Jumper 2.8 HDi slechte lak?
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

Gepost: 09 april 2007 01:22 PM

Beste forummers,

Na de bus drie jaar in ons bezit te hebben begint de jumper op diverse plekken slecht te worden!!

Bovenaan bij het dak vielen er diverse stukken grijs metallic lak af met als gevolg dat de primerlaag zichtbaar werd. En hier en daar gaat roesten.
Tevens constateerde ik dat de rechterkant behoorlijk dof is in tegenstelling tot de rest van de bus.

Nu is mijn vraag zijn er meer bussen met dit probleem???

En met het doffe verhaal aan de rechter kant dacht ik zelf dat de bus voorheen schade heeft gehad en dus overgspoten zou kunnen zijn.
En jawel…dat terwijl we de bus nieuw bij de dealer gekocht hebben’.
Mag je dus uitgaan dat de bus geleverd wordt zonder eerst overgespoten te zijn.

Het gekke is dat het rechter achterpaneel ook erg hol klinkt….lijkt wel of ze dit vervangen hebben.
Aan de linkerkant kan je duidelijk horen dat er dubbel paneel en dus minder hol is.
Is dit bij elke jumper van dat type zo??

Wie ow wie lost dit raadsel op?

Over twee weken komt de vertegenwoordiger van Citroën Nederland langs dus wie weet zijn er meer met zelfde probleem o.i.d.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  

Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104

Gepost: 24 april 2007 12:28 AM
  [ # 1 ]

Lijkt mij frabrikagefout of slechte voorbreiding van achteraf spuiten (wat garage ook mag beweren).

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 24 april 2007 12:30 AM
  [ # 2 ]

of schade onder weg richting de dealer Wink

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1155

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 24 april 2007 12:33 AM
  [ # 3 ]

Moet bij een 3 jaar oude bus toch onder de garantie vallen.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 24 april 2007 12:35 AM
  [ # 4 ]
Kornstra schreef:

Moet bij een 3 jaar oude bus toch onder de garantie vallen.

bij bedrijfswagens lig de garantie iets anders dan bij personen wagens

Profiel  

Bull Frog Bleu
> 800 berichten

Gepost: 28 april 2007 12:36 AM
  [ # 5 ]

Inderdaad de garantie op de lak van binnen is 6 jaar.

Werd vertelt dat de garantie op de lak op het dak 2 jaar is. Lijtk me stug maar de zaak is inmiddels in behandeling bij Citroen Nederland.
Op dit moment nog niks gehoort dus nog afwachten.

Zelf denken we dat de bus bij tranport naar de ciitroendealer schade heeft opgelopen en snel bijgespoten is. Evenals het dak.
Bladerd er gewoon in vrij grote stukken af.
Als dit bij andere bussen niet het geval is dan is ook het dak destijds bijgespoten. en dat terwijl je een bus toch nieuw koopt:S

Profiel  

raderoos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 20 april 2009 09:29 AM
  [ # 6 ]

slechte lak

2 weken geleden een jumper 2,8 hdi uit aug 2003 overgenomen maar hierbij precies hetzelfde probleem ,op het dak vallen de lappen ervan af en het lijkt of de gehele auto overgespoten is.
zijn maar 3 plekken waar de mooie lak nog zit en deze zijn niet groot.
de vorige eigenaar heeft hem nieuw gekocht en altijd in onderhoud geweest bij dezelfde dealer,ook heeft hij er maar 97000km mee gereden zonder schade.(zegt hij) maar dit lijkt ook zo alleen de gehele lak is aan het wolken.
kun je vertellen wat de uitslag/uitkomst was van citroen.
zijn er nog andere punten waar ik op moet letten,er zit ook zoveel op,helemaal compleet.
moeten de knipperlichten van de bus ook oplichten als de bus op slot gaat of is citroen dit vergeten aan te sluiten.
groet rene

Profiel  

Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104

Gepost: 20 april 2009 02:35 PM
  [ # 7 ]

Geen problemen met lak op een heel klein stukje na: aan de binnenkant van de onderste glijder van de schuifdeur (daar waar die een bocht naar binnen neemt) is een plek lak volledig weg.

Knipperlichten werken niet mee (model 2003).

Profiel  

Bull Frog Bleu
> 800 berichten

Gepost: 23 april 2009 02:20 AM
  [ # 8 ]

Allereerst de lak:

De kwestie ligt nog steeds bij citroen en de dealer. Hopelijk wordt hij binnenkort overgespoten. Het dak en gek genoeg de rechterkant begint inderdaad te wolken. (grijs metallic)

Het dak wordt er met de week slechter op.

Onz vorige bus ook een jumper model 99 had wel centrale deurvergrendeling alleen moest je met de sleutel bedienen.

Dit type van 2003 kan op afstand maar vond het zelf ook jammer dat de lichten niet even oplichten zoals bij een berlingo.
wel zo handig.

verder een prima bus die erg lekker rijdt. let wel tank geen goedkope diesel want hier zijn ze nogal gevoelig voor!!

Zoals het nu lijkt gaat de Jumper over op andere eigenaar aangezien gezinsleden nu opzich zelf gaan is een 6 persoons bus toch wat te gortig.
Dus mocht er belangstelling zijn binnen het forum geef even PBtje.

Profiel  

willem.moro
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 juli 2010 11:09 AM
  [ # 9 ]

Beste mensen,

Willem is mijn naam.Nieuw op dit forum.Ik heb net een Jumper 2.8 HDi,Automaat van 2006 gekocht om er een camper van te bouwen.Voor de koop had ik al wel gezien dat er langs de dakrand wat lak af is en primer zichtbaar is.Thuis heb ik eens op het dak gekeken,40% primer vlekken.Met boven de voorruit een plek kom ik er tot nu genadig vanaf.Voor mezelf ben ik er al achter dat deze auto niet de juiste behandeling in de fabriek heeft gehad.

Beste mensen hoe is nu bij andere bestel auto forummers b.v. de status nu, met name bij Bull Frog Bleu die al bij Citroen Nederland aangeland was.

Profiel  

quinten39
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 juli 2010 12:06 PM
  [ # 10 ]

ben nieuw op de forum ik heb ook een Jumper 2.2 HDi 2002 invalide auto mijn bus heb ik nieuw gekocht
  op een geven moment werd over de hele bus de lak helemaal dof helemaal de vernis laag eraf boven op de bus al de lak eraf je zag de ondergrond mijn bus is helemaal opnieuw over gespoten en ik ken ook iemand met een Jumper 2.2 HDi 2002 invalide auto en die is ook helemaal overgespoten het lijk wel of het bij de jumper hoort

Profiel  

reeband
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74

Gepost: 30 oktober 2010 05:30 PM
  [ # 11 ]

dit fenomeen was mij ook al eens opgevallen , viel mij ook op dat het voornamelijk blauwe bussen waren ...ook bij de peugeot uitvoering bij de standaard witte zie je dat eigenlijk niet of het valt niet op , een kennes van me heeft een een 2.8 hdi van 2002 in het wit er heeft een dak imperiaal opgezeten en het dak heeft ook deuken van het lopen op het dak maar de lak is gek genoeg gewoon nog aanwezig , wel krasjes links en rechts maar geen bladder plekken ....

het zal toch wel enig zins een kwaaltje zijn afkomstig van wat mindere kwaliteit lak en voorwerk ...want zeg nu zelf over het algemeen zien de bedrijfsauto`s er na een jaar of 6 toch redelijk afgeleefd uit en dan maakt niemand zich meer druk om de lak….is mijn bescheiden mening

Profiel  

Bull Frog Bleu
> 800 berichten

Gepost: 01 november 2010 02:12 PM
  [ # 12 ]

De Jumper is vorig jaar volledig overgespoten. De dealer wilde nergens van weten en kwam met een zeer klein vergoedingspercentage. Toen maar besloten de bus zelf bij een spuiter te laten spuiten ter behoud van de bus.

Viel mij op dat met name grijze bussen dit hadden. Waarschijnlijk hebben ze meer ervaring met witte bussen dan met kleurtjes.
Hopelijk is dit probleem bij de nieuwe bussen opgelost want dit is natuurlijk alles behalve goede reclame!!

Profiel  

William999
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 februari 2011 10:38 PM
  [ # 13 ]

Ik ben sinds november 2009 in het bezit van een Jumper, nieuw model uit 2007. In maart laten bestickeren voor het bedrijf alleen tijdens het bestickeren trok deze persoon zo de lak van de auto af??????? Nog nooit meegemaakt zei de betreffende persoon. Na een hele lange weg van het kastje naar de muur gestuurd te zijn heb ik mijn eigen all-risk verzekering aangesproken. Deze kwam met een onafhankelijke schade-expert van Achmea. In het schaderapport stond geschreven dat er toch een mankement is met de lak, hechting van de grondlaag en lak is niet goed. Dit is met de fabricage van het voertuig gebeurd. Letterlijk geschreven dat dit een veel voorkomend mankement is met Jumpers. Citroen aansprakelijk gesteld alleen Citroen zegt dat dit helaas buiten de lakgarantie valt. De garantie is namelijk maar twee jaar ipv de vijf jaar voor personenauto’s. Dus als een voertuig drie jaar oud is dan mag de lak er zeker wel afvallen???????? Tot op heden rij ik nog steeds met lakschade rond, de auto laten spuiten gaat toch wel heel veel geld kosten. Bedankt citroen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook