1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Jay’s Progress ingestort. HELPIE! Garage-soap
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 21 april 2007 08:22 PM

Goed David_tb zit het niet mee en nu houd m’n Progress er ook ineens mee op. Het volgende:

Donderdag heb ik met David mijn achterremmen vervangen en ontlucht. Nu dacht ik vandaag even een spoelbeurt te doen. Volgens protocol gehandeld, het was dan ook echt nodig. Reservoir schoongemaakt. Toen één voor één remklauw gespoelt. Gespoeld met schone LHM

De laatste remklauw (LA) begon ook te lopen, totdat er niets meer uitkwam lopen. Ik had ‘m netjes op de hoogste stand en de moter liep niet. Nu dan geen druk meer op mijn remmen. Daarna toch de moter laten lopen. Waarschuwingslampje ging branden en de Bix stortte ter aarde…..

Nu heb ik dus helemaal geen druk meer.

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 april 2007 08:40 PM
  [ # 1 ]

zit er genoeg lhm in
heb je de schroef van het drukloos stellen weer dichtgedraaid

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 21 april 2007 08:48 PM
  [ # 2 ]
citroenc2 schreef:

zit er genoeg lhm in

Er zit nu zelfs iets teveel in.

citroenc2 schreef:

heb je de schroef van het drukloos stellen weer dichtgedraaid

Ik had een stappenplan van iemand gekregen en daar stond niets in over het drukloos stellen. Deze heb ik dus ook niet los gehad bij het spoelen? Heb ik dus toch stom gedaan. Wist eigenlijk ook niet beter.

Moet ik nu alsnog de schroef losdraaien of ben ik verder van huis?

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 april 2007 08:51 PM
  [ # 3 ]

te veel maakt niet zoveel uit

ik doe spolen altijd iets anders dan jou beschreven manier dus weet nie of je als nog die schroef los kan maken nu

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 april 2007 08:56 PM
  [ # 4 ]

Gewoon inderdaad even met draaiende motor de ontluchtschroef (op de drukregelaar) openschroeven, halve minuut nog stationair laten draaien, en dan die schroef weer dicht. Dan zul je die pomp vanzelf weer horen gaan als het allemaal een beetje meezit Smile

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 21 april 2007 08:57 PM
  [ # 5 ]

Het lastige is dat mijn sleutel en dop nummer 8 bij David_tb in de auto liggen. En die is nu ook invalide… Denk niet dat het helpt als ik nu de schroef nog draai. Zal het toch eens proberen.

Dank je wel citroenc2! Ergens wist ik het ook wel dat ik het systeem drukloos moest maken, maar dit stappenplan wat ik had leek zo erg makkelijk…. Naja, het is mooi weer….

Iemand anders nog ideeën?

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 21 april 2007 08:59 PM
  [ # 6 ]
Mechuccio schreef:

Gewoon inderdaad even met draaiende motor de ontluchtschroef (op de drukregelaar) openschroeven, halve minuut nog stationair laten draaien, en dan die schroef weer dicht. Dan zul je die pomp vanzelf weer horen gaan als het allemaal een beetje meezit Smile

Ik plaatste net m’n berichtje. Je was me te vlug af! Zal het zo gelijk gaan proberen als ik Pressure regulator unit (haynes Cool ) kan vinden.  Razz

Eerst eten. Mijn arme vrouw. Ben nu bijna drie dagen non-stop aan het hobbiën….

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 april 2007 09:08 PM
  [ # 7 ]
Jay2 schreef:
Mechuccio schreef:

Gewoon inderdaad even met draaiende motor de ontluchtschroef (op de drukregelaar) openschroeven, halve minuut nog stationair laten draaien, en dan die schroef weer dicht. Dan zul je die pomp vanzelf weer horen gaan als het allemaal een beetje meezit Smile

Ik plaatste net m’n berichtje. Je was me te vlug af! Zal het zo gelijk gaan proberen als ik Pressure regulator unit (haynes Cool ) kan vinden.  Razz

Eerst eten. Mijn arme vrouw. Ben nu bijna drie dagen non-stop aan het hobbiën….

Je moet de met rood omcirkelde schroef hebben Wink

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 april 2007 09:30 PM
  [ # 8 ]

hmm,, wie heeft het verzonnen dat je remmen moet onluchten met de ontlastschroef los?

daarnaast kun je de achterremmen alleen ontluchten mits je de auto in zijn hoogste stand hebt staan.

ergens mis ik de info van je verhaal om duidelijk te kunnen krijgen waarom je geen systeemdruk meer krijgt.

hoe dan ook, de bovenstaande adviezen duiden allemaal op een leeg reservior, waardoor je pomp tijdelijk zonder LHM zat, dus geen druk meer kon opbouwen.
maw, hij pompt lucht.


je pomp is niet capabel om zowel druk op te bouwen alsook LHM aan te zuigen, dit noemen ze een niveau pomp.
dwz hij moet eerst LHM hebben alvorens hij kan zuigen en pompen.
denk aan de communicerende vaten idee.

door nu de ontlastschroef los te zetten, houd de pomp voldoende capaciteit over om LHM aan te zuigen .

die schroef is STEEKSLEUTEL 12 MM.
ringsleutel mag ook.

in tegenstelling tot de bovenstaandepost, geef ik NADAT ik die schroef 1,5 OMW los heb gedraaid, even gas.
zet de motor op 2500 a 3000 RPM, voor 10 tot 30 seconden.
draai dan de ontlastschroef weer dicht.
wacht 30 seconden.
als er niks gebeurt, luister dan of je ratelen en of tikkend geluid hoort, dit duid erop dat de pomp bezig is ,edoch dat je mischien het bovenstaande procedee nogmaals moet uitvoeren..
er zit dan mischien nog wat teveel lucht in de weg.

echter, als je dat geluid hoort kun je ook een paar X de motor op 2500 a 3000 rpm zetten, voor max 5 seconden.
vaak is dat afdoende om de LHM aan te zuigen en druk op te gaan bouwen.

andersom is het geheel drukloos raken van je systeem ervoor verantwoordelijk dat de VEILIGHEIDSKLEP inschakelt.
dan kan het best een paar minuten duren alvorens je auto weer op druk komt.
dus geen paniek als hij niet direct reageert.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 21 april 2007 10:41 PM
  [ # 9 ]
kreazyV8wuppo schreef:

dus geen paniek als hij niet direct reageert.

mvgr wupke Wink

In één keer! Jongens helemaal geweldig! Ik ben nu echt enorm opgelucht dat het allemaal meeviel. Mmmzz, dit gebeurd me maar één keer. Goed, door schade en schande weer wat geleerd over hydro….

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 april 2007 10:52 PM
  [ # 10 ]

oftewel hij goet het weer hehe/ Laughing
mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 23 april 2007 10:31 PM
  [ # 11 ]
kreazyV8wuppo schreef:

oftewel hij goet het weer hehe/ Laughing
mvgr wupke: Wink

Hij doet het weer inderdaad….

Een ander gerelateerd probleem nu. De reden dat ik mijn LHM wilde verversen is dat de garage (Speedy… je hoeft me niet meer te straffen Surprisedops: ) waar ik de Progress voor een grote beurt had gebracht mij vertelde dat ie mijn remvloeistof had aangevult, want het peil was veel te laag. Vond ik toen nogal typisch, maar de monteur vertelde me dat ie de BX wel kende. Dus dacht ik dat het wel goed zat.

Maar goed, m’n LHM peil was toen veel te hoog. (waarschijnlijk begevuld zonder ‘m in de hoogste stand te zetten.) Dus ging mij dat hele remvloeistof-verhaal helemaal niet meer lekker zitten. Ik heb zo dus nog een half jaar gereden. Ik vond de laatste tijd nog al eens druppels LHM op de grond onder m’n auto en dacht dat dat mischien kwam daar er veel te veel LHM in zat. Dus de hele meuk uit m’n reservoir gegooid en zo veel mogelijk gespoeld.

Ik kom nu net uit mijn werk vandaan, (de hele dag hydraulische olie getapt, werk op dit moment “in de hydrauliek”) en zie tot mijn schrik dat de parkeerplaats haast blank stond. LHM pist eruit. 

De lek bevind zich ongeveer 30 cm van het reservoir uit één (of meerdere) slangen van de bundel. Is dat een beetje zelf te vervangen of ben ik nu gedoemd? Een poosje terug is dus mijn octopus vervangen. Ik ga er even vanuit dat er inderdaad remvloeistof door de LHM zat en dat mijn leidingen aan heeft gevreten. Nu hoop ik niet dat det hele systeem naar de kl*te is.

(EDIT)
Ik las net een draadje over gare veerpoten, die van mij stonden ook op de lijst om ‘s te vervangen (voor) Zou het eventueel kunnen zijn dat de retourslangen nu los zijn geschoten? Zoja, waar bevind zich de lekkage dan?

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 april 2007 11:36 PM
  [ # 12 ]

tja.
ff Apeldoorn bellen dus.
DOT4 vreet zich in de porieen van alle rubber onderdelen .
sommige kunnen een tijd lang weerstand bieden maar andere gaan op den duur kapot.
in jou geval,,, ik zeg dit niet graag, en heb er al zeker geen lol an….

maar je HP systeem is min of meer overleden.

het is nu van de ene lekkage naar de andere rennen, met wat mazzel kun je het eronder krijgen, maar andersom bestaat de kans dat het een onbegonnen wedstrijd is.

mvgr wupke:die dit wel heel idioot vind,,, DOT4 in een LHM systeem,,, je kunt een poging wagen het te verhalen aan de hand van je rekening,, maar ik ben geen advokaat, en vrees het ergste. Crying or Very sad

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 23 april 2007 11:41 PM
  [ # 13 ]
kreazyV8wuppo schreef:

tja.
DOT4 in een LHM systeem,,, je kunt een poging wagen het te verhalen aan de hand van je rekening,, maar ik ben geen advokaat, en vrees het ergste. Crying or Very sad

Dank je voor je reactie, zo’n vermoeden had ik nu dus ook. Nu dus even op zoek naar de rekening. Zul je altijd zien, heb al m’n rekeningen bewaard en kan ik die niet vinden….  Evil or Very Mad

(edit)

Gevonden! Wat ben ik gezegend met zo’n goed georganiseerde vrouw. Ik kan mezelf ontzettend hard voor m’n kop slaan! Op de rekening staat:

REMVL-D4 - Remvloeistof, 0.25 liter.

Genoeg om mijn auto te verwoesten. Ik denk niet dat ik heel sterk sta, maar ik ga daar wel even beleefd boos worden!

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 24 april 2007 12:29 AM
  [ # 14 ]

Niet te geloven Surprised, dat ‘monteurs’ dit met een auto kunnen doen. Ik hoop dat ze je nog iets tegemoet willen komen in ieder geval.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 24 april 2007 12:58 AM
  [ # 15 ]
Jay2 schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

tja.
DOT4 in een LHM systeem,,, je kunt een poging wagen het te verhalen aan de hand van je rekening,, maar ik ben geen advokaat, en vrees het ergste. Crying or Very sad

Dank je voor je reactie, zo’n vermoeden had ik nu dus ook. Nu dus even op zoek naar de rekening. Zul je altijd zien, heb al m’n rekeningen bewaard en kan ik die niet vinden….  Evil or Very Mad

(edit)

Gevonden! Wat ben ik gezegend met zo’n goed georganiseerde vrouw. Ik kan mezelf ontzettend hard voor m’n kop slaan! Op de rekening staat:

REMVL-D4 - Remvloeistof, 0.25 liter.

Genoeg om mijn auto te verwoesten. Ik denk niet dat ik heel sterk sta, maar ik ga daar wel even beleefd boos worden!

beleefd boos worden , hmm, met deze rekening sta je enorm sterk, zeker als het een bovag garage oid is.
alle gevolgschade’s zijn dan voor hun rekening.(denk ik).
dus eerst ff je licht opsteken bij een autoadvokaat, info inwinnen bij bv ANWB, consumentenbond, enzo, .

jij hebt je auto gebracht voor een beurt,, en nu is hij om zeep..
vrees alleen dat ze het afkopen met 500 euro ofso,, restwaarde economisch totaloss.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook