1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Dubbele uitlaat
Josssie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 17-12-2004

Gepost: 17 december 2004 01:56 PM

Dag beste mensen van het Citroen-Forum,

dit is mijn eerste post en eerste topic Very Happy Ik kijk hier al ff rond maar nu toch even een topic aangemaakt. Ik wil namelijk graag een dubbele uitlaat onder mijn auto zetten. Ongeveer hetzelfde als ZX-Cruiser heeft gedaan. Ik heb ook z’n internetpagina bekeken en dat ziet er goed uit. Nu heb ik aan de linkerkant al een Remus onder de auto en wil aan de rechterkant eigenlijk ook een Remus hebben. Nu kan ik er eentje op de kop tikken nog maar ik wou van te voren toch nog even bij de experts te rade gaan. Ik zit namelijk nog in m’n maag met het reservewiel. Hoe kan ik dit het beste oplossen want ik wil liever wel een reservewiel aan boord hebben voor het geval dat. Zijn er mensen die hier nog ideeen over hebben hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alvast bedankt voor jullie hulp Very Happy

(Zie ook http://www.rocketfuel.nl)

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 17 december 2004 02:05 PM
  [ # 1 ]

Ik denk dat je één van de 2 moet kiezen, een dubbele uitlaat met een reservewiel zal erg moeilijk worden, aangezien het vaak een constructie is welke met 1 buis rechtdoor naar het andere uitlaatstuk gebracht wordt. Of je moet zelf gaan hobbyen met een constructie waar je voor het reservewiel een splitsing maakt.

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 17 december 2004 03:35 PM
  [ # 2 ]

Ik zou zeggen gooi je reserve wiel in de kofferbak.
Of je zet er banden onder dat als die lek gaat dat je dan nog 200 km mee kan rijden. Die zijn er namenlijk. Heb je geen reserve wiel nodig!

Mvg Joost

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 17 december 2004 10:00 PM
  [ # 3 ]

Jah en voor de apk keuring gooi je je reserve wiel gewoon in je kofferbak als je de gok waagt om alleen zon spuit busje mee te nemen.

Mvg Joost

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 december 2004 11:25 PM
  [ # 4 ]

Waarom dat? een reservewiel is niet verplicht voor de APK…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 17 december 2004 11:29 PM
  [ # 5 ]

Ik was in de veronderstelling van wel…
Mijn excuus

Mvg Joost

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 december 2004 11:33 PM
  [ # 6 ]

Ik weet zo 1, 2, 3 niet meer hoe de bodem van een ZX eruit ziet maar misschien heb je het geluk dat je de pijp al eerder kan splitsen en dat je dus vóór je reservewielbak al de vertakking kan maken…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Josssie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 17-12-2004

Gepost: 18 december 2004 01:46 PM
  [ # 7 ]

Nou het probleem is dat er geen ruimte is voor de demper omdat daar dat rekje zit en zit een reservewiel plus krikje in. Het nadeel is ook een beetje dat het reservewiel een gewone band is ipv van zo’n klein dingetje. Ik gebruik de kofferbak voor ICE dus in de kofferbak word een beetje moeilijk echter als mensen toch ideeen hebben hoor ik het graag. Ik ben overigens geen ANWB lid. Ik heb wel 1x op een hele suffe manier een lekke band gehad, maar in principe overkomt me dat niet Razz Ik rijd op zich niet veel met de auto zo’n 10000 a 15000 kilometer per jaar.

Edit Nog 2 dingetjes vergeten…

Zo ziet ongeveer de onderkant van een ZX er uit. (Van de site van ZX-Cruiser afgehaald Very Happy )

En weet misschien iemand waar ik nog zo’n bumper zou kunnen krijgen?

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 18 december 2004 01:56 PM
  [ # 8 ]

Maar toch zou ik het risico niet nemen om het wiel maar thuis te laten.
Tenzij je natuurlijk zon spuitbusje hebt om je band weer mee op te pompen. Maar goed, als je een klapband krijgt heb je aan zon busje ook niets.

Het zal je maar overkomen en je hebt geen reserve wiel bij je.
Op de snelweg kan je er dan geloof ik zelfs een bekeuring voor krijgen.
Net zo als je met te weinig brandstof de snelweg op gaat.

Wanneer je een klapband krijgt en je moet noodgedwongen de anwb bellen, dan moet je ook noodgedwongen lid worden anders helpen ze je niet. En zon lidmaatschap is natuurlijk 10 x zo duur dan een gewoon lidmaatschap.

Mischien kun je je reserve wiel wel thuis laten maar dan zou ik als ik jou was lid worden van de anwb. Dat scheelt je dan wel geld als dat je geen lid bent en je ze wel nodig hebt en je noodgedwongen lid moet worden.

Mvg Joost

ps. gooi je reserve wiel op de achterbank anders. Maar ik weet niet of je vaak mensen achter in hebt zitten.

anders zou ik het ook niet weten., mischien dat je net als bij een jeep je reserve wiel op het dak kan maken of aan de kofferklep. Maar jah dan rij je wel voor aap. HEHEH Rolling Eyes

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 18 december 2004 02:14 PM
  [ # 9 ]
Maktub schreef:

Ik zou zeggen gooi je reserve wiel in de kofferbak.
Of je zet er banden onder dat als die lek gaat dat je dan nog 200 km mee kan rijden. Die zijn er namenlijk. Heb je geen reserve wiel nodig!

Mvg Joost

Er bestaan inderdaad banden met noodloopeigenschappen, maar da’s een kostbare grap.

Ik denk dat een setje met vier banden in veel gevallen duurder zal zijn dan de goedkoopste ZX’en Surprisedops:

een busje Tirefit heeft voordelen bij een lekke band veroorzaakt door bijvoorbeeld een ingereden spijker, maar je hebt er niets aan als er een grote scheur in de band zit, of als je een velg stukrijdt..

En bij een klapband helpt helemaal niets meer, dan heb je niets meer dan een stuk karkas en wat verbrand rubber.

Tip van de dag:  Citroen heeft ooit meegedaan aan Parijs-Dakar met de ZX, toen hadden ze ook een band op ‘t dak   Laughing  Laughing  Laughing

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Josssie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 17-12-2004

Gepost: 18 december 2004 02:23 PM
  [ # 10 ]

Dan moet ik toch misschien maar kijken of ik het reservewiel in de kofferbak mieter. Maar heb ik zo’n groot reservewiel nodig? Het is gewoon een normale band. Zou ik ook zo’n kleiner skelter achtig wiel kunnen gebruiken als jullie snappen wat ik bedoel Very Happy want ik rijd eigenlijk niet echt heel lange afstanden (50 km max) Ik wil in ieder geval liever niet zonder reservewiel gaan rijden.

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 december 2004 02:34 PM
  [ # 11 ]

Dan neem je een thuiskomertje en die verwerk je in ICE install dadelijk.
Zo zijn er ook mensen die om hun LPG tank een ombouw maken voor ICE…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Josssie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 17-12-2004

Gepost: 18 december 2004 04:03 PM
  [ # 12 ]

Ja dat bedoelde ik een thuiskomertje. Dan kan ik altijd alsnog thuis met die andere band verwisselen. Maar wat voor maat moet dat precies zijn of is dat gewoon 15”

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 december 2004 04:06 PM
  [ # 13 ]

Maakt niet uit dacht ik….zolang ie maar even hoog is(kwa inches dan)

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Josssie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 17-12-2004

Gepost: 18 december 2004 04:19 PM
  [ # 14 ]

Nou dan gaan we toch maar eens kijken of ik er een dual exhaust onder ga zetten Razz Very Happy Zodra ik bezig ga dan ga ik hier wel wat foto’s posten. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of zijn er nog mensen met tips?

Oh ja en voor dat ik het vergeet, zou ik nog mogelijk aan zo’n bumper kunnen komen zoiets wat ZX Cruiser ook heeft?

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  
 
Josssie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 17-12-2004

Gepost: 18 december 2004 06:13 PM
  [ # 15 ]

Een 1.6i Avoriaz uit ‘95

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook