dan zijn die 2 knopjes tussen je stoelen wel prettig ja….verder is dat niet belangrijk.
Bram schreef:Wel een beetje raar trouwens dat de Chic geen electrische ramen achter heeft!?
Net als de 94’er TGD breaks en nog wat types ja.
Het is eigenlijk alleen een gemis als je s’Zomers ALLEEN in de hitte rijdt en je wilt je achterramen opendoen, dan zijn die 2 knopjes tussen je stoelen wel prettig ja….verder is dat niet belangrijk.
dakje open en linkerachterraam een klein eindje open geeft een heerlijk verfrissend effect zonder veel herrie of tocht
Vandaar: Open dakje + electrische ramen achter zijn een must
(je moet toch een béétje rekening houden met de klimaatverandering…)
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Stelletje watjes! als je ‘t warm hebt bouw je toch gewoon airco erin
Harm schreef:Stelletje watjes! als je ‘t warm hebt bouw je toch gewoon airco erin
neenee..ACC
Harm schreef:Stelletje watjes! als je ‘t warm hebt bouw je toch gewoon airco erin
Is zowiezo misschien wel een goed idee om een keer te doen. Enig idee wat dat ongeveer zou kunnen kosten? En is dat zelf in te bouwen :
mssl schreef:FutureBXChicdriver schreef:Harm schreef:Stelletje watjes! als je ‘t warm hebt bouw je toch gewoon airco erin
Is zowiezo misschien wel een goed idee om een keer te doen. Enig idee wat dat ongeveer zou kunnen kosten? En is dat zelf in te bouwen :
Zoek maar eens op het topic van Harm! Ik geloof dat ‘‘chevron’’ het topic is gestart
Ik zal het je niet aanraden om te doen, tenzij je zo’n handige kerel als Gijs (Chevron) tot je beschikking hebt
Wat een onderneming zeg! Ik geloof dat ik het maar uit mijn hoofd moet laten!
Maar die electrische ramen achter, je zou toch verwachten dat bij zo’n luxe versie die ook aanwezig zijn? Misschiens is dat een klus die wel haalbaar is voor mij