citroenc2 schreef:karel schreef:ray schreef:Ik ben het met bram eens,het is niet even een andere motor erin hangen.
De kans is groot dat het een bodemloze put word met 450000 km.
Ga op zoek naar een andere citroen (bx?).
Gr RaymondEen andere TZD Turbo break die beter is kun je gerust vergeten.
hoe kom je daarbij er staat er momenteel 1 te koop van de eerste eigenaar met pas 180000km dus ze zijn nog gewoon te vinden
Het zal best, maar ik heb er zolang naar gezocht dat ik met wat anders begonnen ben. Het meeste wat er te koop staat is ontzettend slecht (en dat is een understatement).
Ich bin ein Breaker
karel schreef:citroenc2 schreef:karel schreef:ray schreef:Ik ben het met bram eens,het is niet even een andere motor erin hangen.
De kans is groot dat het een bodemloze put word met 450000 km.
Ga op zoek naar een andere citroen (bx?).
Gr RaymondEen andere TZD Turbo break die beter is kun je gerust vergeten.
hoe kom je daarbij er staat er momenteel 1 te koop van de eerste eigenaar met pas 180000km dus ze zijn nog gewoon te vinden
Het zal best, maar ik heb er zolang naar gezocht dat ik met wat anders begonnen ben. Het meeste wat er te koop staat is ontzettend slecht (en dat is een understatement).
het probleem is vaak dat men niet goed zoek of niet te ver wil zoeken
mijn broertje was al een tijd op zoek naar een bx 16v mk2 en na goed zoeken heeft hij er nu 1 met pas 72000km in topstaat je moet gewoon geduld en geluk hebben
citroenc2 schreef:
het probleem is vaak dat men niet goed zoek of niet te ver wil zoeken
Vaak niet, maar ik zoek er “pas” een jaar of 6 en het maakt me echt geen ene bal uit waar het ding staat. Degene die ik nu heb (gestald) komt ook van ver.
Die dingen zijn gewoon écht schaars, zeker als het ook nog “iets” moet wezen en er geen zonnedak in moet zitten. Afgeleefde rotzooi is altijd nog wel te vinden.
Ik heb de afgelopen jaren talloze BX TZD TURBO breaks bezocht maar ik heb amper iets gezien waarvan het de rotmoeite was om het naar de sloop te rijden.
Als je nu een écht goede te koop weet, én nog met weinig echte km’s ook dan is dat een ontzettend zeldzame buitenkans.
Ich bin ein Breaker
citroenc2 schreef:
hoe kom je daarbij er staat er momenteel 1 te koop van de eerste eigenaar met pas 180000km dus ze zijn nog gewoon te vinden
Dat is een gewone TGD (niet turbo, dan staat er turbo bij), als je deze tenminste bedoelt.
Al zie ik nu ook opeens deze TZD Turbo Break staan….
B_iks schreef:Al zie ik nu ook opeens deze TZD Turbo Break staan….
Dat ziet er zowaar goed uit - op een lelijke voorbumper en een kapotte achterruitenwisser na dan. Of er een zonnedak in zit kan ik zo niet zien. Interessant, maar wel duur zo op het 1e gezicht.
Ich bin ein Breaker
Jullie hebben eigenlijk allemaal gelijk .....TZD-turbo’s (berline of break) die in NL nieuw zijn verkocht, hebben meestal 3 ton of (veel) meer gelopen.
Soms kun je er eentje aantreffen die al een nieuwe oktopus, D riem, veerpoten e.d. heeft gehad….maar dan is het wel weer de cylinderkop die nogal eens lek gaat….of de koppeling…..en nog wat van die dure zaken.
Ik rijd niet voor niks nog steeds in een gewone 1.9D….omdat die toch qua motor wat sterker zijn (niet in PK’s uiteraard)...betrouwbaarder is een beter woord.
Maar diep in mijn hart (vooral op de snelweg en bij een stoplicht ) zou ik graag die duw in de rug willen voelen.
(en dat heerlijk rustige toerental bij 120)
Ruik ik trouwens een ritje van Karel naar Maartensdijk ?
Bram schreef:Ruik ik trouwens een ritje van Karel naar Maartensdijk ?
Mmm, hangt van de windrichting af
Ich bin ein Breaker
De kogel is door de kerk. Het wordt toch een motorwissel. Deze:
Kwa kostprijs maakt het niet zoveel uit met een andere BX. Maar ik weet wat ik heb en heb ook niet zo’n zin in een zoektocht. De BX TZD turbo’s die er nu staan hebben volgens mij ook allemaal geen open dakje. Moet ik weer gaan hakken in m’n dak en dan wordt Karel zo boos Bovendien moet ik dan ook eerst een dakje vinden, kost ook allemaal weer geld en tijd en gedoe.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Wilan schreef:De BX TZD turbo’s die er nu staan hebben volgens mij ook allemaal geen open dakje. Moet ik weer gaan hakken in m’n dak en dan wordt Karal zo boos
Naja, je laat er zo weinig voor mij over
Succes met deze operatie!
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Wilan schreef:De BX TZD turbo’s die er nu staan hebben volgens mij ook allemaal geen open dakje. Moet ik weer gaan hakken in m’n dak en dan wordt Karal zo boos
Naja, je laat er zo weinig voor mij over
Succes met deze operatie!
Hmm, ik wilde net gaan vertellen dat je er zoals Beerpeet schrijft niet bent met een motor van 350 EUR. Een goeie ruilmotor met garanties kost snel een eur of 1500 (en dan kun je beter kijken naar een 1.9 TD uit ene Xantia) maar ja: je hebt er toch nog een gevonden!
B_iks schreef:citroenc2 schreef:
hoe kom je daarbij er staat er momenteel 1 te koop van de eerste eigenaar met pas 180000km dus ze zijn nog gewoon te vinden
Dat is een gewone TGD (niet turbo, dan staat er turbo bij), als je deze tenminste bedoelt.
diegene die ik bedoel staat niet in ned maar in het buitenland waar nog veel te vinden is als je goed zoek
Wilan schreef:De kogel is door de kerk. Het wordt toch een motorwissel. Deze:
Kwa kostprijs maakt het niet zoveel uit met een andere BX. Maar ik weet wat ik heb en heb ook niet zo’n zin in een zoektocht. De BX TZD turbo’s die er nu staan hebben volgens mij ook allemaal geen open dakje. Moet ik weer gaan hakken in m’n dak en dan wordt Karal zo boos Bovendien moet ik dan ook eerst een dakje vinden, kost ook allemaal weer geld en tijd en gedoe.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen
Zo…..dus Jan heeft er weer een flink klusje aan ?
Tip : sloop dan wat zaken van je huidige motor af, die je wellicht in de toekomst nog nodig mocht hebben en waarvan je weet dat ze nog goed werken….zoals Startmotor, dynamo, debietregelaar…diverse slangen (als ze nog goed zijn uiteraard)..enz…enz…klein spul dus waar je vast nog wel een hoekje voor hebt.
Jij zal vast ook weleens bij Sloperij Rutte lopen grasduinen : ....maar daar staat zelden een tzd-turbo.
citroenc2 schreef:B_iks schreef:citroenc2 schreef:
hoe kom je daarbij er staat er momenteel 1 te koop van de eerste eigenaar met pas 180000km dus ze zijn nog gewoon te vinden
Dat is een gewone TGD (niet turbo, dan staat er turbo bij), als je deze tenminste bedoelt.
diegene die ik bedoel staat niet in ned maar in het buitenland waar nog veel te vinden is als je goed zoek
Ik heb bijv. ook mobile.de geregeld in de gaten gehouden; de afgelopen jaren hebben er in NL meer turbodieselbreaks te koop gestaan dan in de rest van Europa, waar ze blijkbaar echt al uitgestorven zijn. En dat waren er al slechts een paar, waarvan de meesten amper als oudijzer bruikbaar waren óf een zonnedak - en dat is voor mij een absolute afknapper.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
En je ABS dan? Dat is afkeur voor APK als die niet werkt, of heeft iemand het lampje doorverbonden aan het dynamo lampje??