Gisteren de ZX uit laten lijnen. Reslutaat: nul…
Het ding blijft naar rechts trekken. Ondanks het feit dat de boel volgens de computer goed stond.
Vandaag weer opnieuw laten doen. Resultaat: nul…
Auto wil nog steeds naar rechts. Misser van Profile of kan er iets anders aan de hand zijn?
Kan het zijn dat dit bericht in een ander topic thuis hoort ?
Schijt aan originaliteit.
Als ik het goed heb, is alleen de sporing gedaan. Een ongeluk heeft ie niet gehad…
Volgens Profile kan men alleen de sporing doen…
————————————————————————————————————————
Kan het zijn dat dit bericht in een ander topic thuis hoort ?
Welk topic dan?
volgens mij kan je het wel aflezen
met hun apparatuur.
Dat dacht ik ook.
Het geval wil dat de auto voor het uitlijnen wel rechtuit liep. Ik heb twee nieuwe banden laten monteren en voor de zekerheid de boel uit laten lijnen (ga over een paar dagen naar Spanje, vandaar).
Toch maar even een andere bandenboer proberen?
Weefje schreef:[
Het geval wil dat de auto voor het uitlijnen wel rechtuit liep. Ik heb twee nieuwe banden laten monteren en voor de zekerheid de boel uit laten lijnen (ga over een paar dagen naar Spanje, vandaar).Toch maar even een andere bandenboer proberen?
Om met je tweede vraag te beginnen: ja, dat lijkt me nog de enige mogelijkheid. Maar waarom heb je de auto, als-ie goed rechtuit liep, laten uitlijnen na de bandenwissel? Balanceren, ja, maar als-ie goed in het spoor blijft, zie ik de noodzaak niet zo. Evengoed zit je nu met een probleem, dat snap ik
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Als je de banden wisselt links naar rechts of andersom natuurlijk trekt ie dan ook naar de andere kant ?
Voor de nieuwe banden was toch alles oke?
Kan ook een bandenprobleem zijn natuurlijk.
Ik noem zo maar ff wat b.v. verschillende produktie datums, 1 band wat anders opgeslagen als de andere, 1x afgemonteerd + 1 nieuwe :
Niet iedereen die denkt heeft ook gedachten.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Uitlijnen
Weefje schreef:Gisteren de ZX uit laten lijnen. Reslutaat: nul…
Het ding blijft naar rechts trekken.
Weefje schreef:Het geval wil dat de auto voor het uitlijnen wel rechtuit liep.
?? Ik snap het niet helemaal denk ik.
Ik moet teogeven dat het vaag klinkt. Een auto uit laten lijnen die rechtuit gaat…
Mijn bedoeling:
De mindere banden van de voorkant naar de achterkant laten plaatsen. En, uiteraard, de goede banden naar voren laten zetten.
Vervolgens is de auto uitgelijnd. Resultaat, de auto trok naar rechts.
Toen de wielen weer op de orginele plaats terug laten zetten omdat de auto naar rechts trok en voor twee nieuwe banden laten monteren i.p.v. de wielen omzetten.
Nu alle wielen weer op de zelfde plek zitten, zou de auto weer rechtuit moeten gaan. Dat deed ie dus niet. Ook naar de tweede kaar uitlijnen niet.
Even naar een endere bandenboer gegaan. Bleek dat de uitlijning niet correct was uitgevoerd. Even opnieuw laten doen. Nu is het weer oké...
Weefje schreef:Ik moet teogeven dat het vaag klinkt. Een auto uit laten lijnen die rechtuit gaat…
Mijn bedoeling:
De mindere banden van de voorkant naar de achterkant laten plaatsen. En, uiteraard, de goede banden naar voren laten zetten.Vervolgens is de auto uitgelijnd. Resultaat, de auto trok naar rechts.
Toen de wielen weer op de orginele plaats terug laten zetten omdat de auto naar rechts trok en voor twee nieuwe banden laten monteren i.p.v. de wielen omzetten.
Nu alle wielen weer op de zelfde plek zitten, zou de auto weer rechtuit moeten gaan. Dat deed ie dus niet. Ook naar de tweede kaar uitlijnen niet.
Even naar een endere bandenboer gegaan. Bleek dat de uitlijning niet correct was uitgevoerd. Even opnieuw laten doen. Nu is het weer oké...
Prettig te horen dat heer weer opgelost is !
Trouwens, er zijn meer oorzaken te vinden dat een auto door banden daar 1 kant trekt
Banden (ook nieuwe, en zelfs dure merkbanden ) kunnen af fabriek last hebben van conisiteit; het loopvlak van de band zit er dan niet helemaal recht op (vergelijk het met een kegeltandwiel, voor de kenners)
Wat nog wel eens wil helpen is het links/rechts uitwisselen van de banden op dezelfde as, zodat het scheef wegtrekken KAN worden gecompenseerd.
Let dan trouwens wel op de draairichting bij richtingsgebonden banden.
Bijkomend probleem van banden die ervoor zorgen dat de auto trekt, is de verhoogde slijtage aan de band
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Weefje schreef:De mindere banden van de voorkant naar de achterkant laten plaatsen. En, uiteraard, de goede banden naar voren laten zetten.
Vervolgens is de auto uitgelijnd. Resultaat, de auto trok naar rechts.
Toen de wielen weer op de orginele plaats terug laten zetten omdat de auto naar rechts trok en voor twee nieuwe banden laten monteren i.p.v. de wielen omzetten.
Je bent dus flink geld aan het uitgeven geweest voor niks? Als je banden wisselt, hoef je echt niet uit te lijnen hoor als dat goed was. En om dan vervolgens nieuwe banden te kopen slaat echt nergens op. Ik zou die mensen nog eens even flink aankijken.