2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
DigiDaan’s Xsara Coupé 1.8i 16V Ligne Prestige (veel foto’s)
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 maart 2007 03:56 PM
  [ # 16 ]

Goed. De door de ‘vak’garage gemonteerde flens tussen uitlaatspruitstuk en voorpijp is gaan lekken. Eigenlijk heb ik geen zin meer om hier nog terug te gaan. Volgens mij heeft ze nog niet één beurt gehad bij de betreffende garage zonder dat ik terug heb gemoeten. Eerst een niet vastgeschroefd luchtfilterhuis (‘dat zou de katalysator wel eens kunnen zijn’), nu dus dit.

De auto pruttelt flink, bij vijfentwintighonderd toeren klinkt ze als een zware dwarsfluit en als ik mijn hand op de uitlaat houd sist het alleen maar, zonder dat er echt druk opbouwt tegen mijn handpalm.

Zolang het blijft zoals het is vind ik het prima. Ik heb toch al besloten dat de volgende beurt (over ongeveer achtduizend kilometer) bij Van Gompel in Eindhoven is. Heeft iemand daar goede of slechte ervaringen mee? Hegru zou ook nog kunnen maar dat is toch meer een hydropneumatengarage, bovendien wat ver fietsen.

Naar de dealer wil ik eigenlijk niet meer met een bijna acht jaar oude auto. Originele onderdelen graag, maar dat uurtarief van dik zestig euro ex btw vind ik wat fors.

Verders rijdt ze eigenlijk best prima. De remolie mag eens vervangen en ik wil nog steeds de olietemperatuurmeter aan de gang krijgen Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 april 2007 11:30 PM
  [ # 17 ]

Weer tijd voor een update! ‘t Begint een beetje een monoloog te worden geloof ik..  Laughing

Gisteravond in Den Hoorn een Sebring uitlaat origineel voor de Xsara opgehaald. Was maar honderd euro en net een jaar oud. Origineel wil overigens zeggen dat deze geschikt is voor mijn motortype en dat hij ook over de juiste ophangbeugels beschikt, waardoor het afhangen vrij makkelijk is (of zou moeten zijn, maar da’s een ander onderwerp).

Hier een foto van de originele nepuitlaat - want indertijd bij kwikfit betrokken - klik op de foto voor vergroting:

En de ‘nieuw’ betrokken ‘Auspuff’:

Let vooral op de aansluiting.. dit zou later een probleem blijken te vormen. Zaterdag rond het middaguur ben ik naar de DHZ-garage (De Appel in Eindhoven, Neerlandsch meescht Crimineele Stadt) gereden. Auto op de brug en de oude einddemper eraf getrokken. Tip: neem een spuitbus met vet mee om de rubbers in te smeren voordat je de pot probeert te (de)monteren. Ook latexhandschoenen vind ik over het algemeen prettig bij dit soort klussen.

Goed, de afdichting wilde dus maar niet luchtdicht worden. Navraag bij een automaterialenzaak deed vermoeden dat er toch iets niet helemaal klopt met de Sebring demper, aangezien de aansluiting dient te bestaan uit een hol en een bol deel, dat er ruwweg zo uit dient te zien: ==< <== bij mij was de aansluiting dus hol - hol: ==< >==

Een pakking was niet leverbaar of te groot voor de beugel die het geheel bij elkaar moet klemmen. Even leek het niets meer te worden, toen ik ook al bij de kwikfit bot ving. Gelukkig wilden ze daar wel kostenloos de lekkende verbinding tussen kat en middendemper vast zetten.

Thuis aangekomen was ik er al helemaal klaar mee, tot ik toch nog eens een blik op de oude einddemper wierp. Waarom niet het bolle aansluitstuk van dat oude ding af slijpen en tussen de middendemper en Sebring klemmen? Zo gezegd - zo gedaan en met een ontzettende hoeveelheid gungum cement de boel nu wel luchtdicht gemaakt.

Helemaal mooi werd het toen bleek dat de hele uitlaat zowat 99% luchtdicht bleek te zijn, dus de verbinding tussen uitlaatspruitstuk en voorpijp is helemaal niet lek! Cool

Goed, na een dag van hot naar her scheuren, auto op brug, auto op krik, auto op brug, auto op stoeprandje.. zit het eronder:

Qua klank is hij niet noemenswaardig anders dan de originele demper. Aan de ene kant vind ik dat wel een beetje jammer, houd wel van een lekker geluidje - aan de andere kant vind ik dat niet erg, omdat ik nou ook geen zin heb in een continue herrie van de uitlaat.

Optisch gezien had hij misschien een tikje kleiner mogen zijn maar de vorm vind ik erg mooi.

Tenslotte heb ik nog even de voorwielen links / rechts van plaats verwisseld zodat ik ook van die onbalans af ben. Tip dus als je je asymmetrische banden na de winter terug hangt op de auto: zorg dat rechts / links niet verwisseld is!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 april 2007 11:46 PM
  [ # 18 ]

Ziet er goed uit Daan Cool
Heb zelf nog een mooie remus in de schuur staan, maar daar heb ik ook nog de nodige aanpassingen voor nodig. Denk dat ik die maar bewaar voor de volgende auto…. Confused

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 22 april 2007 01:44 PM
  [ # 19 ]
DigiDaan schreef:

Weer tijd voor een update! ‘t Begint een beetje een monoloog te worden geloof ik..  Laughing

................

denk dat er wel meer met een blog zitten hier op het forum Laughing
vergeet niet dat het wel gelezen wordt Wink

maar mooi hoor die Sebring uitlaat Cool

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 22 april 2007 01:56 PM
  [ # 20 ]
DigiDaan schreef:

Hoe dan ook weer een herinnering aan het feit dat je echt minimaal ééns per maand de bandenspanning moet controleren, ook al vragen ze er bij heel wat pompen vijftig cent voor tegenwoordig..!

En dan beloven ze dat de pomp het wel altijd doet:

En wat betreft je monoloog:we willen je blogje niet onderbreken met oeverloos slap geouwehoer… Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 april 2007 02:11 PM
  [ # 21 ]

Ik moet alleen nog even ‘t riempje om één van de uitlaatrubbers spannen.

Ik denk dat ik vanmiddag ook nog maar even de achterwielen links / rechts van plaats wissel, er zit toch nog een beetje trilling in op 140 - alhoewel het sinds gister al een geweldige verbetering is. Wat heerlijk om weer 120 te kunnen rijden Cool

Wat betreft die monoloog - m’n moeder zei het vroeger al, ‘geen bericht is goed bericht’  Laughing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Koots
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 14-06-2006

Gepost: 22 april 2007 05:21 PM
  [ # 22 ]

Blijft een lekker leestopic hoor, keep up the good work!

1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -

vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 23 april 2007 12:36 AM
  [ # 23 ]

He Daan, ik kom nu pas een keer je eigen topic tegen.  Surprisedops: Werkt dus wel als je reclame maakt voor je eigen topic in een druk bezocht topic.

Leest lekker weg trouwens en de foto’s erbij zijn altijd handig èn leuk. Weest er wel op bedacht dat er nu meer (prettig) geleuter in je topic komt.  Wink

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2007 10:27 PM
  [ # 24 ]

komt er nog een filmpje met geluid? Cool

heb je overigens enige idee wat een standaard einddemper kost? Wink
volgens mij is die van mij ook bijna gaar.

past wel netjes in de orginele bumper zonder zagen Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 april 2007 11:18 PM
  [ # 25 ]
arjan_verkade schreef:

komt er nog een filmpje met geluid? Cool

heb je overigens enige idee wat een standaard einddemper kost? Wink
volgens mij is die van mij ook bijna gaar.

past wel netjes in de orginele bumper zonder zagen Cool

Als ie echt heel bruut zou klinken was het misschien interessant een geluidsopname te maken, maar een sportief geluid geeft de demper niet. Bovendien vind ik de schreeuw van het K&N 57i-filter al mooi genoeg Twisted Evil

Een namaakdemper zoals ik had kost ongeveer 90 euro ex BTW, een originele zal denk ik rond de 115 ex kosten. Helaas heb ik de oude moeten kanabaliseren Twisted Evil  anders had je ‘m zo van me kunnen krijgen Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2007 11:22 PM
  [ # 26 ]

het ging mij meer voor de overweging ook een andere dan een orginele te plaatsen Wink

als het qua prijs nu natuurlijk een klein verschil is dan is het wel leuk Smile

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 april 2007 11:36 PM
  [ # 27 ]
arjan_verkade schreef:

het ging mij meer voor de overweging ook een andere dan een orginele te plaatsen Wink

als het qua prijs nu natuurlijk een klein verschil is dan is het wel leuk Smile

Om die reden was ik er ook als de kippen bij om dat ding te kopen. Nieuw kosten die sportdempers rond de driehonderd euro..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2007 11:44 PM
  [ # 28 ]
DigiDaan schreef:
arjan_verkade schreef:

het ging mij meer voor de overweging ook een andere dan een orginele te plaatsen Wink

als het qua prijs nu natuurlijk een klein verschil is dan is het wel leuk Smile

Om die reden was ik er ook als de kippen bij om dat ding te kopen. Nieuw kosten die sportdempers rond de driehonderd euro..

voor die prijs gaat die er bij mij dus ook echt niet onder Wink

geeft het beter prestaties overigens? Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 april 2007 11:51 PM
  [ # 29 ]
arjan_verkade schreef:
DigiDaan schreef:
arjan_verkade schreef:

het ging mij meer voor de overweging ook een andere dan een orginele te plaatsen Wink

als het qua prijs nu natuurlijk een klein verschil is dan is het wel leuk Smile

Om die reden was ik er ook als de kippen bij om dat ding te kopen. Nieuw kosten die sportdempers rond de driehonderd euro..

voor die prijs gaat die er bij mij dus ook echt niet onder Wink

geeft het beter prestaties overigens? Wink

Het presteert niet noemenswaardig beter. Sterker nog, ik heb het idee dat ik de ECU even moet gaan resetten aangezien de uitlaat nu weer helemaal luchtdicht is en een andere flow heeft en daarom niet optimaal presteert… maar dit kan ook grote onzin zijn natuurlijk.

Hij had ook wat moeite om de 200 te bereiken afgelopen zondagmorgen (half vier op de A50). Je moet nét niet plankgas rijden wil hij de laatste kilometers tempo opbouwen. Ach, misschien had ik gewoon wind tegen Laughing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 april 2007 11:33 AM
  [ # 30 ]

Dat is opvallend ja.
Als ik met ongeveer 160 volgas rijd op de snelweg en ik laat het gas een beetje los voel je ook in 1x weer een flinke krachtstoot.
Volgas is dus niet het snelst.

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook