Praat je tegen je wagen ? Ik (nog) niet, maar heb wel tegen m’n skelter (kinder-auto ) gepraat.
Wat vind jij overigens van anderen die tegen hun wagen praten ? Kierewiet of geheel begrijpelijk omdat je wagen hetgeen is waar je het meest tegen vertelt.
Schijt aan originaliteit.
Ik praat niet hardop tegen hem (mijn XM is een hij), maar ik maak wel in gedachten complimenten richting de XM.
En ik stel hem weleens retorische vragen, ook in gedachten.
Ken verder niemand die tegen zijn auto lult. Blijft een beetje raar, om dat hardop te doen. Tenzij het schelden is, dan begrijp ik het wel.
Totaal aantal Berichten: 101
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Re: Praat je tegen je wagen ?
Lelijke Eend schreef:Praat je tegen je wagen ?
Normaal gesproken niet.
Maar als ik ‘m bijvoorbeeld na lange tijd stilstand toch nog net zonder toeters en bellen aankrijg op het laatste beetje stroom in de accu krijgt ie wel ‘n paar tikjes op het dash met bijvoorbeeld de toevoeging: ouwe trouwe!
Ik heb wel een BX gehad die tegen MIJ ging kletsen, omdat ik net een Xantia TD had gekocht…en die TZD-turbo dat maar niks vond.
(dat verhaal moet nog ergens hier staan of op het Xantiaforum)
Alleen als ik slaap.
Animal triste post coitum
Ja, dit heb ik van mijn moeder geleerd en het werkt, totzover…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ik betrap me erop dat het toch wel redelijk vaak voorkomt.
Tegen alles wat uit zichzelf voortbeweegt trouwens. Tegen computers ook trouwens, hoewel dat meer onder krachttermen valt volgens mij.
Vooral in de eend en met de hy heb/had ik er last van, vaak in combinatie met harde wind, hoge heuvels en andere zware omstandigheden, dan is een complimentje wel op zijn plaats als je boven staat, of op de plaats van bestemming bent, in combinatie met een bemoedigend tikje op het plaatwerk.
Bij de hy liet ik dit tikje meestal achterwege, omdat dit vaak resulteerde in een bergje oud ijzer/roest onder de auto.
beter langharig als kortzichtig
Ik praat alleen met men wagen als hij niet werkt….dat is dan eigenlijk meer roepen….
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik betrap me ook wel eens op het bemoedigend op het dak tikken na een lange rit met de GS. Met de BX heb ik dat overigens niet.
Praten? nee, wel complimentjes af en toe in gedachte.
De meeste vinden het al stom genoeg dat ik mijn auto een naam heb gegeven.
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 101
- C5 2.0 16V Exclusive Break
mkatgert schreef:Ik betrap me ook wel eens op het bemoedigend op het dak tikken na een lange rit met de GS. Met de BX heb ik dat overigens niet.
Hahaha, precies! Ik heb het ook alleen met de ouwe trouwe Citriwens, met de moderne leasert niet, in elk geval nog niet gehad.
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 7801
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Alleen in zeer uitzonderlijke situaties zou ik tegen haar praten, als ze me in twaalf uur tijd vanuit zuid-frankrijk naar nederland heeft gereden bijvoorbeeld, weer eens zonder noemenswaardige rugpijnen enzo. Verdient ze wel een complimentje. Ook wil ik na een lange rit nog wel eens gewoon in de auto blijven zitten, met de motor en radio uit, gewoon even niets.
Wat ik ook wel typisch vind is even tegen een bandje aantrappen, en er vervolgens het vertrouwen hebben dat ze me overal veilig met 190+ naartoe kan brengen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tuurlijk praat ik wel is tegen me BX… ze zeggen toch ook dat een BX karaker heeft!! Dan zou die dus ook naar je luisteren.
Tot zover werkt het best wel.. want mijn Bxen hebben me nog nooit laten staan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Tegen mijn Corsa praate ik alleen als ik kwaad was. Opmerkingen als: ‘doe eens wat stiller, lawaaibak’ of ‘Tempo luie Duitser’, omdat deze zo vreselijk traag was. Schelden ook als ik na een lange rit met file weer eens met knallende rugpijn uitstapte.
Met mijn Focus had ik helemaal geen band. Gewoon een goede auto, verder niets.
Tegen mijn C5 en mijn C4 praat ik wel. Klopjes op het dashboard als je weer eens een stoplichtsprintje hebt gewonnen of na een lange rit nog fris en fruitig uitstapt. Hetzelfde heb ik ook met mijn motors, daar praat ik ook wel eens tegen, met klopjes op de tank.
Namen krijgen ze bij mij niet.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Bing17 schreef:Ik betrap me erop dat het toch wel redelijk vaak voorkomt.
Tegen alles wat uit zichzelf voortbeweegt trouwens. Tegen computers ook trouwens, hoewel dat meer onder krachttermen valt volgens mij.Vooral in de eend en met de hy heb/had ik er last van, vaak in combinatie met harde wind, hoge heuvels en andere zware omstandigheden, dan is een complimentje wel op zijn plaats als je boven staat, of op de plaats van bestemming bent, in combinatie met een bemoedigend tikje op het plaatwerk.
Bij de hy liet ik dit tikje meestal achterwege, omdat dit vaak resulteerde in een bergje oud ijzer/roest onder de auto.