Dit kwam ik tegen op een Roemeense site. Nooit geweten dat de Axel daar zo geliefd is…
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Volgens mij is dit de Axel ipv. de LNA.
Hebben ze daar toch nog wat leuks van weten te maken
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het is alleen geen LNA, dit is een Axel, en omdat het een Roemeense site betreft, zullen het wel Oltcits zijn.
Wat leuke wagens zijn trouwens! Alleen erg zeldzaam geworden… Bij Gaos, Emmeloord, staat er nog eentje.
Oeps… Jullie hebben gelijk. Op een of andere manier noem ik de Axel altijd LNA en ik weet niet waarom… Ze lijken ook niet op elkaar, maar in de jaren 80 stond er een Axel naast het huis van een vriend van mij en op een of andere manier zei ik dat toen ook. Ik zal proberen mijn leven te beteren…
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ghulst schreef:Ik zal proberen mijn leven te beteren…
Het is je vergeven!
Tsja, Oltcit’s….
Ik vind ze redelijk geslaagd….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Hier in Roemenie kom je de Oltcit/Oltena nog op iedere straathoek tegen. De wagens waren hier erg geliefd wvanwege hun snelheid. De Oltcit werd echt beschouwd als een snelle wagen, die de alomtegenwoordige Dacia 1310 (Renault 12) er aan alle kanten uittrok. Vandaar misschien dat je hier relatief veel “getunede” exemplaren ziet rondrijden.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hahaha, die rode axel bij G.A.O.S die staat er denk ik al meer dan 10 jaar.
Ze was vroeger van een buurman in Emmeloord, die er zo gek mee was dat de auto elke week vertroeteld werd (noodzaak misschien?) en `s winters onder een pyama aan straat gezet werd.
Er is echter niet veel meer over van deze geliefde bolide, vreemd ook dat Niko van de sloop het ding nog niet opgeruimd heeft, wat ie helaas wel met de visa`s gedaan heeft.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Nu heb ik het persoonlijk helemaal niet op getunede auto’s, maar nu het deze Axel betreft kan ik niet ontkennen dat ik ze zeer fraai vind!
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Als mijn Axels stuurstang niet los was geschoten (en hij dus niet total loss was geweest) had ik zo’n bodykit gaan halen. Helaas is het zo ver niet gekomen, omdat mijn Axel dus total loss is. Jammer dat er voor de Visa niet van dat soort setjes bestaan, anders had ik er zeker wel een overwogen.
Een Axel trekt overigens best goed, en is ook in lage toerentallen sterk (in zijn 3e versnelling een bergje op rijden met 40/50 is geen enkel probleem bijvoorbeeld).
Misschien in de toekomst eens zo’n getuned ding uit Roemenië ofzo halen, en dan mijn originele Axel grill erop zetten
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio