tanx, schaarkrikje ff aanschaffen dus is altijd handig voor pech als ze op haar buik ligt
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
ik heb hem net besteld, bdp sensor 35 euro erg goedkoop
ik had hem veel duurder verwacht er werd onderdeelnummer d3717 bij gegeven weet iemand of dit wel de goeie is ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Geen idee of het onderdeel nummer klopt, prijs wel ongeveer.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
vandaag bdp sensor vervangen best wel lastig plekkie ik kon dr maar net bij, na het vervangen met starthulp geprobeerd te starten en gelijk aanslaan
maar….. na het loshalen van de starthulp sloeg ze gelijk weer af en gaf daarna ook totaal geen sjoege meer, ook niet met starthulp
weet iemand waar ik moet zoeken want nu weet het ff niet meer, dynamo laadt bij, accu heeft prik, bougies hebben vonk bdp sensor geeft wel wat op de multimeter maar ik weet niet percies wat ik moet meten :
kunnen 2 bdp sensoren zo kort achter elkaar kapotgaan en waarom ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
hoe bedoel je (geen sjoege meer) ?
ze gaat niet rond?
ze gaat wel rond maar slaat niet meer aan?
zo ja , heb je wel dan niet eeen vonk?
gaarne wat meer details , anders is het echt giswerk..
als je 12 Volt meet op de accu ,wil dat nog niet zeggen dat je AMPere’s hebt.
dat kun je alleen meten met een vermogenstester..
mvgr wupke
Misschien een raar antwoord , maar ik heb ook `es zo`n vogel van de ANWB met mijn auto bezig gezien met starthulp , maar kon niets vinden toen .Dezelfde verschijnselen als jij , even aanslaan en weer afslaan , rondje rijden , motor uit , niet meer aan te krijgen .
Hij dacht dat het aan mijn bobine lag .
Het bleek achteraf een slecht funktionerende benzinepomp te zijn , die de ene keer wel een beetje werkte , de andere keer helemaal weer niet !
De toevoerdraad waar dus 12 V op staat was bijna gebroken .
Zou ik toch maar eens nakijken , kijk of `ie genoeg benzine krijgt .
Baat het niet , dan schaadt het ook niet .
Succes , Dirk
XM TCT Ambiance`94
ik ben dr net achter gekomen dat de xm toch geen vonk geeft op de bougies, bobine heb ik niet meer kunnen testen omdat de accu weer leeg was.
starter draait wel hij slaat alleen niet aan, als de accu op de starthulp staat laad deze gewoon bij tot 12 volt, hij loopt daarna wel weer heeeel snel leeg
zelf heb ik beperkte autokennis maar meestal kom ik er wel uit maar deze keer weet ik echt niet waar ik moet zoeken, zelf verdenk ik de startonderbreker en de accu
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
ronaldeponald schreef:
zelf heb ik beperkte autokennis maar meestal kom ik er wel uit maar deze keer weet ik echt niet waar ik moet zoeken, zelf verdenk ik de startonderbreker en de accu
ik denk dat je juist denkt.
dus een andere accu erin, en dan nog eens proberen.
soms kan een startonderbreker vervelend gaan doen als de accu plat is.
als je motor weer loopt moet je wel even je dynamo controleren, frequent is de onvoldoende of te lage laadstroom van de dynamo ,de oorzaak dat een accu kapot gaat.
dus iig even controleren of je dynamo voldoende laad.
13 tot 14,6 a 14,8 VOLT moet je dan kunnen meten tussen de + en - pool op de accu.
mvgr wupke
Zit er in de XM nog een aparte gelijkrichter of zit die in
je dynamo ? Hier kan het dan ook aanliggen vwb het opladen.
Ik denk dat de gelijkrichter in de dynamo zit overigens, en
of dat apart te vervangen is….. Zal toch haast wel ?
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
ik heb geen reden om aan te nemen dat de dynamo of gelijkrichter van de dynamo niet goed functioneren, na het kapot gaan en vervangen van de bdp sensor heeft de xm maar ong. 1 minuut stationair gedraaid, na het verwijderen van de starthulp stopte ze met draaien en wilde daarna niet meer starten.
de accu is helemaal plat geweest, 1 min stationair draaien was lang niet voldoende om de energievraag van de xm met oppompen ( in de cockpit zal ook wel alles aangestaan hebben zoals airco, dvd, ventilator) met de starthulp geruime tijd op de xm komt de accu niet verder dan 12v daarna 3 x starten en hij staat weer op 4v.
morgen zet ik wel een nieuwe accu erin en dan met de geresette startonderbreking dmv accupolen tegen elkaar en starthulp erbij hooooooop ik dat ze weer start.
houd de startonderbreking de vonk tegen ? want met de vonktest is ze gezakt
kan een accu die op 12v staat, geen of onvoldoende amp weggeven
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
ronaldeponald schreef:
houd de startonderbreking de vonk tegen ? want met de vonktest is ze gezakt
kan een accu die op 12v staat, geen of onvoldoende amp weggeven
een startonderbreker kan op diverse manieren functioneren.
het is maar net welk type en soort onderbreker je hebt.
de een onderbreekt de voeding naar de ECU.
hierdoor heb je geen vonk, en geen brandstof.
de ander schakelt je brandstofpomp uit, dan heb je geen brandstofdruk ,en sommige ECU’s schakelen dan ook de injectors EN de ontsteking uit.
dus wat er in jou geval gebeurt is even lastig te beoordelen.
een Accu kan idd 12 V op de meter geven maar geen AMPs.
de technische uitleg is dat je 6 cellen hebt van 2 VOLT per stuk.
als een van die cellen (of meerdere) defect is ,trekken die de AMPS uit de goede cellen, hierdoor lees je wel 12 V maar is er geen vermogen (AMPS).
als je zo’n accu een halve dag laat staan is hij compleet leeg, of geeft zoals in jou geval nog 4 Volt aan/af.
en wederom adviseer ik je om NA het plaatsen van een goede accu, en bij draaiende motor ,even goed te meten of je dynamo niet is overleden.
doordat je accu een langzame dood is aangegaan, heeft deze ongemerkt een zware belasting/aanslag op je dynamo gepleegt.
hierdoor (kon) je dynamo dus ook wel eens het loodje hebben gelegd.
13 tot 14,6 a 8 volts bij draaiende motor.
mvgr wupke
brandstof krijgt ze want na herhaaldelijk proberen de xm te starten heb ik ruim benzine geroken, ik zal iid de dynamo meten als het gelukt is haar te starten, ik begin dr wel een beetje te missen
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl