Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ze zijn hier maar mondjesmaat geleverd, omdat het topmodellen waren, doet men wat meer moeite om de klant tevreden te houden.
Je kan hem ook zelf ver-exclusive-seren. Het leer, hout en de monte carlo velgen zijn gewoon als opties te krijgen. Het Exclusive-embleem is ook als los-onderdeel te krijgen en de bumpers moeten meegespoten worden
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Richard Kruizinga schreef:
Volgens mij meer dan 100 euro per maand. De 2.5 TD Exclusive is nooit in Nederland geleverd, dus het gaat om import, vaak uit Duitsland. De Duitse Exclusive-modellen zijn anders afgewerkt dan de Nederlandse (hier alleen als V6 geleverd). De 2.5 TD Exclusive weegt dan ook rond de 1700 kilo. Vergeet dus het verbruik niet! Zuinig rijden, kun je wel vergeten. Gemiddeld 1 op 12 vermoed ik…
Met dit plaatje kun jij me vast vertellen of het een Exclusive is Het is in ieder geval import want een ‘95er met XJ-ND-96 kan natuurlijk niet Ding is compleet voorzien van leer en houtinleg.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
als het een exclusive is ,horen dan de zwarte sierstrips dan ook niet wit te zijn???
Groet Roy :cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Dit is geen originele Exclusive, tenzij deze rondom schade heeft gehad, en de bumpers en stootstrips niet meer zijn gespoten.
De 2500’s schijnen last te hebben van hoge temperaturen. Bij een beetje gassen loopt de koelwatertemperatuur zo op naar 110 graden. Er is veel over te lezen op de Duitse Citroën-fora. Sommigen gaan zover om het volgende aankoopadvies te geven:
“Het enige minpunt bij een XM type 2 is snel gevonden. Controleer of er een 2.5 onder de motorkap zit. Zo ja? Laten staan!”
Nu wordt er in Duitsland ook (flink) harder gereden en zijn kruissnelheden boven de 160 / 170 geen uitzondering. Oorzaken die worden aangegeven wijzen naar:
- een constructiefout in de kop bij de oudere modellen.
- de oliekoeler (cq. warmtewisselaar) die wordt gekoeld door het koelwater i.p.v. door lucht. (kan je zelf iets aan doen, denk ik)
Het lijkt me eigenlijk een ideale motor voor de Xm, samen met het laatste type V6 24v en de CT. Beetje voorzichtigheid met de temperatuur should do the trick.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Dit is een echte exclusive en deze velgen horen er onder
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Dieselen
Als ik het zo lees is die 2.1 diesel wat bedrijfzekerder dan ik dacht. Gezien het feit dat ik een eigen bedrijf begin zal ik mijn kosten zoveel mogelijk binnen de perken willen houden.
Ik rij best veel, zo’n 40000 km pjr. maar zeker 25000 in de stad. Een automaat lijkt met dus wat rustiger en luxer.
Binnenkort ga ik maar eens eens testritje maken. Heeft iemand ervaring met die dealer/handelaar Ton van Soest uit Oudenbosch? Ik zie dat daar behoorlijk wat XM-en staan.
Ronald
Hai Ronald,
zelf kom ik al zo’n 10 jaar bij ton van soest in bosschenhoofd,
heeft inderdaad heel veel XM’s staan. kan ik je zeker aanraden.
(ik heb geen aandelen!)
heb daar tot volle tevredenheid tot nu toe 1 BX en 3x XM gekocht.
1e XM was een 2.1 turbodiesel, verkocht wegens auto van de zaak,
2e XM een V6 uit 92, had ik nooooit weg moeten doen, nog steeds spijt van, maar gelukkig nu weer sinds 3 maanden een CT Turbo.
Ga maar eens kijken!
DS4
DS3
C4 VTR+ Coupé,
C1 1.0 Ambiance
C2 1.1 Plaisir,
C1 1.0 Séduction
XM 2.0 CT VSX 1995
XM V6 Ambiance 1992
XM Turbo D12 1989
BX 16 TRI 1989
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Willem schreef:Dit is een echte exclusive en deze velgen horen er onder
Is trouwens wel mn droomauto, een witte V6 , ik heb alleen geen 15.000 euro…
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
In Duitsland zijn ze wel te vinden, voor minder dan 15 mille. misschien meer kilometers op de teller, maar niet zo zeldzaam als hier
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
De exclusiv heeft toch een leer/alcantara interieur i.p.v. gewoon zwart of savanne leer ?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Vol-Leer is een optie op de Exclusive, ik meen zonder meerprijs.
Er zijn ook 2.1 TD Exclusives geweest!!!
Ik heb er ooit in België een proefrit in gemaakt (model van 2000). Omdat de automaat zo’n raar geluid maakte van 2 naar 3 heb ik hem laten staan. De opties waren gelijk aan de Duitse modellen (ventilatieroosters achter, stoelverwarming op 4 stoelen en hout rondom).
Het valt mij op dat veel Duiste XM 2.5 een ruilmotor hebben (auchtaus of zoiets…). Het zal zeker te maken hebben met de gemiddelde snelheid die een Duitser ermee rijdt, maar daar zou hij toch tegen moeten kunnen. Er is in Dld maar 1 model 2.1 geweest (afgezien de actiemodellen) en een hele serie 2.5, zoals Pallas, Exclusive etc.
Overigens: is een 2.5. TD niet wat zwaar voor stadsverkeer. Reken op een verbruik van onder de 1 op 10. Dan is misschien benzine interessanter (en beslist stiller!).
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)