Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Mijn Xantia 2.0i 16v vsx rijdt prima. Groot probleem is echter het hydrauliek. Continu sneuvelen er retour leidingen.
Nou is de voorraadbol samen met de pomp recent vervangen.
Wat opvalt is dat er veel hogere druk op de retours staat als wat ik altijd bij andere citroens heb meegemaakt.
Vermoeden is dat dit de oorzaak van alle lekkage is.
Auto komt ook nogal traag omhoog.
Stuurt en remt prima.
Graag tips en tools.
Domme vragen bestaan niet.
de grootste dader van overmatig retour is 1 je remservo en 2 je drukregelaar.
echter je regelaar heeft een eigen retourleiding.
ik vraag me dus af waar en welke leiding je die overmatige retour constateert.
daarnaast zou ik eerst een spoelactie doen, alvorens op defecte componentenjacht te gaan.
persoonlijk neig ik even naar je remservo.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
De retourleidingen vanaf de veerpoten zijn gaan lekken. En flink….
Wat er nu weer lek is weet ik nog niet, kwam er zojuist achter.
Dealer gaf aan dat er teveel LHM op de retour zit en dat er dus ergens iets niet jovel is.
Ik denk dat het traag omhoogkomen er ook iets mee vandoen heeft.
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:De retourleidingen vanaf de veerpoten zijn gaan lekken. En flink….
Wat er nu weer lek is weet ik nog niet, kwam er zojuist achter.
Dealer gaf aan dat er teveel LHM op de retour zit en dat er dus ergens iets niet jovel is.
Ik denk dat het traag omhoogkomen er ook iets mee vandoen heeft.
hmm,, dan zijn je veerpoten versleten.
helaas, ik vrees dat er niks anders opzit dan ze te vervangen.
op zich niet zo’n wilde klus, maar ja,, vervelend is het wel.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ai, dat wordt dus de volgende auto die aan zijn eind komt…
Daar zal de dealer wel weer een kapitaal voor vragen…..
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
en mocht het toch de remservo zijn, dit is ook een dure hobby ? Of zijn hier goedkopere oplossingen voor ?
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
hmm,, dan zijn je veerpoten versleten.
helaas, ik vrees dat er niks anders opzit dan ze te vervangen.
op zich niet zo’n wilde klus, maar ja,, vervelend is het wel.
Deze zijn bij de mijne vorige week vervangen door twee andere. Ik was €700 kwijt inclusief nieuwe schijven + blokken voor ( stond er los van) en nieuwe stabistangetjes. Dus alleen de veerpoten vervangen valt relatief nog wel mee.
Jeroen
als het je remservo is, dan volstaat vaak alleen de spoelprocedure.
filters schoonmaken, verse LHM erin, auto in zn hoogste stand, een voor een een wiel eraf, en de remmen ontluchten (de oude olie eruit laten zodat er verse voor in de plaats komt.
dus is goedkoop, eenvoudig, en met wat handigheid goed zelf te doen.
de poten wisselen of andere componenten zou ik even mee wachten totdat je het systeem gespoeld hebt.
mocht je toch componenten moeten wisselen wil ik je wel assisteren.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Lijkt na jouw tip voorlopig goed te gaan. We wachten af. Bedankt voor je hulp.
Domme vragen bestaan niet.