Beste C5-ers,
Heb ik weer: ruitmechaniek links achter (elektriek) kaduuk! Niet alleen dat ringetje / pennetje dat door het raam zit (dat ook en was niet te vinden onderin het portier), maar ook een deel van het mechaniekje stuk en dat was zelfs waarschijnlijk de oorzaak van het hele verhaal. Anyway, het komt er op neer dat het hele mechaniek vervangen moet worden à raison de 275 euri! En dat alleen voor het onderdeel! Iemand die dat goedkoper kan leveren, of heel toevallig achterin de schuur nog een achterportier voor 50 eu heeft staan ofzo?
Alvast dank!
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Gebruikt misschien ?
bij Bart Ebben.com of via autoonderdelenlijn.nl
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Heb denk ik al iets gevonden…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Nou, heb net het nieuwe ruitmechaniek erin gebouwd… Is allemaal uiteindelijk goed gelukt, maar…. wat-ie nu doet is dat het raam als het boven is, weer open gaat tot bijna halverwege! Ik weet het, dat is de anti-klem beveiliging, maar hoe kan ik ‘m laten weten dat-ie echt boven is en dus dicht moet blijven zitten? Voorheen leek dit ook al het geval te zijn, dus het ligt niet aan het nieuwe mechaniek.
HELP!
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Geo schreef:Nou, heb net het nieuwe ruitmechaniek erin gebouwd… Is allemaal uiteindelijk goed gelukt, maar…. wat-ie nu doet is dat het raam als het boven is, weer open gaat tot bijna halverwege! Ik weet het, dat is de anti-klem beveiliging, maar hoe kan ik ‘m laten weten dat-ie echt boven is en dus dicht moet blijven zitten? Voorheen leek dit ook al het geval te zijn, dus het licht niet aan het nieuwe mechaniek.
HELP!
haal uw batterij eens een nachtje los en dan moet je meestal alles opnieuw instellen,alsook de ramen! vermoedelijk is uw desbetreffend raam motor zijn nulpunt kwijt en moet dit opnieuw ingeleerd worden!
succes!
Thanx,
Had reeds een topic hierovergevonden en de voiture staat nu met losse accuklemmen een nachtje af te koelen… Morgen maar weer eens kijken… En anders oude motortje erop proberen te sleutelen…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Nou, eindelijk gelukt! Probleem van het automatisch weer naar beneden gaan van het raampje bij sluiten was niet opgelost door de auto een nachtje zonder accu te laten staan. Motortje loskoppelen bleek ingewikkelder dan verwacht…
Voor de mensen die het willen proberen: hele mechaniek moet eruit en zit op 3 plaatsen geklonken. Klinknagels uitboren en later voorzien van zelftappers (dat vergemakkelijkt het uitbouwen, mocht het nog niet functioneren). Motortje zelf gaat niet van het geheel af, dus 2 schroeven aan de achterkant van de rail losmaken en dan even tikken, motortje + tandwiel komt los. Pas hierbij op! Zorg dat de ijzerdraadjes om de wikkel blijven! Bij mij ging dat los en het is uiteindelijk goed te doen om het er weer op te draaien, maar een hele uitzoekerij en zonder voorbeeld krijg je het wrsch. niet voor elkaar. Zorg dan dat de motor op de nulstand staat en de plastic schuif waar het raam aan wordt bevestigd helemaal in de onderste stand (dat is ook de truc om de ijzerdraadjes te wikkelen). De boel weer in elkaar sleutelen, en terugmonteren in de auto. Nu eerst even testen zonder de borgringetjes in het gat van het raam te doen (want dat is altijd een gepriel en gaat het beste met raam volledig omlaag). Als het goed is moet-ie het nu weer doen! Zo niet, dan mechaniek weer uit elkaar (dus deel met ijzerdraadjes los van de motor), motortje aansluiten en een keer kort op raam dicht drukken (niet doordrukken op de automatische stand om het raam helemaal in 1 x te sluiten). Dan weer proberen en eventueel herhalen net zolang tot het werkt: je hoort dan ook keurig het relais afslaan als het raam helemaal dicht of helemaal open is.
Succes!
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Nu gaan de voorruitjes niet meer omlaag als ik via de afstandsbediening de raampjes op een kier wil zetten!
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Geo schreef:Nu gaan de voorruitjes niet meer omlaag als ik via de afstandsbediening de raampjes op een kier wil zetten!
heb je ze opnieuw in geleerd,na het nachtje zonder accu??? want als je alles wil resseten,dan moet je elk raam met beetjes naar omhoog doen ,zoals je met je achterraam gedaan hebt
Toch kanp en leuk dat er zelfs al aan C5-en gehobbyd wordt !
Schijt aan originaliteit.
Inderdaad, raampjes een x op enneer met knopje ingedrukt houden (dus niet op de one touch stand) en de boel werkt weer…
Tja, hobby-en aan de auto spaart nu eenmaal een hele hoop geld en relatief eenvoudige dingen kun je best zelf doen!
Zwaai en bedankt voor alle tips!
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)