2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
De Citroën C4 Picasso: de sportieve MPV
Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 23 april 2007 06:26 PM
  [ # 16 ]

Verwachtingen dat is waar het om gaat!

Het is dus de taak van de Citroënverkopers om om een potentiele koper/proefrijder hier goed over te informeren. En wellicht kunnen wij hier op het forum daar ook een bijdrage aan leveren. Tenslotte was Citroën in het verleden ook al onderscheind met halfautomaten en rare rempaddo’s en nu zijn we daar (bijna) allemaal lyrisch over….

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 23 april 2007 08:19 PM
  [ # 17 ]

Leuk stukje. Tja, de meningen over de EB6 bak…
Ik was positief gestemd na het lezen van het forum. Maar ik moet zeggen ik kan het zelf echt veel beter en mijn vrouw ook!
(leuk gevonden van de vrouwlijke kabouter)

Daarbij vindt ik de EB6 in de gewone C4 veel lekkerder rijden dan in de C4 Picasso.

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 23 april 2007 09:34 PM
  [ # 18 ]

De eerste ervaringen met Sensodrive bakken zijn nogal verschillend te noemen dus. Voordat ik ermee gereden heb destijds (C3 en C2) had ik al de nodige (enigszins negatieve) verhalen gelezen in de tijdschriften. Ik was daarom heel benieuwd naar die bak. Ik heb in de volledige automaat stand gereden en de flippers uitgebreid getest. Iemand die een automaat verwacht komt bedrogen uit, je zal bij het schakelen even het pedaal moeten liften wil je stil blijven zitten (gechargeerd, maar je beweegt dan wel). Tijdens het maken van de proefritten was ik er al aan gewend en beviel het prima. maar nogmaals, het is dus geen volautomaat. Feitelijk is het een voortzetting van de Cmatic bakken, met als nadeel dat je veel meer versnellingen hebt als bij een Cmatic.

Ik kan me dus goed voorstellen dat de bak niet iedereen past en gezien het commentaar erop zou Citroën moeten blijven werken aan deze bak. Met updates van de software is al veel bereikt heb ik begrepen. Maar super verfijnd is het nog steeds niet.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 24 april 2007 02:02 PM
  [ # 19 ]

Wie heeft deze pennenvrucht eigenlijk op (forum)schrift gesteld? Ik vermoed erwt, maar zeker weten doe ik het niet.

Edit: als ik het subforum “citroen nieuws” aanklik kan ik wel zien dat erwt de auteur is van dit stuk, maar als je het stuk aanklikt, zie je dit niet meer. Misschien is dit een punt voor verbetering van de stylesheet die het citroen nieuws weergeeft???

Persoonlijk vind ik het stuk te subjectief en aan de andere kant te doorsnee om er wat aan te hebben. Bovendien vind ik het verwarren van de begrippen conventionele automaat en gerobotiseerde versnellingsbak wel een miser. Het al te sterk uiten van je persoonlijke mening t.o.v. de oude Picasso doet mij overkomen als weinig terzake. Je zou ook kunnen opmerken dat ie toch best een markant gezicht heeft en bovendien voor niet onaardige verkopen zorgde.

Maar goed, niet dat ik het nou beter zou kunnen hoor. Schrijven van goeie stukken is niet makkelijk. Wat dat betreft kan er nog steeds maar weinig tippen aan Autovisie.

De foto’s zijn zoals terecht opgemerkt buitengewoon fraai. Echt mooi.

Toch ondanks mijn beginkritiek ben ik wel nieuwsgierig naar meer stukken. Ik ben wel benieuwd hoe je je gaat ontwikkelen. Probeer in elk geval niet je eigen mening teveel door te laten schemeren (als deze al te subjectief wordt) en stel je goed op de hoogte van de technische details: dan moet het volgens mij alweer een stuk beter worden.

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 26 april 2007 01:44 PM
  [ # 20 ]
hogervp schreef:

Iemand die een automaat verwacht komt bedrogen uit, je zal bij het schakelen even het pedaal moeten liften wil je stil blijven zitten (gechargeerd, maar je beweegt dan wel).

Als dat liften dan moet, waarom doet die bak dat dan zelf niet. Met een electronisch gaspedaal moet dat toch makkelijk kunnnen ? Sterker nog, de reden dat de tegenwoordige automaten zo goed schakelen is dat ze door de integratie met het motormanagement tijdens schakelen het koppel iets kunnen verminderen. Dat moet dan bij de sensodrive in automaat stand ook lijkt me.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook